Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Lurer på en liten dum ting . Jeg jobber fast i kommunen og så nettopp på lønnsslippen at jeg kun får utbetalt feriepenger denne mnd og ikke noe lønn. Skal ha 3 uker ferie i slutten av denne mnd . 

synes det er så merkelig at når jeg ifjor ikke hadde fast stilling så fikk jeg dobbelt så mye utbetalt i juni . Var lønn+feriepenger . Er det flere som klør seg i hodet med dette ???? 

Endret av jentee24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn det er. 

Anonymkode: b75b8...d5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, jentee24 said:

Hei. Lurer på en liten dum ting . Jeg jobber fast i kommunen og så nettopp på lønnsslippen at jeg kun får utbetalt feriepenger denne mnd og ikke noe lønn. Skal ha 3 uker ferie i slutten av denne mnd . 

synes det er så merkelig at når jeg ifjor ikke hadde fast stilling så fikk jeg dobbelt så mye utbetalt i juni . Var lønn+feriepenger . Er det flere som klør seg i hodet med dette ???? 

Det er veldig logisk da du får lønn når du får ferie også. Ser du på lønnslippen din får du både feriepenger og lønn, og så blir du trukket for fem ukers ferie. Du blir ikke trukket når du har ferie.

Anonymkode: e4e3d...9ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fastlønn får du kun feriepenger.

Jeg som jobber på timelønn får lønn og feriepenger. Hvert sånn i alle år.

Anonymkode: edbd1...bae

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du fastlønn får du kun feriepenger.

Jeg som jobber på timelønn får lønn og feriepenger. Hvert sånn i alle år.

Anonymkode: edbd1...bae

Dette!

Men så etter avviklet ferie vil du nok ha lite lønnsgrunnlag for utbetaling på neste lønn.

Timesbetalt = etterbetalt

Fastlønn = forhåndsbetalt

Anonymkode: 42cf1...923

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...