AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Hei Hver måned får jeg 3200 kr for 2 barn. Fra denne måneden skal vi begynne å få kontantstøtte også for yngste barnet som har fylt 13 måneder. Pengene kommer inn på kontoen min. Det er slik at mannen min disponerer kontoen min pga noen private årsaker. Jeg ønsker ikke at han skal bruke kontantstøtte og barnetrygd. Han pleier ikke å gjøre det men han gjør dette noen ganger hvis han trenger penger. Det er barnas penger og det burde spares. Hvordan sparer dere? Anonymkode: 572e9...58e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Sett opp et fast trekk til en egnet sparekonto, slik at pengene blir trukket i det øyeblikket de kommer inn på konto. . Anonymkode: 93b2a...b14 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei Hver måned får jeg 3200 kr for 2 barn. Fra denne måneden skal vi begynne å få kontantstøtte også for yngste barnet som har fylt 13 måneder. Pengene kommer inn på kontoen min. Det er slik at mannen min disponerer kontoen min pga noen private årsaker. Jeg ønsker ikke at han skal bruke kontantstøtte og barnetrygd. Han pleier ikke å gjøre det men han gjør dette noen ganger hvis han trenger penger. Det er barnas penger og det burde spares. Hvordan sparer dere? Anonymkode: 572e9...58e Da oppretter du bare en egen sparekonto som han ikke har bruks-/disponeringsrett over og så overfører du pengene til den kontoen med en gang. Med mindre du har gitt han bankid og tilgang til DIN nettbank (noe som er ulovlig) skal han ikke kunne bruke de pengene selv. Anonymkode: 5e0ce...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Bytt utbetalingskonto hos nav så kommer de direkte på en egen konto. Det har jeg gjort bevisst siden barna ble født slik at de pengene (barnetrygden) aldri har gått direkte inn i den vanlige hverdagsøkonomien. Anonymkode: 92b74...21e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Det finnes ingen private grunner som er gode nok til at en annen enn deg skal ha kontroll på din bankkonto, det er i strid med loven så sant du ikke er innunder formynderi. Anonymkode: 4dfb4...6d7 3
Veggdyret Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Det er ikke "barnas penger og burde spares"; barnetrygden er en støtte dere får for å dekke ekstrautgiften det er å ha barn, og kontantstøtten er en støtte dere får for å (delvis) erstatte manglende arbeidsinntekt hos en av dere for å ta vare på barnet. Når det er sagt, hva slags tilgang har mannen din til kontoen din? Kan han logge inn på den, eller har han bare et bankkort der han kan ta ut penger fra din konto? Hvis det er sistnevnte kan du jo bare opprette en sparekonto i samme bank, og overføre beløpet dit. 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Kan jeg ta det ut i kontanter hver måned? Anonymkode: 572e9...58e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Man får jo verken barnetrygd eller kontantstøtte til barna, du må virkelig ha misforstått.. Kontantstøtten er om man ikke har barnehage, så enten er du uten jobb eller så skal du betale barnevakt/dagmamma. Betal med kontantstøtten eller bruk det på familien om du ikke har inntekt. (Å da mener jeg ikke aap/uføre osv går innunder inntekt) Anonymkode: 30629...fdc 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei Hver måned får jeg 3200 kr for 2 barn. Fra denne måneden skal vi begynne å få kontantstøtte også for yngste barnet som har fylt 13 måneder. Pengene kommer inn på kontoen min. Det er slik at mannen min disponerer kontoen min pga noen private årsaker. Jeg ønsker ikke at han skal bruke kontantstøtte og barnetrygd. Han pleier ikke å gjøre det men han gjør dette noen ganger hvis han trenger penger. Det er barnas penger og det burde spares. Hvordan sparer dere? Anonymkode: 572e9...58e Nei det er ikke barnas sparepenger men penger som skal brukes til livets opphold. Klær,sko, mat og ting for barnet.. De som sparer det hver måned burde ikke fått det. De har ikke noe behov for det!! Anonymkode: 3f921...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei det er ikke barnas sparepenger men penger som skal brukes til livets opphold. Klær,sko, mat og ting for barnet.. De som sparer det hver måned burde ikke fått det. De har ikke noe behov for det!! Anonymkode: 3f921...0d6 Enig! Anonymkode: f86d2...591 1
Gjest Sirisiri10 Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kan jeg ta det ut i kontanter hver måned? Anonymkode: 572e9...58e Det er veldig lite lurt med tanke på renter. Det beste er å sette det inn på fond med et langtids perspektiv. Kontanter minsker i verdi hele tiden. Men jeg ville heller hatt en felles konto der mannen og du har tilgang. Ikke la han ha tilgang til kontoene dine uansett årsak. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei det er ikke barnas sparepenger men penger som skal brukes til livets opphold. Klær,sko, mat og ting for barnet.. De som sparer det hver måned burde ikke fått det. De har ikke noe behov for det!! Anonymkode: 3f921...0d6 Selvfølgelig skal man få lov å spare det til barna sine. Det går jo da til barna uansett. Veldig mange med barn sparer enten til seg selv og familien eller barna. Skal man plutselig ikke få lov til det lengre?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei det er ikke barnas sparepenger men penger som skal brukes til livets opphold. Klær,sko, mat og ting for barnet.. De som sparer det hver måned burde ikke fått det. De har ikke noe behov for det!! Anonymkode: 3f921...0d6 Enig!👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: a4b7b...a4f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 Jeg har opprettet en konto til hver av barna hvor jeg setter inn barnebidrag og annet sparing på. Barnetrygden har ikke gått inn der. Men dette er brukskonto, så når de trenger noe som klær og sko er det fra de kontoene. 😊 Men veldig greit at de har hver sin. Så blir det likt. Jeg har dem fast alene, med unntak at far har noe samvær i helger. Anonymkode: 1a4e1...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå