Gå til innhold

Tørrbørste ansiktet, er det bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser at mange anbefaler det. Noen spesielle børster dere bil anbefale? Må jeg kjøpe på nett eller har de på parfymeri/hudpleie?

Anonymkode: 09158...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg registrerer at det er en trend, men har ingen erfaring med dette selv. Du kan jo bare spørre etter passende børster på ditt nærmeste parfymeri? Personlig synes jeg dette høres ut som det kan være litt hardt for ansiktshuden, og det passer neppe dersom man har tørr, dehydrert eller sensitiv hud. Effekten av tørrbørsting på kroppen er eksfoliering av døde hudceller og økt blodsirkulasjon som følge av massasjen det gir, men jeg tenker at man oppnå samme effekt for ansiktet på en mer skånsom måte med mild syreeksfoliering og regelmessig ansiktsmassasje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal jo gjøres forsiktig. Ikke skade huden. :) 

Anonymkode: d342c...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som sagt kan det kanskje passe for enkelte hudtyper. Jeg, f.eks., som har litt sensitiv og dehydrert hud, får irritert hud dersom jeg bruker foundationkost for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det blir for hardt, uansett. Holder meg til syrepeeling akkurat i ansiktet. 

Men er veldig glad i tørrbørsting av legger og armer før dusj. 

Anonymkode: 4a404...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 6/9/2022 at 12:35 PM, AnonymBruker said:

Ser at mange anbefaler det. Noen spesielle børster dere bil anbefale? Må jeg kjøpe på nett eller har de på parfymeri/hudpleie?

Anonymkode: 09158...81b

Jeg har aldri før sett noen anbefalinger om tørrbørsting av ansiktet, kun av kropp. Hvor har du sett dette?

Om noe bør du heller forsøke ansiktsyoga, ansiktsassasje eller gua sha! Det var gjort meg ti år yngre og fjernet smilelinjer og pannelinjene mine, og har gitt meg en markert kjeve! 

Anonymkode: bf9b0...48a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har aldri før sett noen anbefalinger om tørrbørsting av ansiktet, kun av kropp. Hvor har du sett dette?

Om noe bør du heller forsøke ansiktsyoga, ansiktsassasje eller gua sha! Det var gjort meg ti år yngre og fjernet smilelinjer og pannelinjene mine, og har gitt meg en markert kjeve! 

Anonymkode: bf9b0...48a

Hvilke ansiktsyogaøvelser har du brukt? Kunne trengt å få strammet opp kjevelinjen litt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 11.04):

Jeg har gjort det i mine yngre dager når jeg hadde utrolig tørr hud som fikk tørre flekker enkelte steder.

Men det er for hardt for mitt ansikt iallefall sånn generelt. 

Tørrbørsting på kropp derimot får jeg veldig myk hud av :) 

Anonymkode: afc13...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...