Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har mange flotte folk rundt meg og flere gode venner. Problemet er at jeg ikke liker å være sammen med vennene mine på fritiden og har vel egentlig aldri likt det. Jeg har det helt topp alene, er ganske nerdete (elsker å lese og lære meg ting) og har alltid hatt mye fantasi og likt å være for meg selv. Jeg synes det vanskelig å forstå at noen faktisk har lyst til å møte venner på fritiden. Det oppleves ofte bare som "plikt" - noe jeg må gjøre for å ikke miste dem eller virke uhøflig. Jeg tror at grunnen til at jeg ikke liker dette er at jeg virkelig misliker den personen jeg blir rundt andre - jeg er utrolig klein og rar, og har aldri klart å være meg selv eller slappe av rundt andre. I tillegg er jeg sikker på at ingen egentlig har så lyst til å være med meg (null selvmedlidenhet her, jeg er helt sikker på dette) og at de er sammen med meg av samme grunn som jeg er med dem. Pluss at jeg altså liker myyye bedre å være alene.

Er det flere som kjenner seg igjen i dette? 

Anonymkode: 05005...e21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då er vi to😎😎 har litt etter litt mistet og kuttet ut venner som ikkje gir meg mye påfyll lenger. Trives best i mitt eget selskap og må sei kvardagen er meir harmonisk uten å føle trang til å måtte veré med på alt sosialt. Er sosial på jobb og famillie 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Vel, så lenge du ikke kontakter disse menneskene når du trenger hjelp, så er du da fri til å ditche vennene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Har et godt sosialliv synes jeg selv, synger i kor, band, spiller i orkester og har flotte kollegaer, men foretrekker å ha kontakt med venner via Internett enn ute i den virkelig verden. Jeg har ikke noe behov for å være supertett på folk og alle aktivitetene jeg driver med gir meg mer enn nok sosial input. 
Resten av fritiden vil jeg helst tilbringe alene eller med med min mann, som er alt jeg trenger.

Anonymkode: 6a58b...d81

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Trives aller best med mannen og barna. Har to venninner og et par vennepar som kan være helt meg selv med. Pluss mamma og svigermor da. Trenger ikke mer. Vil helst trene alene eller gå tur med mannen. Har flotte kolleger da, så føler det blir nok sosialt.

Anonymkode: 3c8db...a85

Skrevet

Syntes det virker som de fleste voksne har det slik. En er sosial på jobb og med familie. Ellers vil en bare være alene og kose seg med sine interesser uten å bli forstyrret. 

Tror folk blir mer introvert jo eldre de blir. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange nære venner orker jeg ikke, å ha en såkalt gjeng man hører til; nei takk!

Tiden, hvordan man bruker tiden sin er viktig. Kutt ut mennesker som kontrollerer og suger energi, disse er det mange av.

Jeg har etpar nære venner, vi trenger ikke møtes hver uke. Men snakkes/meldes hver uke.

Ellers liker jeg veldig godt bekjentskap, som man møter via hobby etc...

Anonymkode: 34912...eb4

Skrevet

TS her. Godt å høre at flere har det sånn! Nå er ikke jeg så gammel da, bare 22, og jeg har hatt det sånn hele livet. De siste årene har jeg vært utrolig mye alene og fått lite sosial trening, så jeg tror nok at jeg burde være litt mer sosial bare av den grunn hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...