AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Baby er 10 uker og er fortsatt helt klistret på meg, får aldri lagt han fra meg og det reduserer livskvaliteten veldig da jeg aldri får gjort noe som helst. ja har prøvd svøping, trilleturer og bæresele, trenger å gjøre noe annet enn å trille tur ute hele dagen og kvelden, bæreselen fungere, men det er også slitsomt og begrenset hva jeg får gjort med den. Trodde det snart skulle bli bedre, får jo ikke gått på do uten å holde han engang. Og om natten sover han kun inntil meg med puppen i munn. HJELP!😵 Anonymkode: 3db57...5d7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Babyen tåler fint å ligge litt for seg selv mens du går på do. Den får ikke varige skader av at du sitter 2 minutter på do mens den er misfornøyd. Anonymkode: 3fe1d...458 35
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Kan faren ta han litt når han kommer fra jobb, eller er det også helt krise? Skjønner at det er slitsomt… Anonymkode: 54ce0...fa1 1
spegel Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Det BLIR bedre, men akkurat nå er det beintøft. Må bare overleve denne tiden, så blir det faktisk enklere litt etter litt. Jeg la et babynest på gulvet sånn at babyen kunne ligge der mens jeg var på do. Det godtok han faktisk 😅 sånn ellers må en nesten bare sette resten av livet på vent en liten stund. Klem til deg ❤️ jeg vet akkurat hvor tøft dette er. 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Sånn har begge mine vært også, og ja, det er til å bli helt forbanna sprø av.. Ufattelig slitsomt og frustrerende og dritt. Eneste trøsten er at "det blir bedre". Det blir det, altså, lover. Begge mine har blitt bedre etter de bikket 4 mnd, selv om det ikke akkurat var kjempebra da heller. Få så mye støtte som du kan. Kan noen se til babyen noen minutter, hjelper bare det.. Og så er det viktig å huske på at babyen ikke tar varig skade av å ligge på gulvet og vræle de få minuttene det tar deg å gå på do. Jeg har gått på do med baby på fanget, da jeg var førstegangsmor og var blitt skremt av Mammapolitiet som mener at babyer aldri noen sinne må hyle uten å få fysisk trøst. Men det er altså feil; babyen tåler helt fint å ligge på gulvet/babynest/vippestol mens du snakker rolig fra doen en meters avstand unna. Tips: sov-i-ro demper lyden, så den ikke er så jævlig, men lar deg fremdeles høre så du kan kommunisere med babyen. Helsesykepleieren til minsten min har fire unger, hvorav tre hadde kolikk, og hun anbefalte hørselsvern på det varmeste.. Anonymkode: 06199...b30 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Legg han i baby nest på gulvet på badet og ta deg en rask ( super rask dusj ) imens. eller gå på do. Baby tåler å gråte eller være missfornøyd litt.. Dumt at dere eller du har vendt han til å sove med puppen i munn da. Det sa jordmor til meg allerede på barsel at man ikke bør gjøre. Samsove er en ting, men ikke med puppen i munn. Min kan bli liggende oppå/inntill noen ganger, men legger baby i egen seng ved min side etter amming. Anonymkode: 9cb15...83e 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Legg babyen på teppe på gulvet foran doen. Det gjorde jeg. Gjorde det samme når jeg dusjet. Du må ikke være redd for bittelitt skriking noen få minutter. Anonymkode: 3e6a5...cfc 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legg han i baby nest på gulvet på badet og ta deg en rask ( super rask dusj ) imens. eller gå på do. Baby tåler å gråte eller være missfornøyd litt.. Dumt at dere eller du har vendt han til å sove med puppen i munn da. Det sa jordmor til meg allerede på barsel at man ikke bør gjøre. Samsove er en ting, men ikke med puppen i munn. Min kan bli liggende oppå/inntill noen ganger, men legger baby i egen seng ved min side etter amming. Anonymkode: 9cb15...83e Det sa de til meg også. De sa jeg til meg selv også med barn nummer 2 og 3. Problemet var bare at jeg var så trøtt til slutt at det ble eneste løsningen jeg klarte å komme frem til oppe i hodet mitt, var å amme. Når du har kolikkbarn som skriker HELE tiden og sover kun 2-3 timer i døgnet, da slutter man å tenke rasjonelt. Anonymkode: 3e6a5...cfc 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 med min første ble løsningen å gå på do med bæretøy på. med min andre, ble løsningen å legge ungen i sprinkelsenga med noe leke, og tåle litt gråt mens jeg går på do - og jeg annonserte høyt at nå må mamma på do. helt ærlig, så tror jeg vi må gi mer kred til babyer, tror ikke det tok mer en 2 ganger før babyen skjønte at nå går jeg men er straks tilbake. for det andre, jeg ser nå hvilken bjørnetjeneste jeg har gjort til oss med å aldri la nummer 1 være alene for seg selv, mens han var baby. I alderen av 8 er han fortsatt svært lite selvstendig, og trenger andre for å bli underholdt - til stor forskjell for nummer 2. selvsagt anekdotisk, men husk at tilknytningteori ikke sier at du må være koblet på 100% av tiden, det er en stor del av det er å faktisk gi rom for utforske selv også, men holde deg i nærheten. Det er viktig for selvtilliten. Anonymkode: cbeae...fa3 4 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 (endret) Altså, det er jo bare å legge babyen fra seg på et teppe på badet. Den får ikke varige mén over at du går på do eller tar deg en dusj. Ser noen bruker bæresele på do, hva i alle dager? Snakk om å ta det til et nytt hysterisk nivå. Høres veldig praktisk ut. Endret 9. juni 2022 av bienvilleparish
