Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange snakker om at spontanabort er tabu. Jeg lurer litt på hvorfor det er tabu? Jeg har aldri hørt noen fortelle at man ikke skal prate om spontanabort? Har heller opplevd at de som opplever spontanabort ikke ønsker å prate om det. 

Så er det egentlig tabu? Eller bør vi bare godta at noen ikke ønsker å prate om det? 

Dere som har opplevd spontanabort, har det vært tabu å snakke med andre om? Eller har du ikke hatt problemer med det?

Anonymkode: d524f...ef4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om at dette er tabubelagt tema. Det er nok det at folk mener at det er et tabubelagt tema som de selv styrer unna fordi at de ikke takler å prate om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt at det er tabu, heller veldig sårbart og derfor noe man ikke snakker om med alle. 

Anonymkode: f4893...d27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tabu fordi det er så mange som er helt "og så da, det skjer jo hele tiden? Du var bare 8 uker på veg, er det noen big deal? Det var sikkert noe galt med fosteret så det var til det beste". Generelt en del ufølsomme eller unødvendige kommentarer.

Anonymkode: 40f07...4d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange snakker om at spontanabort er tabu. Jeg lurer litt på hvorfor det er tabu? Jeg har aldri hørt noen fortelle at man ikke skal prate om spontanabort? Har heller opplevd at de som opplever spontanabort ikke ønsker å prate om det. 

Så er det egentlig tabu? Eller bør vi bare godta at noen ikke ønsker å prate om det? 

Dere som har opplevd spontanabort, har det vært tabu å snakke med andre om? Eller har du ikke hatt problemer med det?

Anonymkode: d524f...ef4

Du kan snakke om det så mye du vil. Om andre har lyst til å høre på er en annen sak. 

Anonymkode: 50e3a...544

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tabu, det er bare et sårt tema pga ufølsomme kommentarer. Venninna mi responderte med "Jaja, kanskje dere ikke kan få flere barn" da jeg fortalte henne om spontanaborten min, en annen sa at det bare var kroppens måte å si at den ikke var klar for flere barn. Det er sårende, når man er trist for å ha mistet det som skulle blitt et barn. 

Anonymkode: 65572...120

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke at det var tabu å prate om. Det var ingenting jeg kunne gjort annerledes. Kroppen kvittet seg med et foster som ikke var levedyktig. Jeg ble også godt fulgt opp av helsevesenet

Anonymkode: 78716...118

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at abort er et vanskelig valg, det er tabu det. Ikke gjør det vondt heller, verken fysisk eller psykisk.

Anonymkode: dc973...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...