Gå til innhold

Sprukket blindtarm!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ble operert for sprukket blindtarm på søndag.. vi har en datter på 18 måneder som er veldig avhengig av meg.. det er mamma konstant. Kom hjem fra sykehuset i går og sliter sååå med dårlig samvittighet over at jeg ikke kan løfte henne, kose henne og leke med henne.. hun gråter så fortvilt og skjønner ikke hvorfor mamma er borte :( det er hjerteskjærende.. Pappa stepper opp selvfølgelig, men problemet er at hun er så mammadalt, og jeg får vondt i sjela!! Noen som har tips? Burde vi bare late som jeg ikke er her? Føler det er for det beste.. 

Anonymkode: 79be4...a68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg deg/sett deg på golvet sammen med henne ❤

Anonymkode: e58eb...561

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke mammadalt når man er 8 måneder....

Anonymkode: 3932a...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

18 mnd, ikke 8 mnd.... 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg klarer ikke komme med ned på gulvet… er sengeliggende store deler av dagen.. er gravid i tillegg, så tar litt ekstra tid å komme seg sa legene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

18 måneder, ikke 8 :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg klarer ikke komme med ned på gulvet… er sengeliggende store deler av dagen.. er gravid i tillegg, så tar litt ekstra tid å komme seg sa legene

Ligg på sofaen, så ser hun at du er i nærheten. Les bøker med henne og fortell historier. 

Det viktigste du kan gi henne nå er nærhet. 

Anonymkode: f3c37...7f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du har ikke operert blindtarmen før ser jeg 🙈

Anonymkode: f92fa...031

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selv da min sprakk som 13åring og jeg var ung og sprek hadde jeg ikke klart å ligge på gulvet så få dager etter operasjonen. Jeg lå på sykehuset en uke etterpå og var sengeliggende enda noen dager til da jeg kom hjem. En gravid kvinne som nylig har operert ut blindtarmen klarer ikke å ligge på gulvet, sier ikke det seg litt selv? 

Anonymkode: 75aea...f6d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei! Ble operert for sprukket blindtarm på søndag.. vi har en datter på 18 måneder som er veldig avhengig av meg.. det er mamma konstant. Kom hjem fra sykehuset i går og sliter sååå med dårlig samvittighet over at jeg ikke kan løfte henne, kose henne og leke med henne.. hun gråter så fortvilt og skjønner ikke hvorfor mamma er borte :( det er hjerteskjærende.. Pappa stepper opp selvfølgelig, men problemet er at hun er så mammadalt, og jeg får vondt i sjela!! Noen som har tips? Burde vi bare late som jeg ikke er her? Føler det er for det beste.. 

Din datter har ikke vondt av å måtte ta hensyn til deg nå (et barn på 1,5 år forstår helt utmerket at noen har vondt, er syk eller må legge seg nedpå og bli pleiet). Det hun helt sikkert vil ha vondt av er om du nå ignorerer egen helse. Da lærer du henne at egen helse ikke er eget ansvar. Noe som er både feil og skadelig. Du lærer henne at å sette grenser ikke er viktig. Neo det er. Du lærer henne at man ikke ofrer noe lite nå for noe viktig i fremtiden. Noe man gjør. Og du pådrar deg potensielt alvorlige senskader som for evig fremtid vil senke din livskvalitet og evne til å delta i det videre livet til ungene. 

Det eneste rasjonelle er å ha dårlig samvittighet om du valgte å ikke gjøre som anbefalt.

Anonymkode: 44675...335

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ha henne i sengen sammen med deg, det er veldig mye man kan gjøre selv om man er sengeliggende. Lese bøker, se filmer, spille brettspill, puslespill, leke med bamser eller hva som helst.. jeg har selv 4 barn og har hatt flere prolapser i rygg og nakke, men så lenge mannen hjelper til med praktiske ting så er det jo ikke noe problem.

Anonymkode: 6e3cf...7d5

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ha henne i sengen sammen med deg, det er veldig mye man kan gjøre selv om man er sengeliggende. Lese bøker, se filmer, spille brettspill, puslespill, leke med bamser eller hva som helst.. jeg har selv 4 barn og har hatt flere prolapser i rygg og nakke, men så lenge mannen hjelper til med praktiske ting så er det jo ikke noe problem.

Anonymkode: 6e3cf...7d5

Eneste er at det kan være vanskelig å få ungen fra å herje, dunke borti eller legge seg på magen og operasjonssåret.

Anonymkode: 71549...900

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå på madrass på golvet etter kort tid.. Fikk hjelp til å komme opp og ned.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eneste er at det kan være vanskelig å få ungen fra å herje, dunke borti eller legge seg på magen og operasjonssåret.

Anonymkode: 71549...900

Ja det er nettopp det. Har hatt henne i sengen her sammen med meg, men hun er jo så liten ennå at hun ikke skjønner at hun ikke kan herje.. uff savner babyen min

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

sånn blir det når faren ikke får delta, så dette må dere skylde dere selv for

Anonymkode: 0c1e0...7f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Muggen much? 

Anonymkode: fd3f3...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Muggen much? 

Vedkommende har et poeng. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vedkommende har et poeng. 

Har du en spåkule siden du kan si at far ikke bidrar her? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er det du sier?? Hva i alle dager vet du om vår situasjon?? Far får delta like mye som meg! Er ikke noen typisk kjerring som er redd for at andre skal ta i babyen min. Så kom ikke her!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det du sier?? Hva i alle dager vet du om vår situasjon?? Far får delta like mye som meg! Er ikke noen typisk kjerring som er redd for at andre skal ta i babyen min. Så kom ikke her!

Typisk kjerring?? En smule aggressiv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...