Gå til innhold

Passivt aggressivt å si «Du er fri til å gjøre det du vil, og samtidig voksen nok til å ta konsekvensene.»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det er jo det jeg mener.

Han ER fri til å ta sine egne valg, men må jo selvfølgelig ta konsekvensene av valgene sine. Det må jo vi alle.

Jeg kan ligge med hvem jeg vil, men konsekvensen ville nok selvfølgelig bli at han gjorde det slutt. Mitt valg, min konsekvens. Samme vice verca.

Er dette galt å si?

Anonymkode: 26554...c76

Videoannonse
Annonse
Gjest Luna Llena
Skrevet

Helt innafor å si det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i dette. Problemet er bare at veldig mange er så usikkre på seg selv at de ikke behersker dette og skaper drama av en så enkel fakta.

Anonymkode: 00bb4...656

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte enklere å si dette er min grense. Jeg bestemmer ikke over deg, men hvis du går over den grensen så forblir vi ikke sammen.

Anonymkode: 431dc...5a8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan dere ikke bare slå opp om dere vil ligge med alle andre enn hverandre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (1 time siden):

Kan dere ikke bare slå opp om dere vil ligge med alle andre enn hverandre?

Selvfølgelig. Dette var bare et eksempel. Det er ikke det som gjelder her, tanken er at det gjelder generelt i livet.

I et forhold snakker vi om grenser i starten, selv om det underveis kan dukke opp ting som ikke er tenkt på.

ts

Skrevet

Passivt aggressivt om du sier det til ett og alt. Det er en setning som ikke trenger å bli sagt så ofte, dette er noe alle voksne forstår.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut som noe man sier til en tenåring, ikke til en partner.

Anonymkode: 3dd51...0b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, viser vel en mangel på å kommunisere egne grenser generelt. Jeg gjør det klart fra begynnelsen hvor mine grenser går. Går han over disse grensene, forlater jeg ham før han rekker å blunke. Enkelt og greit. Utsagnet ditt vil jo gi en partner en mulighet til å unnskylde seg med at han/hun ikke visste at handlingen var feil. 

Anonymkode: d57d4...997

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke snakke om hvor grensen går da? Dere trenger ikke å være enige. Vil du ikke at han skal kline med andre, så dumper du han selv om han og "alle han kjenner" synes det er innafor.

Anonymkode: 67f73...8d4

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 16.22):

For det er jo det jeg mener.

Han ER fri til å ta sine egne valg, men må jo selvfølgelig ta konsekvensene av valgene sine. Det må jo vi alle.

Jeg kan ligge med hvem jeg vil, men konsekvensen ville nok selvfølgelig bli at han gjorde det slutt. Mitt valg, min konsekvens. Samme vice verca.

Er dette galt å si?

Tvert imot, det er en svært fornuftig ting å si som bør sies mye oftere. For problemet i 2022 er ikke akkurat at folk snakker for mye om ansvar for og konsekvenser av egne handlinger, for å si det forsiktig…

Endret av ClausSaus
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne sa i dag; "det du gjør men IKKE kan fortelle til parter at du har gjort - det gjør du ikke". Enkel logikk. 

Anonymkode: 1817b...593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...