AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Hvilken alder setter du på? Og hvor gammel er du selv? Anonymkode: aab9e...bb5 1
Okapi Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Det varierer litt. Bor i en mindre by, så justerer avstand og aldersspenn litt opp og ned avhengig av hvor mange brukere det er på appen. I utgangspunktet hadde jeg satt det til ca. syv opp og syv ned, men etter å ha prøvd litt forskjellig ser jeg jeg får flere likes av de som er ti år yngre enn de som er fem år eldre. Akkurat nå har jeg det på 29-45, er 39 selv. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Okapi skrev (2 timer siden): Det varierer litt. Bor i en mindre by, så justerer avstand og aldersspenn litt opp og ned avhengig av hvor mange brukere det er på appen. I utgangspunktet hadde jeg satt det til ca. syv opp og syv ned, men etter å ha prøvd litt forskjellig ser jeg jeg får flere likes av de som er ti år yngre enn de som er fem år eldre. Akkurat nå har jeg det på 29-45, er 39 selv. Jeg tror du gjør det meste riktig. Da jeg selv var aktiv på datingtjenester så silte jeg ofte vekk menn med aldersspenn som kun gikk nedover eller så vidt over sin egen alder. Det er ikke til å komme unna at menn som kun søker nedover fremstår som litt mindre reflekterte og mer overfladiske. I tillegg fremstår det som en smule konservativt og gammeldags. Jeg sier ikke at det må være slik, men de som er litt rausere med aldersspennet over sin egen alder gir et inntrykk av en trygghet, seriøsitet og et genuint ønske om å finne en bestevenn og partner og er villig til å se forbi overfladiske faktorer. For å bli litt mer personlig: at du er en av dem som velger å være raus (-ere enn gjennomsnittet) med aldersspennet oppover underbygger det inntrykket jeg har av at dette er de menn som fremstår som mer reflekterte og genuine. Jeg synes generelt sett du fremstår som en av de bedre fyrene her inne etter alle innleggene jeg har lest. Anonymkode: 3dddf...0df 19 1 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da jeg selv var aktiv på datingtjenester så silte jeg ofte vekk menn med aldersspenn som kun gikk nedover eller så vidt over sin egen alder. Men man ser vel ikke andres aldersspenn på tinder? På andre sider bør man nok være obs på hvilke signaler man sender ut med aldersspenn ja. Men dette fører og til at mange fører opp et falskt aldersspenn, de er egentlig ikke interessert i eldre men fører det opp likevel for syns skyld. Og dette gjør at andre kaster bort tiden sin. Jeg er M40+, ville valgt 10 år ned og et par opp om jeg var på tinder i dag. Men ville nok egentlig først og fremst sett på samme alder og 5 år ned for forhold. Anonymkode: 58bb6...59a 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Mann 44 35-54 år😁 Anonymkode: 4ccd4...9fa 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men man ser vel ikke andres aldersspenn på tinder? På andre sider bør man nok være obs på hvilke signaler man sender ut med aldersspenn ja. Men dette fører og til at mange fører opp et falskt aldersspenn, de er egentlig ikke interessert i eldre men fører det opp likevel for syns skyld. Og dette gjør at andre kaster bort tiden sin. Jeg er M40+, ville valgt 10 år ned og et par opp om jeg var på tinder i dag. Men ville nok egentlig først og fremst sett på samme alder og 5 år ned for forhold. Anonymkode: 58bb6...59a Tror ikke man kan se det nei. Jeg er 32 og har skrevet med en match på 40 år. Så hørte jeg at venninnen min på 21 har match med han, altså går han 20 år ned og jeg sluttet da å svare han. Anonymkode: dfec4...c64 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sier ikke at det må være slik, men de som er litt rausere med aldersspennet over sin egen alder gir et inntrykk av en trygghet, seriøsitet og et genuint ønske om å finne en bestevenn og partner og er villig til å se forbi overfladiske faktorer. Inntrykk av? Andre har jo ikke peiling på hvilket aldersspenn jeg søker etter? Hvis du først matcher med en fyr som er ti år eldre enn deg, så har du jo på en måte godtatt det. Vil det bety mye for deg, om han også går ti år oppover, eller ikke? Anonymkode: 499c8...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #12 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke man kan se det nei. Jeg er 32 og har skrevet med en match på 40 år. Så hørte jeg at venninnen min på 21 har match med han, altså går han 20 år ned og jeg sluttet da å svare han. Anonymkode: dfec4...c64 Den er jo grei, men da må du enten ha sånn flaks, eller begynne med detektivvirksomhet. Hva sa du forresten til venninnen din, som går etter menn på 40?? Anonymkode: 499c8...bd1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #13 Skrevet 9. juni 2022 Jeg ser på Sukker at menn lett går 10-20 år ned, men sjelden opp i alder. Selv er jeg 40 og tenker 5 år +/- er et greit utgangspunkt for meg. Så da setter jeg 35-45 som søkemodus. Blir likevel kontaktet av menn på 50-60 år (som selv søker damer i alderen type 23-48). En gang justerte jeg mine alderspreferanser ut fra hva menn flest har satt, så jeg skrev inn type 28-39 (ja, øvre preferanse OPP til et år YNGRE enn meg selv). Fikk fortsatt henvendelser fra eldre menn som tydeligvis synes det er helt naturlig at de kan gå 15-20 år ned uten å late til å forstå at jeg hadde samme preferanser som dem selv. Når jeg sa jeg så etter noen yngre fikk jeg ganske ufine svar. Jenter/damer skal visst ikke kunne gå ned i alder mente disse mannfolka som selv ikke ville gå opp i alder og heller ikke ønsket å date jevngamle damer. Veldig rart. Anonymkode: 3f26e...dfb 16 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #14 Skrevet 9. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Den er jo grei, men da må du enten ha sånn flaks, eller begynne med detektivvirksomhet. Hva sa du forresten til venninnen din, som går etter menn på 40?? Anonymkode: 499c8...bd1 Hun er ute etter type på egen alder men leter etter en med penger som kan spandere på henne. Har sagt hun må lande litt ned på jorda og da sier hun «jada, er ikke ute etter gamlinger». Hun syns jeg på 32 er steingammel også og gir mye stikk om alderen min så heldigvis ikke en nær venninne dette 😅 Anonymkode: dfec4...c64 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #15 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men man ser vel ikke andres aldersspenn på tinder? På andre sider bør man nok være obs på hvilke signaler man sender ut med aldersspenn ja. Men dette fører og til at mange fører opp et falskt aldersspenn, de er egentlig ikke interessert i eldre men fører det opp likevel for syns skyld. Og dette gjør at andre kaster bort tiden sin. Jeg er M40+, ville valgt 10 år ned og et par opp om jeg var på tinder i dag. Men ville nok egentlig først og fremst sett på samme alder og 5 år ned for forhold. Anonymkode: 58bb6...59a Mulig det. Jeg har aldri vært på Tinder. Så klart kan man spekulere og manipulere ang. alder, men antar at om man reelt sett ikke er intr. i partner over sin egen alder så tar man uansett ikke kontakt. Så blir det selvsagt opp til de yngre damene om de vil gamble på eldre menn som bare er interessert i betraktelig yngre damer. Men for min del fungerte veldig godt som en grovsortering av menn. Anonymkode: 3dddf...0df 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #16 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Inntrykk av? Andre har jo ikke peiling på hvilket aldersspenn jeg søker etter? Hvis du først matcher med en fyr som er ti år eldre enn deg, så har du jo på en måte godtatt det. Vil det bety mye for deg, om han også går ti år oppover, eller ikke? Anonymkode: 499c8...bd1 De datingsidene jeg selv benyttet hadde dette i info. Har aldri brukt Tinder, så forstår det som at det ikke fremkommer der. Det betyr jo bare at man ikke har mulighet til å gjøre denne sortering når man gjør sine valg, ikke at teorien ikke holder vann. Og ja, jeg ville tatt det som et positivt tegn om aldersspennet hans gikk et stykke over hans eget om jeg hadde matchet med en på 10 år eldre enn meg. Anonymkode: 3dddf...0df 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #18 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ser på Sukker at menn lett går 10-20 år ned, men sjelden opp i alder. Selv er jeg 40 og tenker 5 år +/- er et greit utgangspunkt for meg. Så da setter jeg 35-45 som søkemodus. Blir likevel kontaktet av menn på 50-60 år (som selv søker damer i alderen type 23-48). En gang justerte jeg mine alderspreferanser ut fra hva menn flest har satt, så jeg skrev inn type 28-39 (ja, øvre preferanse OPP til et år YNGRE enn meg selv). Fikk fortsatt henvendelser fra eldre menn som tydeligvis synes det er helt naturlig at de kan gå 15-20 år ned uten å late til å forstå at jeg hadde samme preferanser som dem selv. Når jeg sa jeg så etter noen yngre fikk jeg ganske ufine svar. Jenter/damer skal visst ikke kunne gå ned i alder mente disse mannfolka som selv ikke ville gå opp i alder og heller ikke ønsket å date jevngamle damer. Veldig rart. Anonymkode: 3f26e...dfb Dette opplevde jeg også veldig ofte. Fikk matcher helt opp i 60-åra da jeg selv var 36. Siden jeg stort sett er en høflig og grei person ble det en del unødvendig tidsbruk på høflige avvisninger. Anonymkode: 3dddf...0df 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #19 Skrevet 9. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette opplevde jeg også veldig ofte. Fikk matcher helt opp i 60-åra da jeg selv var 36. Siden jeg stort sett er en høflig og grei person ble det en del unødvendig tidsbruk på høflige avvisninger. Anonymkode: 3dddf...0df Hvorfor matcher du med 60-åringer hvis du ikke er interessert i dem? Anonymkode: 8a989...41a 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #20 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 18-40. M30 her. Anonymkode: 8a989...41a Okay, jeg har enda en teori rundt det 😄 Mitt inntrykk er at jo yngre menn er, jo større er sjansen for at de er rause med aldersspennet oppover. Men jo høyere de kommer opp i alder, jo mindre blir spennet. Når de selv tipper 40-45, er det sjeldnere man ser et aldersspenn på +10 oppover. Men det er vel kun den triste realiteten at men flest ikke synes kvinner på egen alder etter fylte 45 er spesielt attraktive, for å sette det på spissen. Anonymkode: 3dddf...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå