AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #81 Skrevet 9. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Dette viser jo med all tydelighet at kvinner og menn fortsatt blir behandlet ulikt i arbeidslivet. Kvinner blir ansett som mindre kompetente enn menn. Det samme erfarte en kollega som gikk andre veien, fra mann til kvinne. Hun beholdt jo samme jobben som hun hadde hatt i 15 år, og hadde selvsagt akkurat samme utdanning og kompetanse og erfaring som før. Likevel endret arbeidsdagen hennes seg da hun skiftet kjønnsuttrykk Plutselig telte liksom ikke hennes meninger like mye som før. Menn tok over hennes ideer, veldig subtilt, og tok æren for dem, de trodde sikkert selv at de hadde kommet på dem. Ideene ble ikke tatt opp til vurdering før en mann hadde bifalt. Hun ble ikke tatt like seriøst, løsninger hun kom med måtte plutselig dobbeltsjekkes før man kunne ta dem ibruk, hun ble avbrutt mens hun snakket i møter, hun be ikke konsultert i saker hun hadde kompetanse i, og menn satte også igang å forklare henne ting som hun vissste mye bedre enn dem. Hun mistet liksom plutselig den faglige tygden hun hadde hatt da hun fremsto som mann. Hun måtte rett og slett stå hardt på krava og insistere mye mer for å bli tatt seiøst og få den plassen som hennes kompetanse og erfaring tilsa, og som hun hadde hatt og tatt for gitt uten ofre det en tanke da hun fremsto mann. Sorry, det var en avsporing fra trådens tema. Jeg blir bare litt oppgitt når folk (stort sett menn) påstår at kvinner og menn er likestilte i arbeidslivet. Det er ikke helt sant. Anonymkode: 6ed43...6aa Det finnes studier som viser at kvinner blir behandlet bedre enn menn i arbeidslivet nå. De får lettere jobb, høyere lønn, og forfremmelser (justert for ansiennitet, kompetanse, utdanning osv). Pendelen har nok svingt tilbake. Før det var lettere for menn i arbeidslivet, men nå er det nok kvinner som har det lettest. Anonymkode: 50660...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #82 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 1. Slik jeg forsto Reddit-posten er at biologisk kjønn ikke bestemmes av reproduksjonsevne og kromosomer alene, noe jeg har skrevet litt om tidligere om du blar lenger bak. Om du leser det innlegget legger du merke til at jeg har skrevet at biologi er utenfor mitt kompetanseområde. Hvis du selv er biolog eller du kjenner noen som er det, må du/dere gjerne skrive mer. 2. Du skriver selv at dette ikke skjer i Norge. Det var dette jeg tok stilling til. Anonymkode: eb574...181 1. man trenger ikke være biolog for noe så enkelt. «Det siste paret er kjønnskromosomer og er XX hos kvinner og XY hos menn.» hvis du ser trans debatten på nrk så var det en biolog som bekreftet dette. https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/g/genetikk-hos-menneske.html 2. Jeg spesifiserte ikke i Norge da jeg tok det opp. Mye fordi det som skjer andre steder kommer hit også hvis ingen sier ifra, men her er et eksempel i Norge: https://www.sa.no/rettigheter-for-biologiske-kvinner-og-transkvinner/o/5-46-911223 en transkvinne som tilogmed nekter egen garderobe for trans. Altså er deres ønske å tvinge biologiske kvinner til å skifte i samme rom som dem. Det er jo litt sykt eller? For å gjøre det ganske tydelig, siden jeg sikker fremstår som mer aggresiv enn jeg mener, jeg har ikke noe i mot at du eller andre lever livet som trans, jeg kan godt referere til deg som «han», all power to you. men jeg syntes det er skummelt at man ikke får lov (offentlig) til å dra grenser der logikken brister eller der ting går utover kvinner. Da syntes jeg ikke det hjelper når det nektes for at slike ting skjer, eller at det «downplayes». For da blir det plutselig slik at bare fordi dette ikke er viktig for deg så skal man liksom ikke ta det opp. Men det er jo ting som går utover meg, så hvis jeg støtter deg hvorfor støtter ikke du meg. Hvis det gir mening? På samme måte som jeg føler et ansvar for å fordømme når Russland osv. gjør en urett mot lgbt, da ingen burde blir straffeforfulgt eller angrepet for legning, så burde også dere transpersoner stå opp for kvinner når de blir overkjørt i foreks. sport, eller ha forståelse for at vi ikke ønsker å se en penis i et rom der vi må kle oss nakne. Det går begge veier. Anonymkode: bcc5f...0f8 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #83 Skrevet 9. juni 2022 Hvis samfunnet hadde kommet dit at alle hadde akseptert hverandre uansett hvordan man så ut og oppførte seg, så lenge man ikke skadet andre med det, ville du følt det samme behovet for å skifte kjønn? Altså, at man rett og slett aksepterte at noen kan føde barn mens andre ikke kan, men det må celler fra to ulike individer til for å skape et barn, men alle er ulike, ter seg ulikt, kler seg ulikt... At det ikke var sånn at menn skulle se ut som menn og kvinner som kvinner. Ville du begynt på medisiner for å bli mer som en som har penis, eller ville det behovet forsvunnet, tror du? Vet ikke om jeg fikk forklart meg, men håper du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 5512b...971 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #84 Skrevet 9. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med "sosiale konsekvenser"? Bør man miste jobben? Ikke få publisert skriftlige ytringer? Anonymkode: 50660...5dd Tenkte i hovedsak på «sosiale konsekvenser» som at andre mennesker tar avstand fra en. Om du spesifikt sikter til å intensjonelt feilkjønne folk, så mener jeg det kommer an på hvilken jobb en har og hvor en ytrer seg. I visse jobber er det empati (eller hva nå enn dette kan kalles) viktig, og jeg ser ingen grunn til at en arbeidsgiver skal føle seg pliktet til å beholde en ansatt dersom dette får negative konsekvenser for arbeidsmiljøet, arbeidsplassen og dens ansikt utad. Rett meg her om jeg tar feil, men så vidt jeg vet kan ikke en arbeidsgiver tvinges til å beholde ansatte. Når det kommer til skriftlige ytringer er det forskjell på å ha rett til å ytre seg på generelt grunnlag og å ha rett til en talerstol. Sistnevnte kan sikres ved å beholde innholdet, men justere visse ord og uttrykk. Dette vil gjøre at bidraget når ut til folk, samtidig som at kritikere ikke har mulighet til å ta skribenten på småting som feil pronomen, men tvinges til å kritisere innholdet. Anonymkode: eb574...181 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #85 Skrevet 9. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis samfunnet hadde kommet dit at alle hadde akseptert hverandre uansett hvordan man så ut og oppførte seg, så lenge man ikke skadet andre med det, ville du følt det samme behovet for å skifte kjønn? Altså, at man rett og slett aksepterte at noen kan føde barn mens andre ikke kan, men det må celler fra to ulike individer til for å skape et barn, men alle er ulike, ter seg ulikt, kler seg ulikt... At det ikke var sånn at menn skulle se ut som menn og kvinner som kvinner. Ville du begynt på medisiner for å bli mer som en som har penis, eller ville det behovet forsvunnet, tror du? Vet ikke om jeg fikk forklart meg, men håper du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 5512b...971 Godt formulert, og et interessant spørsmål! Jeg har svart på et lignende spørsmål tidligere. Anonymkode: eb574...181
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #86 Skrevet 9. juni 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: 1. man trenger ikke være biolog for noe så enkelt. «Det siste paret er kjønnskromosomer og er XX hos kvinner og XY hos menn.» hvis du ser trans debatten på nrk så var det en biolog som bekreftet dette. https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/g/genetikk-hos-menneske.html 2. Jeg spesifiserte ikke i Norge da jeg tok det opp. Mye fordi det som skjer andre steder kommer hit også hvis ingen sier ifra, men her er et eksempel i Norge: https://www.sa.no/rettigheter-for-biologiske-kvinner-og-transkvinner/o/5-46-911223 en transkvinne som tilogmed nekter egen garderobe for trans. Altså er deres ønske å tvinge biologiske kvinner til å skifte i samme rom som dem. Det er jo litt sykt eller? For å gjøre det ganske tydelig, siden jeg sikker fremstår som mer aggresiv enn jeg mener, jeg har ikke noe i mot at du eller andre lever livet som trans, jeg kan godt referere til deg som «han», all power to you. men jeg syntes det er skummelt at man ikke får lov (offentlig) til å dra grenser der logikken brister eller der ting går utover kvinner. Da syntes jeg ikke det hjelper når det nektes for at slike ting skjer, eller at det «downplayes». For da blir det plutselig slik at bare fordi dette ikke er viktig for deg så skal man liksom ikke ta det opp. Men det er jo ting som går utover meg, så hvis jeg støtter deg hvorfor støtter ikke du meg. Hvis det gir mening? På samme måte som jeg føler et ansvar for å fordømme når Russland osv. gjør en urett mot lgbt, da ingen burde blir straffeforfulgt eller angrepet for legning, så burde også dere transpersoner stå opp for kvinner når de blir overkjørt i foreks. sport, eller ha forståelse for at vi ikke ønsker å se en penis i et rom der vi må kle oss nakne. Det går begge veier. Anonymkode: bcc5f...0f8 Jeg støtter selvsagt alle kvinner og kampen for likestilling, det burde alle med hodet på rett plass gjøre. Og jeg kan ikke huske å ha skrevet at jeg vil tvinge noen til noe som helst. Setter pris på om du holder stråmannsargumentene dine for deg selv. De gagner ingen, aller minst deg selv. Men slik jeg ser det har jeg ikke mye å bidra med her ettersom at biologien faktisk er mer kompleks enn XX og XY, noe jeg ikke har kompetanse til å uttrykke meg om. Hvis du er interessert kan du lese om «sexual differentiation». Kanskje du forstår det bedre enn meg. Jeg tenker nok at dette med høyere biologi egentlig ikke er hovedpoenget ditt. I så fall må jeg si at jeg ikke vet hvordan jeg skal svare deg. Anonymkode: eb574...181 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #87 Skrevet 9. juni 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Foretrekker du å være sammen med transer selv? Anonymkode: 59711...6ff Hvis du tenker på seksuelt/romantisk, så har jeg aldri prøvd. Platonisk er det hipp som happ, jeg preferer ikke transpersoner over folk som ikke er trans. Kommer vi overens, så kommer vi overens. Jeg er mer interessert i hva folk har å si enn hvordan de ser ut/hva de har i buksa. Anonymkode: eb574...181 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #88 Skrevet 9. juni 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Dette viser jo med all tydelighet at kvinner og menn fortsatt blir behandlet ulikt i arbeidslivet. Kvinner blir ansett som mindre kompetente enn menn. Det samme erfarte en kollega som gikk andre veien, fra mann til kvinne. Hun beholdt jo samme jobben som hun hadde hatt i 15 år, og hadde selvsagt akkurat samme utdanning og kompetanse og erfaring som før. Likevel endret arbeidsdagen hennes seg da hun skiftet kjønnsuttrykk Plutselig telte liksom ikke hennes meninger like mye som før. Menn tok over hennes ideer, veldig subtilt, og tok æren for dem, de trodde sikkert selv at de hadde kommet på dem. Ideene ble ikke tatt opp til vurdering før en mann hadde bifalt. Hun ble ikke tatt like seriøst, løsninger hun kom med måtte plutselig dobbeltsjekkes før man kunne ta dem ibruk, hun ble avbrutt mens hun snakket i møter, hun be ikke konsultert i saker hun hadde kompetanse i, og menn satte også igang å forklare henne ting som hun vissste mye bedre enn dem. Hun mistet liksom plutselig den faglige tygden hun hadde hatt da hun fremsto som mann. Hun måtte rett og slett stå hardt på krava og insistere mye mer for å bli tatt seiøst og få den plassen som hennes kompetanse og erfaring tilsa, og som hun hadde hatt og tatt for gitt uten ofre det en tanke da hun fremsto mann. Sorry, det var en avsporing fra trådens tema. Jeg blir bare litt oppgitt når folk (stort sett menn) påstår at kvinner og menn er likestilte i arbeidslivet. Det er ikke helt sant. Anonymkode: 6ed43...6aa Godt bidrag. Stemmer overens med mine egne opplevelser og. Anonymkode: eb574...181
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #89 Skrevet 9. juni 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte i hovedsak på «sosiale konsekvenser» som at andre mennesker tar avstand fra en. Om du spesifikt sikter til å intensjonelt feilkjønne folk, så mener jeg det kommer an på hvilken jobb en har og hvor en ytrer seg. I visse jobber er det empati (eller hva nå enn dette kan kalles) viktig, og jeg ser ingen grunn til at en arbeidsgiver skal føle seg pliktet til å beholde en ansatt dersom dette får negative konsekvenser for arbeidsmiljøet, arbeidsplassen og dens ansikt utad. Rett meg her om jeg tar feil, men så vidt jeg vet kan ikke en arbeidsgiver tvinges til å beholde ansatte. Når det kommer til skriftlige ytringer er det forskjell på å ha rett til å ytre seg på generelt grunnlag og å ha rett til en talerstol. Sistnevnte kan sikres ved å beholde innholdet, men justere visse ord og uttrykk. Dette vil gjøre at bidraget når ut til folk, samtidig som at kritikere ikke har mulighet til å ta skribenten på småting som feil pronomen, men tvinges til å kritisere innholdet. Anonymkode: eb574...181 Så du mener faktisk at folk skal miste jobben for å inneha feil meninger? Det er langt verre enn at du har gjennomgått kjønnskorrigerende behandling. Det er tragisk at det finnes mennesker i Norge, og resten av den vestlige verden, som ikke forstår hvor viktig ytringsfrihet og meningsbrytning er for demokratiet. Anonymkode: 50660...5dd 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #90 Skrevet 9. juni 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Dette går jo ikke. En transmann som slutter på hormoner vil fortsatt se ut som en mann? Håret i ansiktet, de grove trekkene, det tynnere håret og den mer markerte kjeven forsvinner vel ikke bare fordi transmannen slutter på testosteron? En transkvinne som sluttet på hormoner og testosteronhemmere vil derimot kunne bli mer mandig igjen? Det er vel igså ekstremt mye enklere hormonmessig å gå fra kvinne til mann enn omvendt? Transmenn som går på testosteron blir ofte roligere fordi de ikke har de kvinnelige hormonene som går opp og ned og påvirker humøret i sykelig grad? Ikke overraskende at du føler det har gått greit når du går den veien du gjorde kanskje? Jeg synes det er rart at du ikke vet om underlivet ditt har forandret seg, du vasker deg vel? Anonymkode: 4cfa7...d05 1. I stor grad, ja. Fettfordelingen vil likevel endres tilbake i mer kvinnelig retning. Dette vil påvirke de grove trekkene og den markerte kjeven, forutsatt at personen begynte med hormonbehandling etter puberteten. Transkvinner vet jeg dessverre lite om. 2. Det er nok individuelt. Jeg tenker på samme måte som jeg gjorde før, og har ikke merka noen «kjønnsmessige» psykologiske endringer sånn sett. Og ofte er det faktisk omvendt. Fikk beskjed om at en kunne bli mer aggressiv på testosteron, blant annet. Kjenner en kar som det gikk helt til hodet på. 3. Joda, men har ikke sett ned. Vet at ting har endra seg, men vet ikke noe i detalj. Anonymkode: eb574...181 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #91 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg støtter selvsagt alle kvinner og kampen for likestilling, det burde alle med hodet på rett plass gjøre. Og jeg kan ikke huske å ha skrevet at jeg vil tvinge noen til noe som helst. Setter pris på om du holder stråmannsargumentene dine for deg selv. De gagner ingen, aller minst deg selv. Men slik jeg ser det har jeg ikke mye å bidra med her ettersom at biologien faktisk er mer kompleks enn XX og XY, noe jeg ikke har kompetanse til å uttrykke meg om. Hvis du er interessert kan du lese om «sexual differentiation». Kanskje du forstår det bedre enn meg. Jeg tenker nok at dette med høyere biologi egentlig ikke er hovedpoenget ditt. I så fall må jeg si at jeg ikke vet hvordan jeg skal svare deg. Anonymkode: eb574...181 Jeg var nok litt uklar der, men mente «deres» som i den personen i artikkelen ikke deg. Det med at biologi faktisk er mer kompleks syntes jeg er så vagt å påstå. Snakker om stråmenn, å gripe etter genfeil hos en mikroskopisk andel av befolkningen for å prøve å redefinere hele språket. Den er ikke så kompleks at det er flere kjønn. Hannkjønn og hunnkjønn er hos alle pattedyr, at det finnes sjeldne avvik er bare avvik. Dette med å forsøke å redefinere hele vitenskapen fordi noen få vil at den skal backe-up ideologier som er ulogiske er galskap. Kjønnet vårt er knyttet til reproduksjon, det krever en fra hvert kjønn. That’s it. Hva er poenget med å forsøke å overkomplisere språket vårt? Jeg forsto ikke siste avsnittet ditt. Anonymkode: bcc5f...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #92 Skrevet 9. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Så du mener faktisk at folk skal miste jobben for å inneha feil meninger? Det er langt verre enn at du har gjennomgått kjønnskorrigerende behandling. Det er tragisk at det finnes mennesker i Norge, og resten av den vestlige verden, som ikke forstår hvor viktig ytringsfrihet og meningsbrytning er for demokratiet. Anonymkode: 50660...5dd Folk skal selvsagt ikke miste jobben for å inneha feil meninger. Men jeg mener at folk må være beredt på at det kan skje om de roper høyt om dem i tide og utide. Tenker det handler om å kjenne sitt publikum. Har selv meninger som sannsynligvis hadde fått meg sparka om jeg hadde sagt dem høyt, og velger derfor tid og sted. Sånn er livet. En er fri til å ytre seg, men en er ikke dermed fritatt fra de konsekvensene det kan få. Anonymkode: eb574...181 2 2
Sheik Skrevet 9. juni 2022 #93 Skrevet 9. juni 2022 Jeg har et spørsmål angående meg som "pårørende" til noen som kanskje er trans. Har en bror som alltid har likt å kle seg feminint og han har tidligere ytret at han skulle ønske han var jente. Han har ikke snakket direkte til meg angående kjønn og identitet, derfor omtaler jeg han som en hann. Faren vår er ikke akkurat støttende og har vanskelig for å forstå alt under LGBTQ-paraplyen, og har sagt at "det hadde vært lettere å håndtere om han var homofil og ikke hva enn han føler seg nå". Fordi jeg vet at han kanskje ikke får all støtten han trenger fra faren vår, ønsker jeg å be deg, som har vært gjennom dette, om du kanskje har noen tips for meg om hvordan jeg best mulig kan gi han støtte hvis han selv kommer til meg og ønsker å snakke med meg om dette?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #94 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Biologisk hunnkjønn? Ikke sant, her kommer det. Du vet jo at du ikke er det. Du vet vel at du ikke er en ekte kvinne? Anonymkode: f9be3...ee1 Skal du slenge dritt, kan du i det minste lese hovedinnlegget først. Anonymkode: 9a5df...9c1 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #95 Skrevet 9. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var nok litt uklar der, men mente «deres» som i den personen i artikkelen ikke deg. Det med at biologi faktisk er mer kompleks syntes jeg er så vagt å påstå. Snakker om stråmenn, å gripe etter genfeil hos en mikroskopisk andel av befolkningen for å prøve å redefinere hele språket. Den er ikke så kompleks at det er flere kjønn. Hannkjønn og hunnkjønn er hos alle pattedyr, at det finnes sjeldne avvik er bare avvik. Dette med å forsøke å redefinere hele vitenskapen fordi noen få vil at den skal backe-up ideologier som er ulogiske er galskap. Kjønnet vårt er knyttet til reproduksjon, det krever en fra hvert kjønn. That’s it. Hva er poenget med å forsøke å overkomplisere språket vårt? Jeg forsto ikke siste avsnittet ditt. Anonymkode: bcc5f...0f8 Jeg kan ikke huske å ha dratt inn genfeil, og har vært klar på at jeg mener det finnes to kjønn. Jeg har heller ikke skrevet noe om språk, men det er et interessant tema. Anonymkode: eb574...181 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #96 Skrevet 9. juni 2022 Har du opplevd hets fra andre innen lhbt+? Alle er "venner" når de går sammen i pride, men til vanlig er det ikke alltid så enkelt. Anonymkode: bfa46...662
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #97 Skrevet 9. juni 2022 1 minutt siden, Sheik said: Jeg har et spørsmål angående meg som "pårørende" til noen som kanskje er trans. Har en bror som alltid har likt å kle seg feminint og han har tidligere ytret at han skulle ønske han var jente. Han har ikke snakket direkte til meg angående kjønn og identitet, derfor omtaler jeg han som en hann. Faren vår er ikke akkurat støttende og har vanskelig for å forstå alt under LGBTQ-paraplyen, og har sagt at "det hadde vært lettere å håndtere om han var homofil og ikke hva enn han føler seg nå". Fordi jeg vet at han kanskje ikke får all støtten han trenger fra faren vår, ønsker jeg å be deg, som har vært gjennom dette, om du kanskje har noen tips for meg om hvordan jeg best mulig kan gi han støtte hvis han selv kommer til meg og ønsker å snakke med meg om dette? Her finnes det ikke noe fasitsvar og det er veldig individuelt hva folk har behov for. Noen har størst behov for å snakke med pårørende, mens andre ønsker å snakke med psykolog. Hvis jeg var i din situasjon hadde jeg prøvd å lese meg litt opp på temaet, snakket med han om han ønska det, og prøvd å finne ut om han foretrekker å snakke med deg eller en profesjonell. Som nevnt, det finnes ingen fasitsvar, men bare det å være der er en god start. Anonymkode: eb574...181 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #98 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke huske å ha dratt inn genfeil, og har vært klar på at jeg mener det finnes to kjønn. Jeg har heller ikke skrevet noe om språk, men det er et interessant tema. Anonymkode: eb574...181 Nei det var et eksempel ofte brukt når man starter med at «det er mer komplisert» men takk for direkte svar uansett og generelt. Jeg glemte forresten å svare på det du sa om å støtte kvinnersrettigheter. For det var litt vagt. Jeg lurer på om du støtters kvinners rett til å ikke måtte forholde seg til peniser i omkledningsrom? Og å ikke måtte miste plassen sin i sport til noen som biologisk er mann? Anonymkode: bcc5f...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #99 Skrevet 9. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har du opplevd hets fra andre innen lhbt+? Alle er "venner" når de går sammen i pride, men til vanlig er det ikke alltid så enkelt. Anonymkode: bfa46...662 Jeg er ikke en del av miljøet og har aldri gått i/feiret pride, så har ikke opplevd dette. Anonymkode: eb574...181 1
marsvin Skrevet 9. juni 2022 #100 Skrevet 9. juni 2022 Jeg lurer på: 1. I din transisjon og hormonbehandling, var du pålagt å ha samtaler også /samtaleterapi? Jeg synes selv ihvertfall at det burde være obligatorisk, så man ikke gjør noe man angrer på. 2. Du har fortsatt livmor. ønsker du noen gang å bli gravid og få barn, eller blir det ekkelt for deg mtp. at det er så kvinnelig? 3. hva er det værste og beste med å være trans?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå