AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Admin man bare flytte tråden hvis den ligger feil. Ok så jeg er særkullsbarn og mine foreldre særlig mor og stefar har alltid vært sånn hvis du får noe av bio far så skal halvbroreren din få det samme. Fra jeg fikk jul og bursdagspresanger eller bare ting da jeg barn og ungdom. Slitsomt. Dette var grunnen til at jeg ikke ønsket å fortelle mor og stefar at jeg fikk en utleierleighet min far hadde som forskudd på arv. Selv leier jeg . Uansett da de fant dette ut ( noen hadde lest kunngjøring av overdragelse i avisen og fortalt dem) ble de skikkelig sure for at jeg ikke fortalte . Nå har ikke bare halvbror fått bestemor og bestefar sin leilighet men de kjøpte også leilighet til min kusine( eller hvertfall betalte deler av den , de har også betalt hesten hennes tidligere) …. Er jeg smålig fordi jeg blir oppgitt over dette ? Anonymkode: d0474...1f9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Ja? Kan ikke forstå at du ikke unner dem det samme som du får? Anonymkode: a2fa0...828 2
Magnifique Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Jeg personlig forstår ikke hvorfor de blir sure fordi du ikke fortalte dem det med en gang? Jeg forstår at de unner de andre barna det samme, men samtidig burde de kanskje forstå at ikke alt kan være likt hele tiden, synes jeg. Sånn fungerer ikke verden, og er i mitt syn en noe barnslig måte å tenke på 😅 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Jeg leser deg ikke slik at du ikke unner din halvbror å få det samme som du får, så smålig tenker jeg ikke du er. Jeg synes det er tøvete av dem å bli sure over at du ikke forteller dem at du har fått leilighet av din far, så jeg forstår godt at du blir litt oppgitt av dette rettferdighetsjaget deres. Samtidig: Bare la det gå. Det er ikke verdt energien det koster å irritere seg over hva andre gjør med sine penger. Lev ditt liv, fortell det du vil fortelle og la dem ellers bare styre med sitt. Anonymkode: f74e0...d16 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Ja, jeg unner broren min og kusinen min det beste men føler meg kanskje litt forbigått samtidig som jeg oppgitt over småligheten til mor og stefar. Er litt der om jeg skal bare la det gå eller ta det opp med dem på noen måte. Lener meg mot å bare la det gå siden det ofte er håpløst å prøve få de til se ting fra annet perspektiv osv. De blir ofte bare sure og det blir krangling av det. Anonymkode: d0474...1f9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Hvorfor mener du at dette er smålig av mor og stefar? Jeg syns de høres ut som hyggelige og spandable folk. Deres høres generelt ut som en familie som har mer enn nok, så hvis jeg var deg ville jeg prøvd å være takknemlig, og ikke bry meg så mye om hva søsken får. Du har jo det du trenger. Skal du ha enda mer? Anonymkode: 614dd...b9d 3
Sensi Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg unner broren min og kusinen min det beste men føler meg kanskje litt forbigått samtidig som jeg oppgitt over småligheten til mor og stefar. Er litt der om jeg skal bare la det gå eller ta det opp med dem på noen måte. Lener meg mot å bare la det gå siden det ofte er håpløst å prøve få de til se ting fra annet perspektiv osv. De blir ofte bare sure og det blir krangling av det. Anonymkode: d0474...1f9 Forstår jeg deg rett at du har arvet en leilighet (som blir leid ut) av din biologiske far. Din mor (som er gift/sambo med din stefar) ønsker dermed å gi leilighet til dine halvsøsken og kusine? I prinsippet burde du få en leilighet til av din mor. Så forstår at du føler deg forbigått. Særlig hvis din halvbror sin leilighet er verd mer. Tolker det altså som et spørsmål om arv. Samtidig hadde jeg nok latt det passere. Men tenker at om det er arv dette dreier seg om, så er det kanskje lurt å lufte dette med din mor og stefar. Hvordan tenker de egentlig? Skal din halvbror arve mer etter dem fordi du i tillegg arver din bio far? Hadde det med leilighet passere og unnet halvbror og kusine dette. De er rause og heldige som har råd til dette. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Sensi skrev (10 minutter siden): Forstår jeg deg rett at du har arvet en leilighet (som blir leid ut) av din biologiske far. Din mor (som er gift/sambo med din stefar) ønsker dermed å gi leilighet til dine halvsøsken og kusine? I prinsippet burde du få en leilighet til av din mor. Så forstår at du føler deg forbigått. Særlig hvis din halvbror sin leilighet er verd mer. Tolker det altså som et spørsmål om arv. Samtidig hadde jeg nok latt det passere. Men tenker at om det er arv dette dreier seg om, så er det kanskje lurt å lufte dette med din mor og stefar. Hvordan tenker de egentlig? Skal din halvbror arve mer etter dem fordi du i tillegg arver din bio far? Hadde det med leilighet passere og unnet halvbror og kusine dette. De er rause og heldige som har råd til dette. Ja du forstod riktig Anonymkode: d0474...1f9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 Ja , er forskudd