haribofrog Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 (endret) Er i utflyttingsprosess fra et kollektiv der jeg har hatt ansvar for felleskontrakt, derav også betaling av husleie/strøm og slikt. Kontrakten går ut 31. juli og mine medbeboere ønsker å fortsette å bo i leiligheten, mens jeg vil flytte ut. Har snakket med huseier tidligere om hvordan prosessen blir videre. Han ønsket at jeg skulle finne noen til å ta over rommet mitt og ansvar som hovedleietaker, men da med ny kontrakt selvfølgelig. Dette har jeg nå gjort, og vedkommende vil flytte inn i starten av juli. Da jeg flyttet inn var det litt av den samme prosessen, jeg tok over kontrakten fra hun som tidligere bodde der, så «fremleie» i juli bør ikke være et problem. Det som er problemet nå er at han ikke svarer meg, verken på mail, sms eller telefon. Har tatt kontakt flere ganger med ukers mellomrom. Har googlet han så jeg tror han lever, hvis det skulle være spm. om det. 😅 Jeg vil gjerne informere om ny leietaker samt avtale tidspunkt for depositumsjekk, men får ikke tak i han. Hva gjør jeg hvis han ikke svarer? Skal jeg bare flytte ut og la den nye personen flytte inn? Jeg ønsker jo å få tilbake depositumet, men vil heller ikke være uærlig med den som flytter inn om at han har vært kjempelett å få tak i osv.. Hvis jeg flytter ut og ingen flytter inn kan det jo bli problematisk for de resterende beboerne å betale husleienog andre utgifter. Endret 9. juni 2022 av haribofrog
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Har du mulighet å oppsøke han hjemme? Hvis han ikke svarer så ville jeg funnet en i familien på Facebook og latet som jeg var bekymret for vedkommende siden han ikke svarer. Anonymkode: b6cfd...d69
TBergh Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Hei. Send et vanlig brev rekommandert. Med vennlig hilsen TBergh 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå