Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sykemeldt i en fast stilling hvor lege oppfordrer meg til å søke ny jobb nå før jeg går ut i permisjon.

Problemet er at det meste av jobber som lyses ut er vikariatet. 

Er jeg villig til å kaste bort en fast stilling over til en vikarjobb når jeg er gravid og gjøre meg økonomisk sårbar? Hva blir konsekvensene?

Jeg synes det virker for dumt, men det gjør ikke legen min.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 2e3aa...dfa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke gjør det

Anonymkode: 627b0...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke gjør det. Er sykemeldingen grunnet svangerskap? I så fall skal du vel tilbake til jobben etter permisjonen? 

Anonymkode: f38d4...e06

• Liker 1
Skrevet

Jeg har intrykk av at leger oppforder til jobb bytte dersom jobben i ulik grad er en del av problemstillingen, og da er vikariat bedre enn sykemeldinger osv.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Du skal jo uansett ut i permisjon etterhvert og om du ikke takler jobben som gravid så fortsetter du vell å være sykemeldt til ungen om sykemeldingen er pga svangerskapet da.

Da har du jo masser av tid til å søke fast annet sted mens du er permittert

Anonymkode: 8f6f8...43f

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Det kan få følger for permisjon, også pappapermen. 

En kollega er i den situasjonen nå. Fruen hadde vikariat, som hun nå ikke får fornyet, og hun står da uten jobb akkurat da han skulle ta over permisjonen. Det betyr at han ikke får tatt den permisjonen han hadde tenkt, for da må han dokumentere at ho mor er i jobb, noe hun da ikke er... 

Anonymkode: c85d1...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...