Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har et skikkelig stort dilemma:(

Har søkt drømmestudiet til høsten, og tror jeg kommer inn. Problemet er bare at jeg har lyst til å ha et friår for å reise, oppleve verden og jobbe litt for å spare opp til studietiden. Men er redd for at hvis jeg søker igjen neste år, så kommer jeg ikke til å komme inn:( det beste hadde jo vært hvis jeg kunne ha reist samtidig som jeg studerte, men tror ikke jeg vil ha nok penger til det. Hva ville dere ha gjort?

Anonymkode: 60798...8ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan takke Ja til studieplassen, og søke om 1 års studiepermisjon. 

Anonymkode: dfdd2...bff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du kan takke Ja til studieplassen, og søke om 1 års studiepermisjon. 

Anonymkode: dfdd2...bff

Må man ikke ha en tungtveiende grunn? 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør sjekke om permisjon med skolen. Det står som oftest på nettsidene deres. Mulig du kan ta permisjon uten grunn.

Ellers så kan du eventuelt bare betale for semesteret, melde deg ut fra eksamen og da blir du heller "forsinket" med studiene. Kanskje kan du studere deltid i stedet?

Anonymkode: 96250...fd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Har et skikkelig stort dilemma:(

Har søkt drømmestudiet til høsten, og tror jeg kommer inn. Problemet er bare at jeg har lyst til å ha et friår for å reise, oppleve verden og jobbe litt for å spare opp til studietiden. Men er redd for at hvis jeg søker igjen neste år, så kommer jeg ikke til å komme inn:( det beste hadde jo vært hvis jeg kunne ha reist samtidig som jeg studerte, men tror ikke jeg vil ha nok penger til det. Hva ville dere ha gjort?

Gå et år, ta permisjon, dersom du ikke kan benytte rådet ovenfor

Anonymkode: bd28b...c4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...