AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å forklare dette. Vil kanskje starte med å presisere at jeg ikke er en sjalu eller kontrollerende person. Jeg er ikke usikker på meg selv heller. Tilfeldigvis kom det opp at de på en jobbtur til kjæresten for mange år siden hadde «måtte» dra på strippeklubb (før vi i det hele tatt kjente hverandre). Han syntes selv at det var kleint (og det tror jeg absolutt på, mtp hvordan jeg kjenner ham) og han og noen andre hadde blitt sittende bortgjemt i et hjørne til de kunne gå. For det første var jeg sjokkert over at noen i et slikt stort firma med familieprofil kunne finne på å legge opp et slikt opplegg, men noe annet er at han sa at han ikke ønsket å være med på det igjen, men ikke kunne la være å bli med inn dersom det var lagt opp et slikt opplegg igjen. Er oppriktig skuffet over at han ikke tar avstand ovenfor en industri som behandler mennesker som noe som kan kjøpes og selges slik. Han er selv far til myndig tenåringsdatter. Jeg merker at jeg ikke helt hva jeg skal føle ovenfor dette, og er redd jeg begynner å miste litt av respekten her… Vet at jeg må snakke med ham igjen om dette hvis jeg ønsker å komme videre, men håpte at noen av dere hadde noen innspill som gjorde det lettere for meg å forstå? Anonymkode: 6fccf...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Ingenting galt i sex salg. La folk få gjøre som de vil uten å bli dømt. La andre ha sine meninger. Anonymkode: 0470f...dba 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 I motsetning til de andre så forstår jeg deg kjempegodt. Jeg hadde ønsket at mannen min hadde ryggrad nok til å stå opp for egne meninger og gi klar beskjed om hva han synes. Samtidig så har vi vel alle blitt med på noe vi egentlig ikke har lyst til? Vi har vel alle følt på press, og et ønske om å ikke skille seg ut. Jeg regner med at mannen din ikke har lyst å legge seg ut med kollegaer, og at siden dette ikke er noe han opplever ofte så vil han heller la det ligge. Være en av de kule gutta på jobb. Anonymkode: 2b024...615 7 1
Nymerïa Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): men ikke kunne la være å bli med inn dersom det var lagt opp et slikt opplegg igjen. Dette hadde vært det mest problematiske for meg. Har han ikke fri vilje? Hva skjer om de andre drar inn på bordell? Bruker narkotika? Kan han ikke la være å bli med da heller? Jeg har vært med på ørten firmaturer, det er bare tull at man må være med på det som skjer på kvelden. Hvis han vil gå på strippeklubb så får han stå for det, ikke skylde på de andre. Slik det er nå høres det ut som om du har funnet deg en mann helt uten ryggrad. 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 TS du har to valg Dump mannen eller så støtter du indirekte sexsalgindustrien Blir kvalm Anonymkode: 6dd5e...86f 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Jeg ville aldri støttet en slik industri, så jeg skjønner tankene dine rundt det. Men reaksjonen din er litt overdreven. Å gå i mot sjefen og alle andre i jobbsammenheng er ikke alltid så lurt. Også har verden gått videre på dette området. Metoo har endret verden til det bedre, så det er mulig de ikke ville gjort dette i dag. Anonymkode: b956a...ff7 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville aldri støttet en slik industri, så jeg skjønner tankene dine rundt det. Men reaksjonen din er litt overdreven. Å gå i mot sjefen og alle andre i jobbsammenheng er ikke alltid så lurt. Også har verden gått videre på dette området. Metoo har endret verden til det bedre, så det er mulig de ikke ville gjort dette i dag. Anonymkode: b956a...ff7 Det var ikke sjefen, hen var ikke med. ts Anonymkode: 6fccf...3d5
Anim92 Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 (endret) Vel, dette er 100% hva du velger å gjøre det til. Endret 9. juni 2022 av Anim92 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Hva med å respektere at dere har ulike meninger? Må han mene det samme som deg for at du skal ha respekt for ham? Anonymkode: b3d7b...f1d 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ikke sjefen, hen var ikke med. ts Anonymkode: 6fccf...3d5 Men kolleger med uformell makt? Du må se på dette som gruppepress. Ingen av oss klarer å stå i mot det alltid. Han er jo ikke for industrien, det skriver du jo selv Anonymkode: b956a...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men kolleger med uformell makt? Du må se på dette som gruppepress. Ingen av oss klarer å stå i mot det alltid. Han er jo ikke for industrien, det skriver du jo selv Anonymkode: b956a...ff7 Ja, det vil jeg si. Jeg tenker ikke på det som hendte, tenker mer på det som kan skje i fremtiden neste gang de drar. Nå er han eldre også og derfor syntes jeg gruppepress blir temmelig tynt å henge det på… ts Anonymkode: 6fccf...3d5 3
Entern Skrevet 9. juni 2022 #12 Skrevet 9. juni 2022 NymeriaRhoynar skrev (53 minutter siden): Dette hadde vært det mest problematiske for meg. Har han ikke fri vilje? Hva skjer om de andre drar inn på bordell? Bruker narkotika? Kan han ikke la være å bli med da heller? Jeg har vært med på ørten firmaturer, det er bare tull at man må være med på det som skjer på kvelden. Hvis han vil gå på strippeklubb så får han stå for det, ikke skylde på de andre. Slik det er nå høres det ut som om du har funnet deg en mann helt uten ryggrad. Jepp. Har vært på firmaturer i Øst-Europa der en del kolleger dro på strippeklubb. Ble ikke med på det. Det er ganske enkelt. Bare å si nei. 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #13 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva med å respektere at dere har ulike meninger? Må han mene det samme som deg for at du skal ha respekt for ham? Anonymkode: b3d7b...f1d Man skal respektere at man er forskjellige, men noe litt annet blir det når man er i et forhold med noen. Det er ikke sikkert man føler seg så komfortabel i forholdet når selve verdiene viser seg å være ulike. Anonymkode: 0da97...e3e 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #14 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingenting galt i sex salg. La folk få gjøre som de vil uten å bli dømt. La andre ha sine meninger. Anonymkode: 0470f...dba Så da hadde det vært greit for deg hvis din datter eller kone solgte kroppen sin? Gjerne etter å ha blitt truet, banket eller voldtatt av halliken. Anonymkode: 5256a...d0a 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #15 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil kanskje starte med å presisere at jeg ikke er en sjalu eller kontrollerende person. Jeg er ikke usikker på meg selv heller. Åpenbart er du jo det hvis å dra på strippeklubb er så fælt. Det er en strippeklubb, ikke en bordell. Anonymkode: 966b5...670 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #16 Skrevet 9. juni 2022 Nå må dere slappe av . . når man ser hvordan damer kler seg og hva slags bilder de legger ut på some er det tydelig at kvinner elsker oppmerksomhet for kroppen sin. at noen velger å tjene penger på det foran en annen frivillig part burde ikke plage en kjeft. Anonymkode: a3107...08a 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #17 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå må dere slappe av . . når man ser hvordan damer kler seg og hva slags bilder de legger ut på some er det tydelig at kvinner elsker oppmerksomhet for kroppen sin. at noen velger å tjene penger på det foran en annen frivillig part burde ikke plage en kjeft. Anonymkode: a3107...08a Imponerende at du misforstår problemstillingen så til de grader! Anonymkode: e6eb0...897 5
PITTY Skrevet 9. juni 2022 #18 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil kanskje starte med å presisere at jeg ikke er en sjalu eller kontrollerende person. Jeg er ikke usikker på meg selv heller. Ikke ? 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #19 Skrevet 9. juni 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Åpenbart er du jo det hvis å dra på strippeklubb er så fælt. Det er en strippeklubb, ikke en bordell. Anonymkode: 966b5...670 Å mene at strippeklubber er kvinnefiendtlig og problematisk har da ingenting med sjalusi å gjøre. TS sier jo at hun synes dette er ubehagelig på grunn av misbruk og utnytting av kvinner i industrien, ikke at hun har et problem med at han ser på lettkledde og nakne damer. Anonymkode: 0626c...78a 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #20 Skrevet 9. juni 2022 Det hele går på menneskesyn for min del. Det er derfor dette sliter på meg, for jeg er redd vi har for forskjellig syn på det. Hvis han feks var imot homofile, eller at kvinner/jenter skulle ha rettigheter ol. ts Anonymkode: 6fccf...3d5 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå