Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ! Jeg er nå i uke 21 og har de siste ukene vært veldig emosjonell og brukt mye tid alene på å gråte og ikke klart å kontrollere dette. Samboer er inne i en periode med mye jobb da han driver for seg selv og de sliter veldig med å finne ansatte akk nå. Han har aldri jobbet så mye som nå etter jeg ble gravid så det er maks uflaks . 

jeg har gledet meg til å få to uker med ferie med han i slutten av juni men fikk nettopp vite at det ikke blir mulig da hans nåværende en av hans ansatte er sykemeldt og en har levert oppsigelse så nå blir det ingen ferie på oss.. er så redd for at gråt og dårlig humør skal påvirke barnet veldig ? Måtte bare lufte litt…

Anonymkode: 0cae7...a52

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres tungt ut :( Har du noen du kan prate med? Jordmor?

Anonymkode: d758b...a72

Skrevet

Jeg tenker kanskje graviditetshormonene dine spiller en rolle her. Og så synes jeg i grunnen, uavhengig av om det er hormoner eller om du bare reagerer slikt normalt, at en ikke kan forvente at far er mer tilgjengelig enn ellers bare fordi man er gravid. Selvsagt skal far bistå og gjøre hverdagen litt lettere for den gravide om en har plager. Men de jobber jo også og her driver far en arbeidsplass. Så det er jo ikke til å komme unna med en del jobb. En del må/bør/føler også at de må jobbe mer før fødsel siden det er nå de kan få unna en del enn gjerne hva som er mulig etter fødsel. 

Kanskje du kan få flyttet din ferie til et tidspunkt hvor han også kan ta ut ferie? Eller at dere kan dra på et par turer et par langhelger/helger isteden senere i sommer. 

At du er emosjonell og lei deg innimellom skader nok ikke barnet. Mange gravide er jo det. Men hvis det er slik du er det mer eller mindre konstant eller er deprimert kan det påvirke barnet. Uansett, hvis du føler dette tar over hverdagen så kan du kontakte lege eller jordmor for råd og veiledning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gråt og dårlig humør hos deg er ikke skadelig for barnet. Dritt for deg, men ikke farlig for babyen i magen. 

Anonymkode: 6907f...88f

AnonymBruker
Skrevet

Det som kan være farlig for baby i magen er stress :) 

Anonymkode: a09aa...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...