AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #41 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Igjen - dette er verdens enkleste sak å praktisere når man er voksen og passet varer i 10 år . For barn derimot er det kun 2 (under 5 år) og 3 (under 10 år) års varighet på passene . Man kan ikke fornye flere år før da , det gir ingen mening. det store flertallet som rammes av dette er barn Anonymkode: cedfa...077 Men dersom man vet at man skal ut å reise med en under 10 år til sommeren, er det ikke da bare å fornye passet noen måneder i forkant? Ja vel, så må man kanskje gjøre det ofte dersom man reiser hvert år, men sånn er det nå bare, er jo ikke verdens største jobb eller kostnad. Anonymkode: 49f49...659
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #42 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Igjen - dette er verdens enkleste sak å praktisere når man er voksen og passet varer i 10 år . For barn derimot er det kun 2 (under 5 år) og 3 (under 10 år) års varighet på passene . Man kan ikke fornye flere år før da , det gir ingen mening. det store flertallet som rammes av dette er barn Anonymkode: cedfa...077 Om man har råd til utenlandsturer har man også råd til å fornye passet 6mnd før. Eller under Korona. Alle jeg har lest om eller hørt om er folk som har hatt utgått pass under Korona. Eller folk som bestiller time for sent, tross at det har vært skriverier i avisene i et halvt år. Så personlig synes jeg også det er "verdens enkleste sak" å ordne dette, også for barn. Anonymkode: faae2...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #43 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Igjen - dette er verdens enkleste sak å praktisere når man er voksen og passet varer i 10 år . For barn derimot er det kun 2 (under 5 år) og 3 (under 10 år) års varighet på passene . Man kan ikke fornye flere år før da , det gir ingen mening. det store flertallet som rammes av dette er barn Anonymkode: cedfa...077 Har du kilder på den påstanden? Anonymkode: 03d2e...862
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #44 Skrevet 10. juni 2022 Ja, mitt er gyldig til 2029 Anonymkode: efc7d...515
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #45 Skrevet 10. juni 2022 Passet mitt har enda flere år igjen før jeg må ha nytt. Vi ordnet pass til de i familien som manglet det i fjor høst og i januar i år. Anonymkode: e4e29...a0e
Mamajune11 Skrevet 10. juni 2022 #46 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 13.59): Har du et nytt pass, eller er du en av de som bestilte time alt for sent? Anonymkode: 0802b...e61 Fikk nytt pass i februar.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #47 Skrevet 10. juni 2022 Passet mitt går ut neste sommer, så planen er å skaffe nytt i løpet av vinteren. Mannens er gyldig et år lenger enn mitt. Yngste datter hadde passtime i april, vi skal reise i juli, og damen i skranken anbefalte ID-kort istedenfor pass for å være sikker på at det kom før reisen (passet hennes hadde gått ut). Regner med at vi bestiller pass til henne samtidig som jeg fornyer mitt, i tilfelle man skulle ramle på en tur til London eller noe.... Anonymkode: 6a24e...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #48 Skrevet 11. juni 2022 Ja, passet mitt utløp i 2019 og jeg skaffet nytt noen måneder før utløpsdatoen siden mange land krever at passet er gyldig 3-6 måneder etter innreisedato. Anonymkode: 41ec9...f9d
Maestro Skrevet 11. juni 2022 #49 Skrevet 11. juni 2022 Nei, fant ut i april at passet var gått ut. Ingen krise, hadde ikke planer om og reise uansett. Har time i oktober ☺️
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #50 Skrevet 11. juni 2022 Mitt pass går ut snart i juni. Trodde ikke det var noe stress før jeg sjekka sidene og så at neste ledige time var i november. Ente med å ikke booke time, men tok en titt noen uker etterpå og da fikk jeg time 7. Juni. Får nok ikke passet før i slutten av august, men tviler på at det blir noen utenlandsreise før det uansett. Anonymkode: a5efd...c55
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå