Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter litt med å finne riktig foundation, ettersom jeg må ha en ny. Merker at huden min har forandret seg, og trenger ny. Er det noen som har noen anbefalinger til gode foundationer? Bruker ikke nyx eller L’Oréal sine

Anonymkode: 34a11...40a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den fra The Ordinary.

Anonymkode: df5ee...b02

Skrevet

Jeg klarer ikke heeeelt bli venn med flytende.

Har litt forskjellig sticks/flytende produkter  liggende fra Make The Make, Fenty, Lumene, It Cosmetics, Caia og i for endel år siden prøvde jeg MYE flytende foundations. Og det aller meste innen mineralsminke. 

Men for meg er Jane Iredale pressed base nok det beste. 

Den eneste jeg er nysgjerrig på må kanskje være Armanis silk(?) foundation. 

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer ikke heeeelt bli venn med flytende.

Har litt forskjellig sticks/flytende produkter  liggende fra Make The Make, Fenty, Lumene, It Cosmetics, Caia og i for endel år siden prøvde jeg MYE flytende foundations. Og det aller meste innen mineralsminke. 

Men for meg er Jane Iredale pressed base nok det beste. 

Har brukt pressed powder i flere år. Har prøvd flytende foundation i det siste og brukte mye penger på dyre merker, men ingenting slår kompakt pudderfoundation. Så mye enklere i bruk og mye bedre resultat. Bruker den fra Gloskin beauty (mineralsminke). Hvis det føles tørt bruker jeg fix+ misten fra Mac (den er både en primer og settingspray som tilfører fukt). 

Anonymkode: 933ce...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Sensai Luminous Sheer Foundation. Ganske dyr, men bruker ikke foundation hver dag så den varer ganske lenge. Veldig fornøyd med den. Lett dekk som kan bygges opp om ønskelig. 

Anonymkode: 63466...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd det meste men går alltid tilbake til Este Lauder Double wear. Den har lang holdbarhet, dekker det meste og gir en fin finish. 

Anonymkode: 1846e...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hudtypen din og hva du vil foundationen skal gjøre . Vil du ha glød eller matt? eller holdbarhet feks . Lett, medium eller fullt dekke?

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (13 minutter siden):

Har forresten prøvd denne, men kun et par ganger før jeg ga opp. Den dekker ikke røde merker spesielt godt (her syns jeg også pressed powder gjør en mye bedre jobb), å bygge den opp ga meg en kakete-look. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer ann på hudtypen din og hva du vil foundationen skal gjøre . Vil du ha glød eller matt? eller holdbarhet feks . Lett, medium eller fullt dekke?

Med min pressed powder trenger jeg bare fix+ misten for å få glød. God holdbarhet og man kan bygge den opp uten noen problemer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har forresten prøvd denne, men kun et par ganger før jeg ga opp. Den dekker ikke røde merker spesielt godt (her syns jeg også pressed powder gjør en mye bedre jobb), å bygge den opp ga meg en kakete-look. 

Ja, har lest så ulike reviews på den….

Jeg opplever vel generelt at flytende ikke fader så fint.

Enten kaker det seg, blir litt ujevnt fader eller så blir det litt sånn «blæh» generelt.

Jeg liker bedre å bruke primere med en funksjon for å få mattere/mer glød osv enn selve foundationen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sliter litt med å finne riktig foundation, ettersom jeg må ha en ny. Merker at huden min har forandret seg, og trenger ny. Er det noen som har noen anbefalinger til gode foundationer? Bruker ikke nyx eller L’Oréal sine

Anonymkode: 34a11...40a

Mineral foundation i pudder er best.

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (30 minutter siden):

Ja, har lest så ulike reviews på den….

Jeg opplever vel generelt at flytende ikke fader så fint.

Enten kaker det seg, blir litt ujevnt fader eller så blir det litt sånn «blæh» generelt.

Jeg liker bedre å bruke primere med en funksjon for å få mattere/mer glød osv enn selve foundationen. 

Jeg har gitt opp flytende foundation. Grunnen til at jeg prøvd så mange flyende foundationen er fordi «alle» bruker det. Har sett disse vogue-videoene hvor kjendiser viser sine sminkerutiner og de fleste har flytende foundation, og da har jeg innbilt at det må være bedre, men etter å ha prøvd mange av de mest populære og de dyreste + mye annet, så er det ingen tvil om at pressed powder er bedre, den er enklere i bruk og det er mye enklere å dekke ujevnheter og røde merker eller kviser. Jeg oppnår ikke like bra resultatet når jeg bruker flytende. Bruker også padden som følger med, den er god. Og som du sier, primer/settingspray er greit å bruke for å en mattere-look eller for å få glød. 

Bruker denne og er superfornøyd:

image.jpeg.9477e8b67cd7d8e3d2bf0dfe3b401f78.jpeg

image.thumb.jpeg.c919403a74b5914062d48de0f89215c3.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
kaledonia skrev (20 minutter siden):

Hvilken bruker du? Jeg liker ikke løst pudder, men såkalt kompakt pudder😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken bruker du? Jeg liker ikke løst pudder, men såkalt kompakt pudder😃

Best pris på Lily Lolo Mineral Foundation - Se priser før kjøp i Prisguiden

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker den fra The Ordinary.

Anonymkode: df5ee...b02

Er den klissete/oljete?

Anonymkode: 575ea...b2f

Skrevet
kaledonia skrev (1 time siden):

Det og er ganske avhengig av hudtype :) 

Har vært innom sikkert alle mineralmerker oppigjennom, også Glo og Lolo- men for meg fungerte de skikkelig dårlig.

Jane Iredale er liksom eneste som er innertier for min del.

Endel av merkene tilbyr prøver, men dessverre gjør ikke de dyreste det. 

Ble heldigvis sminket først som test med ID sitt - og droppet kjøp da det jo var muligens noe av det verste jeg har testet 😅

Skrevet (endret)
DundreMilfin skrev (6 minutter siden):

Det og er ganske avhengig av hudtype :) 

Har vært innom sikkert alle mineralmerker oppigjennom, også Glo og Lolo- men for meg fungerte de skikkelig dårlig.

Jane Iredale er liksom eneste som er innertier for min del.

Endel av merkene tilbyr prøver, men dessverre gjør ikke de dyreste det. 

Ble heldigvis sminket først som test med ID sitt - og droppet kjøp da det jo var muligens noe av det verste jeg har testet 😅

Lily Lolo, Inika, Bare Minerals har miniatyrer/ startpacker eller vareprøver. 

ZAO også, men jeg liker ikke ZAO foundation .

Endret av kaledonia
AnonymBruker
Skrevet

Jane Iredale sine produkter er supre

Anonymkode: 0a0c6...a47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg oppdaget BB-stick fra Caia har jeg kuttet ut alle andre. 

Anonymkode: dabfd...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...