AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Inspirert av en annen tråd: Jeg har jobbet i bedriften min i syv år nå og får en bedre og bedre tone med sjefen, han er rett og slett en hyggelig fyr. . Det som før var kun jobbrelaterte diskusjoner er nå egentlig (på fritiden) også prat om alt mellom himmel og jord, turer sammen, etc. Vi er egentlig i ferd med å bli gode venner. Han har personalansvar ovenfor meg, jeg jobber som mellomleder under han. Er det innafor? Vil det bli trøbbel? Anonymkode: ba552...fdc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Dette må du stoppe nå. Ikke bli kompis med sjefen, såpass må du forstå selv. Ellers er du ikke skikket til å være mellomleder. Jobb er jobb. Anonymkode: 8a8e6...333 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Er jo helt ok så lenge man ikke lar det for blir altfor nære. At man har en god tone med sjefen både i jobb og på fritiden og kanskje blir venn er greit så lenge det ikke går utover profesjonaliteten. Blir det et mer intimt forhold, så må man rydde opp i ledelseslinjer slik at man ikke er direkte i linja under den man har innledet noe mer intimt med. Anonymkode: 4f96f...db6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette må du stoppe nå. Ikke bli kompis med sjefen, såpass må du forstå selv. Ellers er du ikke skikket til å være mellomleder. Jobb er jobb. Anonymkode: 8a8e6...333 Jobb er jobb, men hva med når man trives med de man jobber med? 49 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo helt ok så lenge man ikke lar det for blir altfor nære. At man har en god tone med sjefen både i jobb og på fritiden og kanskje blir venn er greit så lenge det ikke går utover profesjonaliteten. Blir det et mer intimt forhold, så må man rydde opp i ledelseslinjer slik at man ikke er direkte i linja under den man har innledet noe mer intimt med. Anonymkode: 4f96f...db6 Helt klart ingen intimitet 😅 Anonymkode: ba552...fdc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobb er jobb, men hva med når man trives med de man jobber med? Helt klart ingen intimitet 😅 Anonymkode: ba552...fdc Det er jo bra du trives på jobben, men ikke la jobben bli en del av fritiden. Anonymkode: 8a8e6...333
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Mange av mine tidligere og nåværende kollegaer er blant mine beste venner. Så i utgangspunktet er jeg positiv. Er selv mellomleder, og har både venner blant ledelsen, og blant medarbeidere. Man merker det raskt om det er uprofesjonelt, og man ser lett om det kan skape gnisninger. Man er jo ofte like og har mye felles når man først har valgt samme utdannelse og jobb, så arbeidsplassen er et utmerket sted å knytte tette vennskapsbånd. Anonymkode: 1f5ff...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange av mine tidligere og nåværende kollegaer er blant mine beste venner. Så i utgangspunktet er jeg positiv. Er selv mellomleder, og har både venner blant ledelsen, og blant medarbeidere. Man merker det raskt om det er uprofesjonelt, og man ser lett om det kan skape gnisninger. Man er jo ofte like og har mye felles når man først har valgt samme utdannelse og jobb, så arbeidsplassen er et utmerket sted å knytte tette vennskapsbånd. Anonymkode: 1f5ff...ed0 Bør heller satse på vennskapet om du skifter jobb/ikke jobber sammen lenger. Det har jeg gjort, mye enklere. Anonymkode: 8a8e6...333
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå