AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Jeg har vært hos flere hudleger .felles for de i offentlig helsevesen er at de ikke ser på huden. type 2 sekunder . bare skriver ut noe greier. fikk ikke noe oppfølging , men kunne ta kontakt innen 1 år ...jada. det er 2 år siden. oppsøkte en privat som kom fram til en helt annen diagnose . Han foreslo roacutane . Jeg har rosacea bla , sprengte blodkar ++ god del kviser på rygg og bryst og ansikt. mest hudormer. trynet glinser fett , det samme med håret som alltid er fett og er så drittlei. Jeg er snart 39 år. Ingen barn. Men orker ikke få noen heller når huden er som den er, og den siste fyren jeg drev med gjorde jeg det slutt fordi jeg ikke orket tanken på å møte svigers. Hans mor er 65 og ser ut som en porselensdukke. det samme med hans søster. Han ville ikke ha barn heller da så... Har ikke hatt sex på 2,5 år og har heller ingen planer om det , så det med fosterskade på roa er ikke et problem. Jeg kommer ikke til å begynne med spiral eller noe annet da jeg ikke har behov , samt at jeg får masse bivirkninger av det ( kviser ) Mye av kviseproblemet stammer fra p pillene , så du kan si dette er en ond sirkel . Jeg skal aldri mer gå på hormonell prev for det har skapt masse problem. Tror også det fete håret stammer fra p piller. Det er ikke aktuelt å ha sex med noen mann . ikke barn heller. Syns dere jeg skal prøve roa nå ? vil den gi meg et bedre liv ? det er snakk om svært lav dose. Anonymkode: e7a3a...80d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Jeg gikk på isotretinoin i 6 mnd,avsluttet nå i mai. Har ikke fått en eneste kvise de siste månedene. Huden har blitt fin,men har fortsatt arr. For meg så var det absolutt verd det siden jeg har slittet med akne i 15 år. Selvtilliten var helt på bunn. Orket ikke å møte mennesker,hatet å dra på jobb,for å ikke snakke om bade i svømmebasseng hvor håret måtte dekkes. Så jeg forstår hva du går gjennom. De eneste bivirkningene jeg hadde var tørr hud. Anonymkode: b34aa...f2a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 kan den hjelpe mot fett hår ? Anonymkode: e7a3a...80d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 14.25): kan den hjelpe mot fett hår ? Anonymkode: e7a3a...80d Og det var det beste med isotretinoin,det kunne gå 7-8 dager før jeg måtte vaske håret😅 Anonymkode: b34aa...f2a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 11.48): Jeg har vært hos flere hudleger .felles for de i offentlig helsevesen er at de ikke ser på huden. type 2 sekunder . bare skriver ut noe greier. fikk ikke noe oppfølging , men kunne ta kontakt innen 1 år ...jada. det er 2 år siden. oppsøkte en privat som kom fram til en helt annen diagnose . Han foreslo roacutane . Jeg har rosacea bla , sprengte blodkar ++ god del kviser på rygg og bryst og ansikt. mest hudormer. trynet glinser fett , det samme med håret som alltid er fett og er så drittlei. Jeg er snart 39 år. Ingen barn. Men orker ikke få noen heller når huden er som den er, og den siste fyren jeg drev med gjorde jeg det slutt fordi jeg ikke orket tanken på å møte svigers. Hans mor er 65 og ser ut som en porselensdukke. det samme med hans søster. Han ville ikke ha barn heller da så... Har ikke hatt sex på 2,5 år og har heller ingen planer om det , så det med fosterskade på roa er ikke et problem. Jeg kommer ikke til å begynne med spiral eller noe annet da jeg ikke har behov , samt at jeg får masse bivirkninger av det ( kviser ) Mye av kviseproblemet stammer fra p pillene , så du kan si dette er en ond sirkel . Jeg skal aldri mer gå på hormonell prev for det har skapt masse problem. Tror også det fete håret stammer fra p piller. Det er ikke aktuelt å ha sex med noen mann . ikke barn heller. Syns dere jeg skal prøve roa nå ? vil den gi meg et bedre liv ? det er snakk om svært lav dose. Anonymkode: e7a3a...80d Jeg gikk på det i 1-2 mnd. Avslutta mye tidligere enn planlagt fordi jeg ikke likte alle bivirkningene. MEN, det funket som fy! Har vært kvisefri siden 2018. Både i ansikt, bryst og rygg. Men Rosacea hjalp det ikke på. Er fortsatt rød i ansiktet. Anonymkode: e8978...1d3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Jeg begynte på isotretinoin tidligere i vår og gikk til privat hudlege for å få en vurdering der. Fikk isotretinoin med engang på grunn av vedvarende problem med akne. Leger har tidligere ikke tatt meg seriøst, men skrevet ut antibiotika og kremer på resept. Det hjelper ikke mot vedvarende akne sånn som jeg har. Før jeg begynte på isotretinoin hadde jeg ekstremt fet hud. Ingen sminke holdt seg på huden, huden ble fet etter kort tid og jeg følte meg alltid skitten på grunn av det. Hadde også en god del kviser og masse hudormer. Håret ble fett veldig kjapt. Nå har jeg gått på det siden april og i begynnelsen ble det mye verre. Hadde masse akne og hudormene ble mye mer synlige, men merket kjapt at alt ble mye tørrere og håret blir ikke lenger fett. Men jeg måtte bytte ut endel produkter siden jeg reagerte på parfyme. Annet enn det har ikke jeg hatt noe særlig bivirkninger, annet enn de vanlige som alle får. Jeg måtte heller ikke gå på prevensjon siden jeg ikke har partner og er ikke sånn som ligger med tilfeldige menn. Jeg må ta graviditetstest hver gang jeg skal fornye resepten. Hvis jeg skulle treffe en mann så har jeg tenkt å sette inn kobberspiral, men det virker ganske usannsynlig at jeg skal møte noen nå. Anonymkode: e2e6e...6b4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Jeg brukte det da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Jeg begynte på p-piller etter ønske fra legen, men tenkte også at sex var helt usannsynlig pga. komplekser for huden og annet. Hvor lenge jeg gikk på det husker jeg ikke mer, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde noen plagsomme bivirkninger og det hjalp veldig. Anonymkode: 5cd44...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå