AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Datteren vår er syk i dag. Mannen er bortreist så det er ingen andre enn meg som kan være hjemme med henne. Jeg ringte sjefen i dag tidlig å sa ifra at jeg måtte være hjemme med sykt barn. Han hørtes stresset ut å sa at det var dumt fordi det er så mye sykdom på jobb fra før av. Jeg ble helt paff å svarte at jeg kan ikke la henne være hjemme alene. Hun er tross alt bare 3.5 år. Da svarte han at det er forståelig. Hva er det for ett svar liksom!? Anonymkode: f1d23...6c0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Hadde ikke hengt meg opp i det svaret der, jeg syns du er nærtagende. Anonymkode: 9a110...3c9 21
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Prøv å sette deg inn I sjefen sin situasjon og se litt stort på det. Det finnes verre problemer. Anonymkode: 8d857...fd9 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke hengt meg opp i det svaret der, jeg syns du er nærtagende. Anonymkode: 9a110...3c9 Det er ikke akkurat ett veldig profesjonelt svar å gi som sjef synes nå jeg da. Kan ikke legge det at det er flere som er syke på mine skuldre liksom. Anonymkode: f1d23...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøv å sette deg inn I sjefen sin situasjon og se litt stort på det. Det finnes verre problemer. Anonymkode: 8d857...fd9 Jeg forstår det, men det gir meg dårlig samvittighet. Synes ikke at det er greit. Anonymkode: f1d23...6c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke akkurat ett veldig profesjonelt svar å gi som sjef synes nå jeg da. Kan ikke legge det at det er flere som er syke på mine skuldre liksom. Anonymkode: f1d23...6c0 Neida, jeg kan være enig i det, jeg hadde bare ikke giddet å bruke energi på å irritere meg over dette. Anonymkode: 9a110...3c9 2 2
Daria Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Det er jo dumt - både for sjefen, for deg og for barnet. Han var ikke ufint, han antydet på ingen måte at du burde prioritere jobben eller finne andre løsninger, han ga bare uttrykk for fakta i et stresset øyeblikk. 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Han bad deg ikke om å komme på jobb selv om du hadde sykt barn. Han sa at det var dumt. Jeg hadde bare svart noe ala at ja det er dumt, jeg skal gjøre mitt beste for å unngå å bli smittet selv også. Anonymkode: e3fbc...2e5 2
Gjest Spencer Hastings Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Selv en sjef kan si dumme ting, du må ikke henge deg oppi det. Han mente nok ikke at datteren din skulle være alene. Du må bare la dette ligge, ikke tenk noe mer på det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 Det kalles frustrasjon og å være menneske. Det er et mer ekte svar en "god bedring" som er så utrolig stivt og påklistret. Prøv å være sjef for en bedrift hvor alle blir syke samtidig. Anonymkode: 31ff2...9f8 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Datteren vår er syk i dag. Mannen er bortreist så det er ingen andre enn meg som kan være hjemme med henne. Jeg ringte sjefen i dag tidlig å sa ifra at jeg måtte være hjemme med sykt barn. Han hørtes stresset ut å sa at det var dumt fordi det er så mye sykdom på jobb fra før av. Jeg ble helt paff å svarte at jeg kan ikke la henne være hjemme alene. Hun er tross alt bare 3.5 år. Da svarte han at det er forståelig. Hva er det for ett svar liksom!? Anonymkode: f1d23...6c0 Jeg er syk nå og fikk beskjed at jeg måtte møte på jobb likevel fordi at de har ikke noen andre som kan jobbe. Jobber med mat. Det er som det er. Sånn sett så syns jeg sjefen din sin reaksjon er ganske hyggelig. Ikke sa han at du måtte finne andre løsninger eller at du måtte komme på jobb, men han tenkte nok litt høyt og ja, om man sliter med sykefraværet i bedriften så er nok frustrerende at mange ringer inn samtidig. Du må bare la det gå. Anonymkode: 7666e...935 2
Luckiness Skrevet 9. juni 2022 #12 Skrevet 9. juni 2022 Hadde bare tenkt at dette var en litt stresset sjef som dessverre lot frustrasjonen gå utover en som er hjemme. Hadde ikke hengt meg opp i det. Sånn ellers er det vel normalt å ta imot beskjed, ønske god bedring og gjerne spørre om en har peiling på om fraværet kommer til å vare utover denne enkeltdagen. Dette er forsåvidt noe arbeidstaker selv bør informere om også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #13 Skrevet 9. juni 2022 Kan forstå at sjefen sier det. Det er ikke ensbetydende med at han mener du bør komme på jobb likevel. Hvis noen får beskjed om at det er mye sykdom og vanskelig å få tak i vikar, så kan det jo hende de hører om mannen kan bli hjemme i stedet. Man velger jo selv, men hvis man har mulighet å bytte litt om på det, så kan man jo det. Jeg hadde bare svart at jeg er alene, så det må dessverre bli slik. Anonymkode: 03994...b7a
Forundret.. Skrevet 9. juni 2022 #14 Skrevet 9. juni 2022 Vinkle det positivt. Det var nok sjefen sin måte å uttrykke det at du er også verdifull på jobb 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #15 Skrevet 9. juni 2022 Vet han at du er alene med barnet, og vet han at du overhodet ikke har andre løsninger? Jobber på sykehus, hvis ALLE her skal være hjemme med sykt barn, så er det KRISE! Vi kan ikke trylle frem folk. Mange kan i nøden bruke foreldre, søsken etc. Vi opplever ofte at det er samme forelderen som er hjemme hver gang barnet er sykt. Ha litt forståelse for arbeidsgiver også De sitter ofte i en megakinkig situasjon! Anonymkode: 3a670...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #16 Skrevet 9. juni 2022 En gang måtte mannen min komme hjem for å være hjemme med sykt barn. Han måtte reise over 2 timer, men det gjorde at jeg kunne gå på jobb i en kritisk situasjon. Anonymkode: 3a670...3b5 2
Undrende123 Skrevet 9. juni 2022 #17 Skrevet 9. juni 2022 Uprofesjonelt av sjefen din. Man føler seg ofte kjip nok når man ringer inn pga syke barn, spesielt fordi barn er så himla ofte syke. Det er som om man skulker. Det eneste du kan gjøre er å ta dette opp med sjefen neste gang du er på jobb. Sannsynligvis vil sjefen beklage og tenke seg mer om neste gang. De fleste mennesker er ålreite, også sjefer.
Undrende123 Skrevet 9. juni 2022 #18 Skrevet 9. juni 2022 Tillegg: Sjefen din får svært mye bedre betalt enn deg nettopp fordi vedkommende må håndtere slike situasjoner. Sjefer har ingenting med å gi sine arbeidstakere dårlig samvittighet for å være hjemme med syke barn.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #19 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet han at du er alene med barnet, og vet han at du overhodet ikke har andre løsninger? Jobber på sykehus, hvis ALLE her skal være hjemme med sykt barn, så er det KRISE! Vi kan ikke trylle frem folk. Mange kan i nøden bruke foreldre, søsken etc. Vi opplever ofte at det er samme forelderen som er hjemme hver gang barnet er sykt. Ha litt forståelse for arbeidsgiver også De sitter ofte i en megakinkig situasjon! Anonymkode: 3a670...3b5 Han vet at jeg er alene med barnet. Mannen min er på jobb i USA, svigers og mine foreldre er i 100% jobb. Ingen andre enn jeg som kan være hjemme med henne. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig når flere er syke. Jeg reagerte bare på svaret jeg fikk tilbake. Anonymkode: f1d23...6c0
Carrot Skrevet 9. juni 2022 #20 Skrevet 9. juni 2022 Hva var din forventning da ts, for å snu på det - skulle sjefen si "å så leit, håper det går bra med den lille, ikke tenk på jobben" liksom som nøre relasjoner gjør? Eller kan det være at du er litt ømhudet og nærtagende på akkurat denne? Jeg ville ikke lagt noe i det du beskriver over i form av negativitet - jeg ser det bare som et "hjertesukk" fra sjefen.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå