Gå til innhold

Mannen slutter ikke ringe hvis jeg ikke svarer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen noen månd og dette stusser jeg over.

Senest i kveld ringte han, men jeg sto og prata med en bekjent så jeg lot være og svare siden vi sto og prata.

Da ringer han flere ganger på rad, før han ringer meg på messenger. Deretter får jeg meld om hvorfor jeg ikke svarer.

Til slutt fikk jeg sendt en kjapp meld om at jeg var opptatt. Ringer snart tilbake.

Da var det greit. 
Men i all verden for en utålmodighet.

Anonymkode: 358b2...745

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok veldig forelsket i deg?

Anonymkode: 74052...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Rødt flagg. Samtlige jeg har kjent som var slike viste seg å ha kontrollbehov og utpreget sjalusi. Også dem jeg ikke datet selv, men kjente gjorde det. 

Tja ene, som er kvinne, manglet vel sosiale antenner. 

Anonymkode: f68c4...e1b

• Liker 30
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært et massivt rødt flagg for min del. 

Anonymkode: 12018...200

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Senest i kveld ringte han, men jeg sto og prata med en bekjent så jeg lot være og svare siden vi sto og prata.

Da ringer han flere ganger på rad, før han ringer meg på messenger. Deretter får jeg meld om hvorfor jeg ikke svarer.

Til slutt fikk jeg sendt en kjapp meld om at jeg var opptatt. Ringer snart tilbake.

Da var det greit. 

Jeg gjør det samme. Er kvinne. Dette gjør jeg med alle mine nærmeste. Familie, bestevenner etc. Bruker å ringe 1 eller 2 ganger, kan hende jeg sender melding etterpå i tillegg for å fortelle hva jeg ville eller stille spørsmål.

Anonymkode: 88359...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Da var det greit. 

Tenker at om dette er noe du misliker bør du si fra til han. Er ikke sikkert han tenker over det eller forstår at du ikke liker det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. I beste fall har han dårlige sosiale antenner, i verste fall (og mest sannsynlige) er han kontrollerende.

Anonymkode: 12302...649

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette bare er greit om det er noe veldig viktig som må meddeles. Er det bare for å spørre hvordan dagen har vært, så er det altfor pågående. Det ville jeg sagt fra om.

Anonymkode: b5066...ec8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Da var det greit. 

Det hadde jeg også gjort. 

Anonymkode: 8c428...951

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg gjør det samme. Er kvinne. Dette gjør jeg med alle mine nærmeste. Familie, bestevenner etc. Bruker å ringe 1 eller 2 ganger, kan hende jeg sender melding etterpå i tillegg for å fortelle hva jeg ville eller stille spørsmål.

Hvorfor gjør du det?

Anonymkode: c2380...3b8

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor det?

Ts, hva ville han da? Om det bare var prate, høre hva/hvor el, så er dette et rødt flagg. Spesielt når det er så tidlig i forholdet. Stor sjanse for at det bare blir verre og at han får et større og større kontrollbehov. 

Anonymkode: 990e2...cbf

• Liker 4
Skrevet

Har hatt type som var slik. Og kommenterte om jeg la ut status på Facebook, "må lære deg og svare på meldinger". Vi var 17 og 19. Jeg var dritt lei hele fyren. Take a hint 😂 for han var ikke sånn i starten, men over tid så ble det helt ekstremt 🥵

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor? Dette er jo fryktelig masete oppførsel? 

Hvis folk ikke svarer, så er de opptatt. Punktum. Så får de heller ringe opp igjen hvis de har tid eller lyst. 

Å ringe flere ganger på rad uten en ekstremt viktig grunn (brann, dødsfall o.l.) er bare uhøflig. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør han alltid dette, eller var det et engangstilfelle? Hvis det er gjentakende ville jeg tenkt sjalusi/kontrollbehov. Hvis ikke ville jeg tenkt at han hadde noe ekstremt viktig å si som ikke kunne vente.

• Liker 1
Skrevet (endret)

🚩🚩🚩🚩🚩🚑🚑🚑🚑

Løp! Eller sitt her om to år og skriv at du er offer for en sjalu og kontrollerende drittsekk. Hiv deg i hylekoret her som sier «det kan skje hvem som helst. Jeg så det ikke komme»….

Endret av MapleSirup
  • Liker 5
Skrevet

Med søsteren min som alt for ofte har lyden av kan jeg ringe eks kl 17, svarer ikke. Ringer hun meg ikke tilbake, så ringer jeg et par timer senere. Og svarer hun da, så beklager hun seg for at hun ikke har sett at jeg var ringt.

Men gjør han dette ofte, å blir sint om du ikke svarer; løøøøp!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn med min mann hvis han ikke svarer på den tiden jeg vet han er våken. Jeg er ikke sjalu, men er redd for at det kan ha skjedd noe. 

Jeg har alltid vært slik med mine venner, familie og kjæreste. Det er ikke kontrollbehov, men bare vite at alt er bra med dem, f.eks kommet seg trygt hjem når vi har vært ute sammen. Det trenger ikke å være rødt flagg. 

Anonymkode: cb33f...27a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er jeg glad du ikke hører til i min nærmeste familie. Du ville definitivt endt opp på blokkeringslista. Det der er telefonterror.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er sånn med min mann hvis han ikke svarer på den tiden jeg vet han er våken. Jeg er ikke sjalu, men er redd for at det kan ha skjedd noe. 

Jeg har alltid vært slik med mine venner, familie og kjæreste. Det er ikke kontrollbehov, men bare vite at alt er bra med dem, f.eks kommet seg trygt hjem når vi har vært ute sammen. Det trenger ikke å være rødt flagg. 

Anonymkode: cb33f...27a

Kan du da ikke be dem sende en mld når de kommer hjem? Enn at du ringer de. Eller sende kun mld til de? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg sett på som telefonterror og hadde sagt klart i fra at det ikke er akseptabel oppførsel. Det gjelder både evt. partner, venner og familie. Det skal være livsviktig om noen skal holde på sånn. Sier du fra at dette ikke er greit og han fortsetter, ville jeg løpt i motsatt retning. 

Anonymkode: 10b6d...d2e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...