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #12 Skrevet 9. juni 2022 Dette kommer til å bli bedre, etterhvert. Prøv å trøste deg med det, når dette føles uoverkommelig. Akkurat nå må du bare prøve å overleve denne perioden. For det første: du trenger avlastning! Hvor er pappaen, han bør trille eller bære om kvelden. Har du familie eller venner som kan stille opp og trille turer om kvelden og i helgene? Er det noen ansvarlige tenåringer i nabolaget som kan trille turer mot betaling? For det andre vil jeg gjenta det barnepleier på barsel sa til meg: Babyen tåler å gråte mens mamma går på do. Du må gå på do, hvis ikke kommer du til å bli syk, og babyen har ikke godt av en syk mamma! Anonymkode: a42ae...f6b 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juni 2022 #13 Skrevet 9. juni 2022 Det blir bedre. Det er heller ikke farlig å legge fra seg ungen et par minutter for å dekke primærbehov, selv om ungen er misfornøyd.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #14 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Babyen tåler fint å ligge litt for seg selv mens du går på do. Den får ikke varige skader av at du sitter 2 minutter på do mens den er misfornøyd. Anonymkode: 3fe1d...458 Det er så vanskelig når den hylskriker, høres jo ut som den blir mishandlet og får så vondt av han 😕 Anonymkode: 3db57...5d7 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #15 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sånn har begge mine vært også, og ja, det er til å bli helt forbanna sprø av.. Ufattelig slitsomt og frustrerende og dritt. Eneste trøsten er at "det blir bedre". Det blir det, altså, lover. Begge mine har blitt bedre etter de bikket 4 mnd, selv om det ikke akkurat var kjempebra da heller. Få så mye støtte som du kan. Kan noen se til babyen noen minutter, hjelper bare det.. Og så er det viktig å huske på at babyen ikke tar varig skade av å ligge på gulvet og vræle de få minuttene det tar deg å gå på do. Jeg har gått på do med baby på fanget, da jeg var førstegangsmor og var blitt skremt av Mammapolitiet som mener at babyer aldri noen sinne må hyle uten å få fysisk trøst. Men det er altså feil; babyen tåler helt fint å ligge på gulvet/babynest/vippestol mens du snakker rolig fra doen en meters avstand unna. Tips: sov-i-ro demper lyden, så den ikke er så jævlig, men lar deg fremdeles høre så du kan kommunisere med babyen. Helsesykepleieren til minsten min har fire unger, hvorav tre hadde kolikk, og hun anbefalte hørselsvern på det varmeste.. Anonymkode: 06199...b30 Fatter ikke hvordan noen orker 4 unger med dette?? Anonymkode: 3db57...5d7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #16 Skrevet 9. juni 2022 Anbefaler vippestol 👍🏻 Helt genialt Anonymkode: 47a4c...423 2 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juni 2022 #17 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fatter ikke hvordan noen orker 4 unger med dette?? Anonymkode: 3db57...5d7 De færreste får 4 på én gang
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #18 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): med min første ble løsningen å gå på do med bæretøy på. med min andre, ble løsningen å legge ungen i sprinkelsenga med noe leke, og tåle litt gråt mens jeg går på do - og jeg annonserte høyt at nå må mamma på do. helt ærlig, så tror jeg vi må gi mer kred til babyer, tror ikke det tok mer en 2 ganger før babyen skjønte at nå går jeg men er straks tilbake. for det andre, jeg ser nå hvilken bjørnetjeneste jeg har gjort til oss med å aldri la nummer 1 være alene for seg selv, mens han var baby. I alderen av 8 er han fortsatt svært lite selvstendig, og trenger andre for å bli underholdt - til stor forskjell for nummer 2. selvsagt anekdotisk, men husk at tilknytningteori ikke sier at du må være koblet på 100% av tiden, det er en stor del av det er å faktisk gi rom for utforske selv også, men holde deg i nærheten. Det er viktig for selvtilliten. Anonymkode: cbeae...fa3 akkurat det skyldes vel ikke babytiden bare. Anonymkode: 3db57...5d7 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #19 Skrevet 9. juni 2022 Min var også sånn. Det går over, selv om det ikke føles sånn ❤️ Tror man bare må akseptere det og gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 133e0...c40 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #20 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anbefaler vippestol 👍🏻 Helt genialt Anonymkode: 47a4c...423 Det er like mye hyling der. Anonymkode: 3db57...5d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå