Gå til innhold

Kjemisk graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Noen av dere som har opplevd kjemisk graviditet. Kan dere dele deres erfaringer?

Jeg tror jeg opplever en kjemisk graviditet nå pga testene blir ikke sterke og tok en HCG blodprøve ca.15 dpo som visste svar 26. Den virker jo veldig lav. Jeg er 4 dager over IKM og fortsatt svake tester.

Når fikk dere mensen etter første positivt graviditetstest når dere opplevde kjemisk graviditet.

Takk på forhånd for svar🥰

Klem 

Anonymkode: 00e14...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er litt usikker på om min regnes som kjemisk eller spontanabort. Var ikke helt sikker på når jeg hadde eggløsning. Testet positivt dag 12 (kan ha vært alt fra dag 9-14 ca siden jeg ikke hadde kontroll på eggløsning). Testene forble lik/noe svakere et par dager. Tenkte ikke så mye over det og testet ikke mer. Ca 10 dager senere begynte jeg å blø. Jeg fikk mensen igjen 4 uker etter, altså ca en uke på overtid. Ble gravid på syklusen etter. 

Vil bare si at det er helt ok dersom du føler deg trist etter kjemisk. Opplever at mange bagatelliserer det å "miste" kjemisk. Man har jo testet positivt, har forventninger og begynner automatisk å se fremover. 

Anonymkode: 1f2e7...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er litt usikker på om min regnes som kjemisk eller spontanabort. Var ikke helt sikker på når jeg hadde eggløsning. Testet positivt dag 12 (kan ha vært alt fra dag 9-14 ca siden jeg ikke hadde kontroll på eggløsning). Testene forble lik/noe svakere et par dager. Tenkte ikke så mye over det og testet ikke mer. Ca 10 dager senere begynte jeg å blø. Jeg fikk mensen igjen 4 uker etter, altså ca en uke på overtid. Ble gravid på syklusen etter. 

Vil bare si at det er helt ok dersom du føler deg trist etter kjemisk. Opplever at mange bagatelliserer det å "miste" kjemisk. Man har jo testet positivt, har forventninger og begynner automatisk å se fremover. 

Anonymkode: 1f2e7...e62

Tusen takk for svar og gode ord💕

Ja føler trist uansett det ikke har gått lenger men fikk positivt svar etter lang prøvetid og med mange hormon kurer så det blir nok vanskelig et par dager. 

Godt å høre at du ble gravid fort etter kjemisk 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Testet positivt i 8-10 dager før blødning. 
Må ha hatt forsinket eggløsning i tillegg så testet positivt 1 uker etter IKM, også gikk det da enda ca 10 dager før blødningen begynte. De ble ganske tydelig positiv; økte litt i styrke også, men så stoppet det. 

Anonymkode: b580a...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Testet positivt i 8-10 dager før blødning. 
Må ha hatt forsinket eggløsning i tillegg så testet positivt 1 uker etter IKM, også gikk det da enda ca 10 dager før blødningen begynte. De ble ganske tydelig positiv; økte litt i styrke også, men så stoppet det. 

Ok var det normalt blødning og varte den lenger eller kortere enn mensen?

Trist å høre at du har opplevd det. Men det er bra at kroppen sier i fra og rydder opp selv. 

Tusen takk for at du deler din erfaring 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok kun en test, på dagen for IKM. Fikk blødning fem dager senere, testet da negativt.

Anonymkode: 2b54c...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ok var det normalt blødning og varte den lenger eller kortere enn mensen?

Trist å høre at du har opplevd det. Men det er bra at kroppen sier i fra og rydder opp selv. 

Tusen takk for at du deler din erfaring 🥰

Blødningen var relativt normal og lik mens. Blødde kanskje litt mer de første 2 dagene, og blødningen varte i ca 5 dager. (Ganske likt vanlig mens på 4-5 dager hos meg) 

Jeg syns det er fint å få høre erfaring om kjemisk, for veldig mange mener at man kun oppdager det fordi man tester for tidlig, men det har altså ikke vært tilfelle i noen av de to gangene jeg har hatt kjemisk. Jeg har testet positivt i 1 uke+ Begge gangene. Nå sist var også testene en del sterkere enn første gang. 

Det jeg syns var verst, var å liksom skjønne hvilken vei det gikk, for så å gå å vente på blødningen. Man vil jo helst bare bli ferdig med det så man kan prøve igjen, mens her «sløsa» vi bort en hel måned på ingenting. Fikk eggløsning nå etterpå på syklus dag 17 ca.. spennende å se om det klaffer på nytt❤️ 

sender noen klemmer ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blødningen var relativt normal og lik mens. Blødde kanskje litt mer de første 2 dagene, og blødningen varte i ca 5 dager. (Ganske likt vanlig mens på 4-5 dager hos meg) 

Jeg syns det er fint å få høre erfaring om kjemisk, for veldig mange mener at man kun oppdager det fordi man tester for tidlig, men det har altså ikke vært tilfelle i noen av de to gangene jeg har hatt kjemisk. Jeg har testet positivt i 1 uke+ Begge gangene. Nå sist var også testene en del sterkere enn første gang. 

Det jeg syns var verst, var å liksom skjønne hvilken vei det gikk, for så å gå å vente på blødningen. Man vil jo helst bare bli ferdig med det så man kan prøve igjen, mens her «sløsa» vi bort en hel måned på ingenting. Fikk eggløsning nå etterpå på syklus dag 17 ca.. spennende å se om det klaffer på nytt❤️ 

sender noen klemmer ❤️

Tusen takk for utfyllende svar🥰

Og det hjelper faktisk å vite at det ikke er så unormalt men det er frustrerende også at ting skal være så kompliserte 😳

Masse masse lykke til håper det klaffer for dere denne gangen💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok kun en test, på dagen for IKM. Fikk blødning fem dager senere, testet da negativt.

Ok hadde du noen symptomer som tydet på graviditeten.

Jeg har ømme bryster som jeg aldri har ellers og har de forsatt. 

Takk for svar💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok hadde du noen symptomer som tydet på graviditeten.

Jeg har ømme bryster som jeg aldri har ellers og har de forsatt. 

Takk for svar💕

Hadde ingen symptomer, annet enn at jeg var veldig glad 😅 pleier å bli veldig følsom; irritert og lei meg rundt ikm og under mensen, men denne gangen var jeg sjukt glad og hadde masse energi. Eneste «symptomet»

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ingen symptomer, annet enn at jeg var veldig glad 😅 pleier å bli veldig følsom; irritert og lei meg rundt ikm og under mensen, men denne gangen var jeg sjukt glad og hadde masse energi. Eneste «symptomet»

Det er jo motsatt av det jeg har 😂☺️ men du får ha masse masse lykke til neste gang og håper det har klaffet for dere etter kjemiske 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde 3 kjemiske på "rad", ene blødde jeg på ikm, de to andre noen dager etter ikm. Fikk også 1-2 på digital, før testene gradvis ble svakere og borte.

Det var tøft og vondt, spesielt første gangen det skjedde, var så mange tanker og følelser fra positiv test.

Hadde murringer og ømme bryster alle gangene.

4.gangen satt den heldigvis:)

Anonymkode: 6678b...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo motsatt av det jeg har 😂☺️ men du får ha masse masse lykke til neste gang og håper det har klaffet for dere etter kjemiske 😊

Tusen takk! Lykke til du/dere også 💖

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opplevde 3 kjemiske på "rad", ene blødde jeg på ikm, de to andre noen dager etter ikm. Fikk også 1-2 på digital, før testene gradvis ble svakere og borte.

Det var tøft og vondt, spesielt første gangen det skjedde, var så mange tanker og følelser fra positiv test.

Hadde murringer og ømme bryster alle gangene.

4.gangen satt den heldigvis:)

Anonymkode: 6678b...d92

Huff ja det er kjempe trist at det skjer med de som ønsker å bli gravide. Føler det er urettferdig men sånn er det bare.

Det er første gang jeg oppladet og legen ringte idag og sa at testene mine er innenfor men jeg har mistet troen denne gangen pga nesten negative tester idag. 😥 

Godt å høre at det klaffet for dere 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg testet positivt 4 dager før forventet mens, fikk 1-2 på digital test også. 4 dager etter forventet mens, tok jeg en ny digital i håp om å se "2-3", men det sto "ikke gravid". Vanlige tester var og mye svakere, og den kvelden begynte jeg å blø. Var som en kraftig mens bare, og blødde like lenge som vanlig mens. Ble gravid igjen 2 måneder etter og er nå 22 uker på vei :)

Men det var forferdelig trist, vi rakk jo å drømme på den uka som gikk. Og jeg tok minst 1 test per dag i 2-3 uker da jeg ble gravid igjen. 

Anonymkode: 13fdc...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 23.22):

Jeg testet positivt 4 dager før forventet mens, fikk 1-2 på digital test også. 4 dager etter forventet mens, tok jeg en ny digital i håp om å se "2-3", men det sto "ikke gravid". Vanlige tester var og mye svakere, og den kvelden begynte jeg å blø. Var som en kraftig mens bare, og blødde like lenge som vanlig mens. Ble gravid igjen 2 måneder etter og er nå 22 uker på vei :)

Men det var forferdelig trist, vi rakk jo å drømme på den uka som gikk. Og jeg tok minst 1 test per dag i 2-3 uker da jeg ble gravid igjen. 

Anonymkode: 13fdc...6be

Ja det er så hjerteskjærende at sånne ting skjer når man ønsker så inderlig å få barn.

Men godt å høre at du ble fort gravid etter det🥰 masse lykke til 

Jeg fikk igår kraftig blødning og idag og egentlig klar til å prøve på nytt denne syklusen igjen

Jeg skal bruke letfozol denne gangen så håper den gjør susen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...