Gå til innhold

Hadde dere stolt på denne mannen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger bare å lufte noen tanker.. Jeg og samboeren min har bodd sammen i ett år og kjent hverandre i ett og et halvt år. De første 6 månedene fra vi møttes fullførte jeg studier / holdt på å flytte fra studiestedet så vi var bare sammen i helger. Vi var begge klare på at vi ville satse på oss og at vi ikke møtte andre. Jeg var også veldig ærlig med han om at jeg hadde vært i et forhold hvor det var utroskap og at jeg hadde problemer med tillit. Han betrygget meg på en måte som virkelig gjorde at jeg følte at dette var drømmemannen samtidig som vi hadde det så fint sammen. 

Jeg var stupforelsket når jeg etter 6 måneder fikk fast jobb og flyttet inn til han og vi har hatt det utrolig bra sammen helt til for noen måneder siden. Jeg fant ut at i de 6 første månedene vi møttes har han chattet og skrevet med masse damer selvom vi hadde planlagt å flytte sammen. Det jeg stusser på (blant annet) er at det ikke var en spesiell dame han snakket med men bare å sende masse meldinger og legge til damer på Facebook for å få bekreftelse. De fleste av de svarte heller ikke men han fortsatte å sende de meldinger, så jeg skjønner ikke hvordan det liksom skal være et løft for selvtilliten når man gjentatte ganger blir avvist på nett..

Det viste seg i samme moment at han har store økonomiske problemer og at han var livredd for at jeg skulle droppe han hvis jeg fant det ut (jeg har vært veldig tydelig på at jeg vil kjøpe hus/spare osv). Når jeg konfronterte han gråt han mye og var utrolig lei seg og sa at han ikke skjønte hvorfor han hadde holdt på sånn. Han sa at han følte seg «fanget» jo mer seriøse vi ble fordi han enda ikke hadde fortalt om problemene sine og var overbevist om at jeg skulle finne det ut og gå fra han. Han sa at han brukte de «damegreiene» som er flukt fordi det var jævlig å sitte hjemme og tenke når jeg var på studiestedet. Jeg hadde tålt å høre om økonomien, men jeg personlig syns å skrive til andre damer og lyve er et større tillitsbrudd. 

Jeg logget meg inn på alle kontoene hans og så at han sluttet å skrive til andre / legge de til rett før jeg flyttet inn og siden det har det ikke vært noe. Jeg har sagt til han at vi kan legge det bak oss og starte med blanke ark og jeg kjøpte den forklaringen hans, men nå er det to måneder siden og han virker veldig ferdig med hele saken mens jeg fortsatt går og kverner på det.. 

Har noen innspill? ❤️

Anonymkode: fe362...0db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke stolt på han nei. Jeg tror du allerede vet dette ettersom du spør her.

Han skjuler økonomien for deg- et veldig dårlig tegn og ikke lurt å investere noe med en mann før han har kontroll på sitt eget liv.
Når det er sagt, så er det ofte slik at om noen er uærlig på et område har de med stor sannsynlighet vært det på andre områder.
At han legger til damer på Facebook og skriver til dem er det største røde flagget jeg har hørt. At han har sluttet med det nå... det er jo hans ord. Han virker veldig sær, for dette er noe man bare ikke gjør ettersom dere skulle flytte sammen. I mine øyne har han allerede vært emosjonelt/ psykologisk utro. Han later også til å ha mangel på sosiale antenner.

Jeg ville tatt kofferten og dratt, dette lover ikke bra. Tror det er stor sannsynlighet at du vil bli såret i fremtiden.

Han sier han føler seg "fanget". Nok et stort tegn og bare en rævva forklaring på hvorfor han gjør som han gjør.
Håper du får av de rosa brillene asap og kommer deg unna.

Jeg datet en fyr som sendte meg meldinger lenge etterpå vi avsluttet, jeg svarte aldri. Kan være han er en slik en.

Anonymkode: ee8d4...454

• Liker 6
Gjest Luna Llena
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å stole på en slik mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare tenk over dette: er det normalt å kontakte masse random damer på nett om du kjeder deg hjemme, spesielt om du har kjæreste og snart samboer? 

Han er typen til å si senere etter å ha ligget med en annen dame: " men jeg var jo ensom"

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg vet, og jeg er helt enig med dere. På den ene siden så kan jeg litt forstå oppførelsen hans fordi han var i et sånt sinnsykt destruktivt mønster de to årene etter at han ble skilt, og bare fortsatte dette helt til jeg flyttet inn. Og jeg kan forstå at man «graver» seg nedi løgner og ikke aner hvordan man skal komme seg ut av det. 

Samtidig forstår jeg det overhodet ikke, for jeg hadde fått så sinnsykt dårlig samvittighet av å bare svare på en flørtete melding fra en annen mann i samme periode, mens han oppsøker masse damer uten å engang få dårlig samvittighet. Han har nok tenkt at det var galt, men han har allikevel fortsatt med det.

Også er det jo de standard unnskyldningene som «jeg følte at du var alt for bra for meg og bare ventet på at du skulle gjøre det slutt så derfor holdt jeg mulighetene åpne» ….

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok synes det kleineste her var dette med at han fortsatte å sende meldinger til en masse random damer når de ikke svarer.

Ganske ydmykende å være dama til en så asosial og desperat person liksom (hadde jeg tenkt). 

Angående de økonomiske problemene- vel det kommer jo an på hva det gjelder, hvorfor det ble slik og hva planen hans er. Kunne nok tilgitt den om det var snakk om en mindre «hick up» fordi samlivsbrudd/måtte betale dobbelt en periode og derfor tok opp et lån som snart er nedbetalt eller noe sånt. 

Men helheten sier jo LØP. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg faktisk at det med økonomien er verre. For det kan få store ringvirkninger for deg og evt barn. Ikke bra.

Dette med damene tenker jeg som du selv sier at det kanskje var et bekreftelsesbehov han hadde. Det hadde jo vært mye verre hvis det var kontakt med EN dame. 

Du må rett og slett tenke om dette er mannen du vil dele livet ditt med. For meg virker det som dere har ulike verdier i livet. Men så klart, hvis du er glad i han så gjør du jo det som står i din makt for å få det til å funke❤️

Anonymkode: 6c859...044

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her. Jeg vet, og jeg er helt enig med dere. På den ene siden så kan jeg litt forstå oppførelsen hans fordi han var i et sånt sinnsykt destruktivt mønster de to årene etter at han ble skilt, og bare fortsatte dette helt til jeg flyttet inn. Og jeg kan forstå at man «graver» seg nedi løgner og ikke aner hvordan man skal komme seg ut av det. 

Samtidig forstår jeg det overhodet ikke, for jeg hadde fått så sinnsykt dårlig samvittighet av å bare svare på en flørtete melding fra en annen mann i samme periode, mens han oppsøker masse damer uten å engang få dårlig samvittighet. Han har nok tenkt at det var galt, men han har allikevel fortsatt med det.

Også er det jo de standard unnskyldningene som «jeg følte at du var alt for bra for meg og bare ventet på at du skulle gjøre det slutt så derfor holdt jeg mulighetene åpne» ….

Du hadde dårlig samvittighet fordi du VET det er galt. Om han er usikker på seg selv og krever bekreftelsesbehov, hva stopper han for å begynne med dette senere om han kjenner på det igjen? Han er i mine øyne ikke klar for et forhold, og jeg synes du bør virkelig tenke deg godt om. At du allerede har følelsen av at du ikke kan stole på er bare dine egne alarmer som har gått av, hør på det.

Han har tatt en offerolle her, med at han er skilt og " følte du var for bra".  Dette er ikke sant. Det som skjer her er at han slipper unna med ting som er veldig ugreit, fordi han har fått deg til å tenke på han som et offer. Han må ta seg av sine egne usikkerheter, ikke la det gå utover deg. Vitner om ekstrem umodenehet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er en voksen mann, ikke et barn med dårlig impulskontroll. Mannen her gjorde det samme mens jeg var gravid; han skyldte på at det var så slitsomt/dårlig kommunikasjon mellom oss. Han har samvært med ungen vår, jeg tar ikke i ham med ildtang igjen.

Denne mannen din skylder indirekte på deg for at han ikke greier å oppføre seg; "du er for bra" for ham, da bør han jo f*en oppføre seg som en skytshelgen i utgangspunktet når han har greid å lande ei så bra dame?! Jeg hadde blitt illsint av mindre. Det er fint av deg å prøve å gi ham sjanser, men om dere ikke har barn sammen, ikke kan planlegge fremtid fordi han har rotet til økonomien såpass og i tillegg har skjult/løyet ting for deg før dere har kommet i samme hus, så er det altså avskjed på grått papir spør du meg.

Anonymkode: 27714...477

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Deler dere likt på regningene? Har du noen gang hjelpe han med økonomien? Om du kan stole på han??? Han har/hatt kontakt med masse damer på nettet? Hvis han mener alvor med deg hvorfor ha kontakt med andre kvinner. Er du sjalu av deg så går det ikke at han viser andre kvinner interesse? Men hvis du tilgir han en gang og senere finner ut at han faktisk har vært utro hva da? På meg virker det som at han er glad i damer og deres oppmerksomhet. Stole på han??? Kanskje/kanskje ikke det er usikkert? Han har jo allerede vist en dårlig side??? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Personlig synes jeg faktisk at det med økonomien er verre. For det kan få store ringvirkninger for deg og evt barn. Ikke bra.

Dette med damene tenker jeg som du selv sier at det kanskje var et bekreftelsesbehov han hadde. Det hadde jo vært mye verre hvis det var kontakt med EN dame. 

Du må rett og slett tenke om dette er mannen du vil dele livet ditt med. For meg virker det som dere har ulike verdier i livet. Men så klart, hvis du er glad i han så gjør du jo det som står i din makt for å få det til å funke❤️

Anonymkode: 6c859...044

Hvis han faktisk har inkasso og ikke kan betale så blir hun jo på et vis medskyldig i hans økonomi og det er ikke bra 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gjeld er det snakk om? 

Anonymkode: 5ee6c...60b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver og en av oss står selvsagt fritt til å ha så mange venner vi vil, av så mange kjønn vi ønsker. At du føler at du bør og kan kontrollere hans kontaktnett er et rødt flagg, ja. 

Dette er det bare å avslutte. Når du tråkker slik i salaten er det uforenelig med et forhold basert på gjensidig respekt. Søk proff hjelp før du møter nye, og ikke legg ansvaret på en mann(!) fordi du var i et forhold med utroskap. Slikt må du ta ansvar for å bearbeide selv. Tidligere livserfaring legitimerer aldri kontrollerende adferd, selv om du later til å tro det.

Anonymkode: 34d4b...a94

Skrevet

Det med økonomien må du i allefalle passe deg for. Så du ikke ender opp med å ta opp lån for han, så han skal få bedre rente - hvis han har masse forbrukslån med høy rente. 

Eller du kan også ende med å bære hele det økonomiske lasset om dere feks skal kjøpe hus sammen. 

Det er veldig lett for at han vil dra deg ned i den dårlige økonomien hans, på mange måter. Å at du ender med å betale på lånene hans etter det blir slutt mellom dere. 

Jeg ville bedt om å få full åpenhet i økonomien hans om jeg skulle fortsatt i et sånt forhold, jeg hadde bedt om å få se skattemeldingen hans. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Tusen takk for svar. Vi har allerede vært hos gjeldsrådgiver hos nav og inngått en nedbetalingsplan. Dvs han har, vi har helt adskilt økonomi annet enn at vi deler på felles utgifter. Dersom han følger nedbetalingsplanen er han gjeldfri om 2 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Som mann, så kan jeg ikke helt forklare det med bekreftelse/kvinnelig kontakt, men jeg hadde noen lignende tendenser i starten på mine forhold. Det var nok en blanding av gammel vane og lav selvtillit/skepsis til at det skal bli noe av et forhold, men også bare rent sosialt fikk jeg et behov dekket av flørting/kvinnelig kontakt gjennom chatting, som man ikke får av noen man prøver å bli kjæreste med.

Jeg kan i ettertid si at det var en form for sosialisering som bedre kan beskrives som vennskap mer enn romantisk interesse, med verktøyene man hadde til rådighet da. Å bare sende beskjeder uten å få svar er kanskje hakket kjedeligere da

Anonymkode: 2ae9c...348

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (3 timer siden):

Jeg hadde nok synes det kleineste her var dette med at han fortsatte å sende meldinger til en masse random damer når de ikke svarer.

Ganske ydmykende å være dama til en så asosial og desperat person liksom (hadde jeg tenkt). 

Like ydmykende som å være typen til et ludder som alle har pult.

Anonymkode: d0e37...237

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Like ydmykende som å være typen til et ludder som alle har pult.

Anonymkode: d0e37...237

Hvor hentet du denne fra? 🤔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Interessant hvor mange menn som forsvarer han fordi de selv var usikker og har gjort noe av det samme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg ikke stolt på. Han kom seg helskinnet gjennom første gang med gråting, tilgivelser og unnskyldning. Det kommer mer.

Anonymkode: 3a9ae...d53

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...