AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 En venninne har invitert meg med hennes vennegjeng til Spania i sommer, 1 uke. Det er veldig hyggelig av henne, da hun vet at jeg er mye ensom. Jeg kjenner ingen av de andre i reisefølget. Men jeg har angst, og vet ikke om jeg tørr å reise. Jeg overtenker alt mulig, hva om jeg bare vil hjem og så må jeg være der en uke. Det skal være en mix mellom sightseing, strand og fest. Jeg liker ikke å feste, føler meg utilpass. Så dette er et dilemma. Skal jeg utfordre meg selv, eller følge magefølelsen på at jeg ikke kommer til å ha det noe bra? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 51e1c...58d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Jeg har aldri latt angsten hindre meg. Har hatt mer panikkangst, da. Du kan jo kjøre dit eget løp, feks kose deg på hoteller mens de andre fester. Jeg har som sagt alltid utfordret angsten min og fått mindre og mindre angst. Anonymkode: 15fae...76b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Reis! ❤️ Frem til du skal dra jobber du med tankene dine. Jeg vil tipse deg om appen Tankevirus. Der finnes det mange gode tips som kan hjelpe når man gruer seg og overtenker. Anonymkode: 48c16...fae 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En venninne har invitert meg med hennes vennegjeng til Spania i sommer, 1 uke. Det er veldig hyggelig av henne, da hun vet at jeg er mye ensom. Jeg kjenner ingen av de andre i reisefølget. Men jeg har angst, og vet ikke om jeg tørr å reise. Jeg overtenker alt mulig, hva om jeg bare vil hjem og så må jeg være der en uke. Det skal være en mix mellom sightseing, strand og fest. Jeg liker ikke å feste, føler meg utilpass. Så dette er et dilemma. Skal jeg utfordre meg selv, eller følge magefølelsen på at jeg ikke kommer til å ha det noe bra? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 51e1c...58d Magefølelsen din er angsten og det dummeste du kan gjøre er å gi etter for den. Og ja jeg vet det er lettere sagt enn gjort da jeg selv strever med angst men det ligger faktisk noe i begrepet å ta tyren ved hornene.Og om du fortsetter å fortelle deg selv at du ikke kommer til å gå bra så blir det fort selvoppfyllende profeti så mitt råd er å fortelle deg selv at dette skal du klare å begynne allerede nå utfordrer deg på små ting i hverdagen hvor angsten fort griper inn som et hinder Anonymkode: 6460b...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Hadde spurt legen om å kunne bruke Sobril 10 mg om nødvendig. Det er ufarlig å gjøre i 1 uke. Du kan jo booke eget hotellrom, og bare være ærlig på at du trekker deg litt tilbake avogtil pga formen. Og blir mest på stranden. Spør henne om det er iorden De andre kan jo fint feste og dra på diverse sightseeinger uten deg Anonymkode: 7d8c3...c11 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Har samme dilemmaet, men er redd for å få panikkangst i fly. Har valgt å trosse angsten så jeg har bestilt fly tur/retur! Gruer meg som bare det men kommer til å bli stolt av meg selv etterpå :) Anonymkode: 03024...46a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Takk for alle svar. Jeg ønsker ikke å bli sett på kjip som holder meg på hotellet når de andre fester. Er fortsatt i villrede på om jeg vill dra. Anonymkode: 51e1c...58d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Tenk for en mestringsfølelse du får av å trosse angsten! Beste medisin mot angst er eksponering, gjøre ting som er ubehagelig. Ikke be legen om sobril, da vil sobrilen være en sikkerhetsstrategi for deg og eksponering blir ikke optimal. Det er en uke av livet ditt. Tenk om det blir råbra? Og om ikke; det er en uke. Det går over. Ikke la angsten stoppe deg i å leve 🌸 Håper virkelig at du drar, jeg heier på deg 🥰 Anonymkode: 1ebe9...197 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Vær så snill og utfordre deg selv. Dra! Jeg har vært i mange slike situasjoner selv, og erfaring så vet jeg at bekymringsangsten er 10 ganger sterkere enn når man faktisk tørr å hoppe i det. Bli med på sightseeingen, chill på stranden, og dropp festen. Så får du alenetid på kvelden for å hente deg inn. Gode venninner vil forstå at du trenger det. Anonymkode: 717b0...b95 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 Jeg var/er en person med mye angst. Spesielt sosial angst. For noen år siden ble jeg bedt på tur av en venninne og 3 andre fremmede folk jeg aldri hadde møtt. Viste seg å være den beste opplevelsen jeg har vært med på. ❤️ Det var egentlig værst i starten. Når jeg pakket kofferten og bestilte flybilletter dundret hjertet som bare det og jeg følte jeg kom til å bli gal. Hadde nesten panikk. Men presset meg igjennom det mens jeg tenkte at dette kommer til å gå til helvete og takk gud for at jeg bestilte reiseforsikring. Men så, da vi landet og jeg fikk hilst på de andre så var det som om noe "klikket" inni meg. Angsten ble liksom borte. Jeg tror det var fordi det skjedde så mye. Alt var nytt. Nye inntrykk, nye steder, nye folk, "ny meg"(?) Jeg rakk ikke grue meg eller overtenke, ting bare skjedde og jeg bare gled med alt sammen og ble nesten overassket over meg selv. Den turen endret meg. Og den endret angsten min. Jeg kom hjem og følte meg som en ny person. Jeg vil ikke si kurert, men ihvertfall kraftig forbedret. Etter den turen ble det mye lettere å gjøre lignende ting og mye lettere å utfordre meg selv. Jeg tenker tilbake på lille, redde meg som knapt turte å gå ut av huset enkelte dager. Også blir jeg litt glad inni meg. Fordi slik skal jeg aldri ha det igjen, og fordi jeg er så glad jeg tok det valget jeg tok. Så jeg håper du tar turen!! Anonymkode: a6e3b...195 2
Elaine Marley Skrevet 12. juni 2022 #11 Skrevet 12. juni 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå