AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Bestefaren min ligger for døden og jeg er helt knust over tanken på at jeg sannsynligvis ikke får dratt i begravelsen. Jeg er i uke 35+1 nå. Vet ikke når han kommer til å dø, men sånn det ser ut nå kommer han ikke til å leve lenger enn maks en uke til, så begravelsen blir sannsynligvis når jeg er i uke 36/37. Hjembyen min er 1,5 time unna med fly. Jeg er helt rådvill, orker nesten ikke tanken på å ikke få vært der og tatt farvel sammen med resten av familien, samtidig har jeg veldig lite lyst til å ende opp med å føde i hjembyen min (mye mindre sykehus) og å måtte reise tilbake med en 3 dager gammel baby.. Kan legge til at det er vårt første barn. I fjor døde en kompis av meg og pga korona kunne vi ikke dra i begravelsen (da var jeg også gravid, men det endte i MA), det plager meg enda og jeg føler at jeg ikke har fått bearbeidet sorgen ordentlig siden jeg ikke var i begravelsen. Det er rett og slett for jævlig å være gravid og å miste noen (alltid jævlig å miste noen da).. Ville du tatt sjansen på å reise i begravelse? Anonymkode: 7e68b...8bb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Jeg hadde dratt i begravelsen. Sjansen for å føde i uke 36/37 er ikke såååå stor. Men jeg ville sjekket om det heller gikk et nattog eller lignende. Anonymkode: de8fa...227 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Her er forresten link til statistikk på fødende til ulik tid: https://www.babyverden.no/gravid/termin/stor-sannsynligheten-a-fode-foretter-termin/ Anonymkode: de8fa...227 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde dratt i begravelsen. Sjansen for å føde i uke 36/37 er ikke såååå stor. Men jeg ville sjekket om det heller gikk et nattog eller lignende. Anonymkode: de8fa...227 Takk for svar. Å reise med tog (og litt buss) tar 20 timer til sammen. Er vel enda større risiko å ta tog mtp at det store deler av togturen som går gjennom småsteder og skog. Skulle fødselen starte da er det enda lengre til sykehus enn på flyet. Anonymkode: 7e68b...8bb
Pillarguri Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Du får rett og slett ikke lov til å fly så sent i svangerskapet. De fleste flyselskaper aksepterer ikke gravide som passasjerer på flyreiser etter svangerskapsuke 36-38., eller at flyselskapet krever legeerklæring. Restriksjoner kan variere fra flyselskap til flyselskap, og etter reisens lengde. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Pillarguri skrev (4 minutter siden): Du får rett og slett ikke lov til å fly så sent i svangerskapet. De fleste flyselskaper aksepterer ikke gravide som passasjerer på flyreiser etter svangerskapsuke 36-38., eller at flyselskapet krever legeerklæring. Restriksjoner kan variere fra flyselskap til flyselskap, og etter reisens lengde. Har sett det, men det står også at: Mellom 4 og 2 uker før termin kan du være med på flygning som ikke tar mer enn 4 timer, og du må forvise legeerklæring som viser at du trygt kan fly. Anonymkode: 7e68b...8bb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Å reise med tog (og litt buss) tar 20 timer til sammen. Er vel enda større risiko å ta tog mtp at det store deler av togturen som går gjennom småsteder og skog. Skulle fødselen starte da er det enda lengre til sykehus enn på flyet. Anonymkode: 7e68b...8bb Åh ja da skjønner jeg at du helst unngår det og. Men ta en sjekk hos legen når det nærmer seg også får du forhåpentligvis klarsignal til å fly. Så krysser jeg fingrene for at alt ordner seg, selv om det er en utrolig lei situasjon å være i ❤ Anonymkode: de8fa...227 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Jeg dro i begravelse i uke 36. Måtte fly fra Oslo til Bergen. Sjekket opp nummeret til kk og la i papirene. Tok med meg hele mappen med papirer og dro. Anonymkode: b66fd...