Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke lekeplasser slik som i USA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lekeapparatene der er mye bedre og spennende. Her er det bare muggent og flisete treverk og dårlige sklier. Hvorfor ikke bygge flere lekeplasser med rubust plast og moderne design?

Anonymkode: 256fb...0bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi USA har en lekeplasskultur som Norge ikke har. Nesten alle jobber i Norge, mens i USA er veldig mange (mødre) hjemmeværende. De bruker dermed lekeplassene hyppig på dagtid og treffes der for å skravle med andre mødre mens barna leker. Lekeplasser i Norge blir bare brukt i helgene og kvaliteten er dermed deretter,

Anonymkode: 964af...37f

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke har vært på de heri byen.   Kjempe flotte og EU regulert  . Så veldig sikre  med klatre vegg . Men vi har ikke en stor  men mange små.  Og vi har masse skog  .

Anonymkode: 81a08...51e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Lekeapparatene der er mye bedre og spennende. Her er det bare muggent og flisete treverk og dårlige sklier. Hvorfor ikke bygge flere lekeplasser med rubust plast og moderne design?

Hvor bor du? Og hvem er i velforeningen? Her har vi fremragende lekeplasser på skoler og i barnehager, og den lokale (selvsagt driftet på dugnad av folk med barn - hvem skulle ellers drifte den?) har både diskgolf, volleyball, klatre-tipi og annet moro. Er du misfornøyd? Ta initiativ. Samfunnet er bare så bra som summen av menneskene i det. Samme regel gjelder for et nabolag. ;) 

Anonymkode: 019f4...7a0

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Mange flotte lekeplasser i Norge og, for oss som bor i by så er utvalget ganske så godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke tilbudet i Bergen er noe godt.

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Mange flotte lekeplasser i Norge og, for oss som bor i by så er utvalget ganske så godt.

I Bergen eksisterer det ikke lekeplass i sentrum. 

Anonymkode: f2739...259

Skrevet

Tillerparken ❤️

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke tilbudet i Bergen er noe godt.

Ta turen opp på Fløyen! 

Anonymkode: b36fa...536

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I Bergen eksisterer det ikke lekeplass i sentrum. 

Anonymkode: f2739...259

Det er en ved klosteret, rett ved skansedammen, mye kjekt i nygårdsparken. Ellers er det lekeplasser i barnehager/skoler i sentrumsområdet og sikkert lekeplasser jeg ikke har fått med meg. Fløyen har jo også masse. 

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer. Tilbudet i Norge er ekstremt dårlig, faktisk det dårligste jeg har sett i alle land jeg har bodd i. Og samtidig er Norge det rikeste, så da begynner man jo å lure. Alt for barna liksom.

Anonymkode: 88ec4...e0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...