på arv fra min far til meg den leiligheten jeg fikk av han . Hvorvidt mor og stefar definerer det de ga til halvbror og kusine som arv vet jeg ikke 🤷♀️ Men tenker at i prakisis er det jo det uansett . Anonymkode: d0474...1f9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Går ut fra du er myndig? Hva du får av din far angår ikke din mor og stefar. Det er en privatsak mellom deg og din far. Dette gjelder også motsatt: Hva din halvbror får av sin far angår heller ikke deg. Men din mor burde gi nogenlunde likt til begge. Det er urettferdig hvis hun ikke gjør det. Anonymkode: 05376...dc6 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Jeg hadde reagert på det. Du fikk det av din far som forskudd på arv. Alså kommer dine halvsøsken til å få arv fra sin far når den tid kommer. Kommer du til å få noe av din mor til samme verdi når den tid kommer? Det tviler jeg på. Og ja, jeg hadde spurt min mor direkte om det. For jeg synes dette blir feil. Anonymkode: 78a41...3b1 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå har ikke bare halvbror fått bestemor og bestefar sin leilighet men de kjøpte også leilighet til min kusine( eller hvertfall betalte deler av den , de har også betalt hesten hennes tidligere) …. Var det din mor som kjøpte, eller familien til stefaren din? Det er ganske vesentlig. Hvis din mor bruker en million på halvbroren din, bør du også få det samme på en eller annen måte. Men hvis det var din stefars familie, bør du holde deg for god til å bry deg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Var det din mor som kjøpte, eller familien til stefaren din? Det er ganske vesentlig. Hvis din mor bruker en million på halvbroren din, bør du også få det samme på en eller annen måte. Men hvis det var din stefars familie, bør du holde deg for god til å bry deg. Min mor og stefar har vært gift i flere tiår år og har felles økonomi …. Leiligheten bror fikk tilhørte min stefars foreldre og var stefars arv etter dem og jeg vet ikke det tenkne rundt det uten om at bror nå bor i den leiligheten. Brors biologiske besteforeldre men de har bodd rett borti gata for oss og var besteforeldre for meg også og gjorde aldri noe forskjell på meg og de andre barnebarna selv om jeg ikke var deres biologiske barnebarn. Jeg vet ikke hvordan de tenksnisk har gjort det uten at min bror bor i denne leiligheten nå og har gjort det noen år. Anonymkode: d0474...1f9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 Dævendøtte skrev (45 minutter siden): Var det din mor som kjøpte, eller familien til stefaren din? Det er ganske vesentlig. Hvis din mor bruker en million på halvbroren din, bør du også få det samme på en eller annen måte. Men hvis det var din stefars familie, bør du holde deg for god til å bry deg. Det min kusine fikk blir da fra mors og stefars felles økonomi. Anonymkode: d0474...1f9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det min kusine fikk blir da fra mors og stefars felles økonomi. Anonymkode: d0474...1f9 Legger til at hun er ikke min biologiske kusine heller da stefar er hennes onkel. Anonymkode: d0474...1f9
Pås Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 Så din bror har fått leilighet av sin biologiske far og du har fått av din biologiske far? Hvis leiligheten din stefar ga til sin biologiske sønn var arv fra hans foreldre har ikke det noe å gjøre med at din mor og han har felles økonomi. Jeg synes dette høres veldig rettferdig ut. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #17 Skrevet 10. juni 2022 Pås skrev (1 minutt siden): Så din bror har fått leilighet av sin biologiske far og du har fått av din biologiske far? Hvis leiligheten din stefar ga til sin biologiske sønn var arv fra hans foreldre har ikke det noe å gjøre med at din mor og han har felles økonomi. Jeg synes dette høres veldig rettferdig ut. Jeg er forsovet enig MEN de har ikke kommet go sage til meg at dette er arv silk at det fra. OG jeg er faktisk litt usikker på om den er skrevet over på han eller om han bare bor der gratis . Tror faktisk det siste. Anonymkode: d0474...1f9
Pippi Lotta Skrevet 10. juni 2022 #18 Skrevet 10. juni 2022 Om han har arvet den av sin far så vill det vel ikke påvirke din arv. Er det slik at din mor bruker mer penger på broren din en deg er det uretferdig. Du kan jo snakke med moren din om dette. Det høres ut som det handler mye om følelser og kanskje ikke det praktiske?oren dun bør være voksen nok til å forstå at halvsøsken og delte hjem kan skape vonde følelser. 2
BobbySocks Skrevet 10. juni 2022 #19 Skrevet 10. juni 2022 Men dette er noe du får fra far? Så da gir moren din mer til din bror en til deg? En smule forskjellsbehandling og urettferdig vil jeg si. 3
Pås Skrevet 10. juni 2022 #20 Skrevet 10. juni 2022 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Så da gir moren din mer til din bror en til deg? Nei, stefaren hadde arvet leiligheten av sine foreldre, da står han fritt til å gi den videre til sin biologiske sønn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå