Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er i uke 39 med min andre, og i dag ble jeg sjekket pga dårlig form hos meg. Fikk beskjed om at jeg hadde «1 cm åpning og skjededel, og at baby lå godt nede i bekkenet». Hva betyr dette? Noen som har noen erfaringer? 

Anonymkode: 2aecc...c30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg forsto spørsmålet ditt riktig, men det at du har sjededel betyr at mormunnen/livmorhalsen ikke er helt avflatet. Det er en slags «tapp» innerst i sjeden, den er ca 2 cm og blir helt avflatet når du modnes til fødsel. 
Dersom du ikke hadde vert moden i hele tatt ville den vert helt hard og lukket. Siden du har 1 cm åpning er den begynt å mykne og du er begynt å «modne» som man sier. Noen går med avflatet livmorshals og ett par cm åpning lenge før fødsel går i gang, andre er helt umodne frem til riene starter. Så det er vanskelig å si om det har noe å bety for når du går i fødsel.

Anonymkode: e718c...46d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre på kontroll for liv  med nummer to at det var vanlig å ha 1-2 cm åpning ganske lenge når man har født før. Trodde fødselen var i gang da de kjente etter og sa det var 2 cm, men Neida. Dette var i uke 36 hos meg, babyen kom ikke før i uke 40 😝

Anonymkode: 20c95...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...