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bestefaren min ligger for døden og jeg er helt knust over tanken på at jeg sannsynligvis ikke får dratt i begravelsen. Jeg er i uke 35+1 nå. Vet ikke når han kommer til å dø, men sånn det ser ut nå kommer han ikke til å leve lenger enn maks en uke til, så begravelsen blir sannsynligvis når jeg er i uke 36/37. Hjembyen min er 1,5 time unna med fly. Jeg er helt rådvill, orker nesten ikke tanken på å ikke få vært der og tatt farvel sammen med resten av familien, samtidig har jeg veldig lite lyst til å ende opp med å føde i hjembyen min (mye mindre sykehus) og å måtte reise tilbake med en 3 dager gammel baby.. Kan legge til at det er vårt første barn. I fjor døde en kompis av meg og pga korona kunne vi ikke dra i begravelsen (da var jeg også gravid, men det endte i MA), det plager meg enda og jeg føler at jeg ikke har fått bearbeidet sorgen ordentlig siden jeg ikke var i begravelsen. Det er rett og slett for jævlig å være gravid og å miste noen (alltid jævlig å miste noen da).. Ville du tatt sjansen på å reise i begravelse? Anonymkode: 7e68b...8bb Får man fly i uke 37? Trodde ikke det. Jeg fødte forresten i uke 37. Kondolerer forresten. Anonymkode: 5a787...deb
Luckiness Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 Har du sertifikat? Da ville jeg heller vurdert å kjøre egen bil eller leid bil. Tog går kanskje noe raskere. Men med bil kan en alltids stoppe som det passer seg og holder deg mer sentralt. Så legger du inn en overnatting eller to alt etter som hvordan formen din er.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Åh ja da skjønner jeg at du helst unngår det og. Men ta en sjekk hos legen når det nærmer seg også får du forhåpentligvis klarsignal til å fly. Så krysser jeg fingrene for at alt ordner seg, selv om det er en utrolig lei situasjon å være i ❤ Anonymkode: de8fa...227 Takk ❤️ Ja, kommer uansett til å sjekke med lege om jeg finner ut at jeg vil reise. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg dro i begravelse i uke 36. Måtte fly fra Oslo til Bergen. Sjekket opp nummeret til kk og la i papirene. Tok med meg hele mappen med papirer og dro. Anonymkode: b66fd...c0a Takk, ja, vil i så fall ta med alt av viktige papirer i tilfelle. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Får man fly i uke 37? Trodde ikke det. Jeg fødte forresten i uke 37. Kondolerer forresten. Anonymkode: 5a787...deb Takk ❤️ Man får fly hvis man har legeerklæring. Formen min er fin, så jeg tror jeg hadde blitt "klarert" Luckiness skrev (11 timer siden): Har du sertifikat? Da ville jeg heller vurdert å kjøre egen bil eller leid bil. Tog går kanskje noe raskere. Men med bil kan en alltids stoppe som det passer seg og holder deg mer sentralt. Så legger du inn en overnatting eller to alt etter som hvordan formen din er. Ja, vi har lappen, men det tar nesten 16 timer å kjøre (uten stopp), det er snakk om å kjøre fra sør til nord i landet. Tanken på å sitte i bil så lenge frister ikke veldig, i tillegg må man kjøre i 7-8 timer gjennom skog og fjell, det høres mer risikabelt ut enn å ta fly, eller tog for den del. Blir det styrtfødsel vil jeg nødig sitte alene i bilen med mannen min på Saltfjellet 😅 Nei, det er en vanskelig siutasjon. Hadde det vært noen som ikke var meg like nær hadde jeg ikke vurdert å dra overhodet, men det er tross alt bestefaren min som jeg har et nært forhold til. Jeg føler meg også utenfor, jeg er den eneste i familien som ikke får vært der nå når han ligger for døden og det blir ikke lettere å være den eneste som ikke får gått i begravelsen. En skikkelig dårlig timet graviditet rett og slett 😢 Og tanken på at han aldri får møtt sønnen min gjør meg så trist at jeg ikke kan ta det helt innover meg. Anonymkode: 7e68b...8bb
Serafina. Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Kan du dra dit nå og ta farvel med han mens han enda lever? Kanskje det kan gjøre det lettere for deg hvis du ikke får dratt i begravelsen. 2
Luckiness Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk ❤️ Ja, kommer uansett til å sjekke med lege om jeg finner ut at jeg vil reise. Takk, ja, vil i så fall ta med alt av viktige papirer i tilfelle. Takk ❤️ Man får fly hvis man har legeerklæring. Formen min er fin, så jeg tror jeg hadde blitt "klarert" Ja, vi har lappen, men det tar nesten 16 timer å kjøre (uten stopp), det er snakk om å kjøre fra sør til nord i landet. Tanken på å sitte i bil så lenge frister ikke veldig, i tillegg må man kjøre i 7-8 timer gjennom skog og fjell, det høres mer risikabelt ut enn å ta fly, eller tog for den del. Blir det styrtfødsel vil jeg nødig sitte alene i bilen med mannen min på Saltfjellet 😅 Nei, det er en vanskelig siutasjon. Hadde det vært noen som ikke var meg like nær hadde jeg ikke vurdert å dra overhodet, men det er tross alt bestefaren min som jeg har et nært forhold til. Jeg føler meg også utenfor, jeg er den eneste i familien som ikke får vært der nå når han ligger for døden og det blir ikke lettere å være den eneste som ikke får gått i begravelsen. En skikkelig dårlig timet graviditet rett og slett 😢 Og tanken på at han aldri får møtt sønnen min gjør meg så trist at jeg ikke kan ta det helt innover meg. Anonymkode: 7e68b...8bb Jeg tenker at så lenge det ikke er noe tegn til fødsel at du bør dra. Dette er viktig for deg og sannsynligheten for å føde er ikke så veldig høy. Ser for meg at du kommer til å angre dersom du holder deg hjemme og det ikke skjer noe fødsel. Da vil du irritere deg grønn over at du ikke tok sjansen, men nå gikk glipp av begravelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 Serafina. skrev (3 minutter siden): Kan du dra dit nå og ta farvel med han mens han enda lever? Kanskje det kan gjøre det lettere for deg hvis du ikke får dratt i begravelsen. Har vurdert det. Skal sies at han så og si ligger i koma, så jeg får ikke snakket med ham eller sett ham i øynene. Tror bare det blir enda tøffere for meg å dra derfra før eller rett etter han har dødd uten å kunne delta i begravelsen. Det passer også veldig dårlig med jobb da vikaren min kommer neste uke (og det er mist siste uke før jeg tar ferie og så permisjon). Ikke at det egentlig har noe å si, men jeg kjenner på en samvittighet ovenfor jobben også.. Skal snakke litt med familien min i dag og vurdere det som et alternativ. Luckiness skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at så lenge det ikke er noe tegn til fødsel at du bør dra. Dette er viktig for deg og sannsynligheten for å føde er ikke så veldig høy. Ser for meg at du kommer til å angre dersom du holder deg hjemme og det ikke skjer noe fødsel. Da vil du irritere deg grønn over at du ikke tok sjansen, men nå gikk glipp av begravelsen. Ja det er veldig sant. Jeg angrer helt sykt på at jeg ikke reiste til familien til påske i år, jeg var såpass sliten etter en travel måned på jobb at jeg kjente jeg bare ville slappe av hjemme. Der og da var det selvagt riktig valg, men i etterpåklokskapens lys ser jeg at jeg burde prioritert å møte familien. Anonymkode: 7e68b...8bb
Serafina. Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 Jeg håper ikke du lar jobben stoppe deg hvis du ønsker å dra. Bestefaren din er viktigere. Jeg håper du finner en løsning som fungerer for deg. ❤️ 2
Luckiness Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vurdert det. Skal sies at han så og si ligger i koma, så jeg får ikke snakket med ham eller sett ham i øynene. Tror bare det blir enda tøffere for meg å dra derfra før eller rett etter han har dødd uten å kunne delta i begravelsen. Det passer også veldig dårlig med jobb da vikaren min kommer neste uke (og det er mist siste uke før jeg tar ferie og så permisjon). Ikke at det egentlig har noe å si, men jeg kjenner på en samvittighet ovenfor jobben også.. Skal snakke litt med familien min i dag og vurdere det som et alternativ. Ja det er veldig sant. Jeg angrer helt sykt på at jeg ikke reiste til familien til påske i år, jeg var såpass sliten etter en travel måned på jobb at jeg kjente jeg bare ville slappe av hjemme. Der og da var det selvagt riktig valg, men i etterpåklokskapens lys ser jeg at jeg burde prioritert å møte familien. Anonymkode: 7e68b...8bb Hvis du drar så kan du jo passe på å ha en fødebag med. Sånn hvis det mot formodning skulle skje noe. Og helst at far er med også så du har støtte om fødselen likevel skulle starte et annet sted enn på hjemstedet deres 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå