AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Jeg er normalvektig og prøver å gå ned i vekt. Har telt kalorier til nå, men det går veldig sakte og jeg er så lav så må ligge veldig lavt på kalorier. Har gått ned 3 kilo til nå. Nå er det 3 uker til en begivenhet, og jeg trenger tips til å gå ned litt til, helst 2 kilo til det. Jeg er 159 cm høy og veier 55,5. Har begynt med periodisk faste (er på dag 3) hvor jeg spiser et lite måltid ca i 12 tiden, også spiser jeg normal middag rundt kl 17. Typisk en banan og en propud, så kanskje wok med kylling, spagetti, grillmat med salat etc til middag. Vil det være nok? Er det noen andre som har tips og forslag? Anonymkode: 08960...9c2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Det blir å holde seg i kalori underskudd. Men 2 kg på 3 uker er vanskelig. Jeg har nylig selv gått ned 3 kg på 2 uker, men jeg er over 90kg og 165cm, så du kan si jeg har en del å ta av fra starten av, og da går det gjerne fort. Det blir å fortsette med kaloriunderskudd og evt. inkl. mye trening. Ellers blir det type ekstreme dietter; knekkebrøddietten, sykehusdietten, psmf dietten. Men disse er ikke akkurat sunne dietter å gå på. Der er ikke noe man skal leve på, det er ekstreme dietter. Og KG kan kanskje stenge tråden din bare for at jeg nevner det. Anonymkode: 4016d...1e9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Takk for svar. Jeg ønsker å spise normal middag sammen med barna, så noe ekstremdiett er ikke noe alternativ. Men jeg kom meg ut i går kveld, gikk 8 km i raskt tempo og la meg tidlig. Har en stillesittende jobb og sover ofte bare rundt 6 timer, gjerne med minimum 1 oppvåkning (pga ene barnet). Så jeg skal prøve å være flinkere til å legge meg tidlig, så jeg får rundt 8 timer søvn, + være mer aktiv og prøve periodisk faste. Har skjønt at søvn kan påvirke vektnedgang en del? Det blir noen tunge uker med lite slingringsmonn 😬 Ts Anonymkode: 08960...9c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå