Gå til innhold

Norgesferie med hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg og samboer har gått til innskaffelse i taktelt, og har planlagt en ukes eller to norgesferie i sommer, men lurer veldig på hva vi skal gjøre med hunden da vi veldig gjerne vil ta han med oss! Han slapper godt av i bur når vi kjører så det går fint, samme når vi skal gå tur - men problemet kommer når vi evt skal finne på noe som ikke passer å ha med hund på.. spise på restaurant, safarier osv… er det noen med erfaring med hund på norgesferie som kan si åssen de løste det mtp varme i bilen osv…

evt andre ting som kan være viktig å tenke på?

takk for alle svar!

Anonymkode: 1feae...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilferie med hund betyr jo fort at ferien må legges på hundens premisser, spesielt når dere bare har med taktelt. Dere kan ikke la hunden ligge i bilen for å dra på safari en varm solskinnsdag, for eksempel. Samtidig kan jo norsk sommer fort bety 13 grader og regn, så dere kan jo bare legge restaurantbesøk og lignende på slike dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Parkeringshus er gull når en har hund i bil på sommeren! En kan ikke gå fra hund i bil ute om sommeren om det ikke øsregner og er kaldt. Ergo må alle aktiviteter være slik at hunden kan delta

Anonymkode: 0c6f3...94c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Parkeringshus er gull når en har hund i bil på sommeren! En kan ikke gå fra hund i bil ute om sommeren om det ikke øsregner og er kaldt. Ergo må alle aktiviteter være slik at hunden kan delta

Anonymkode: 

Endret av OdaogSebb
AnonymBruker
Skrevet

På restaurant er det ofte lov med hund om man sitter ute. 

Anonymkode: 0e0ad...8be

Skrevet

Jeg har vært mye på norgesferie med hunder, og det meste av turen blir i grunn tilpasset det faktum at dyra er med. 

Jeg drar ikke på safari, utflukter, museum eller andre ting hvor det er vanskelig å ta med dyra. Jeg går mye tur, bader, har picnic ute og ser på severdigheter utendørs. Jeg legger matinnkjøp til tidlig morgen eller sent på kveld når det ikke er for varmt å etterlate dem i bilen. Er det skikkelig regn og drittvær kan de fint ligge i bilen et par timer, mens jeg er på kafé eller noe 😊

Og som andre sier, innendørs/underjordiske parkeringshus er gull om man er i en stor by, og vil se seg litt om uten hunden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...