AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er på leting etter leilighet og vil bo i sentrum av byen, med minst mulig buss og kort avstand til det jeg trenger. Er ikke i jobb nå pga handicap, og pga det er det ikke så behagelig for meg å ta mye buss. Ser etter to/tre roms med kontor/hems som min 20 år gamle datter kan sove i med kjæresten, når hun/de er hos meg. Alle leiligheter jeg ser på blir solgt over prisantydning, og der faller jeg av siden jeg har budsjett. De leilighetene jeg har råd til er i sameiet/borettslag som skal ha nytt tak, nytt bad, vinduene må byttes eller det er ikke isolert og huset er fra 1930 eller deromkring. Nå har jeg funnet en leilighet (desverre ikke egen balkong, men felles med 50 andre beboere) drøyt 3km utenfor byen som har bra standard med vaktmester i borettslag og den er rimelig, MEN jeg vil ikke bo der fordi jeg da blir jeg ganske avhengig av bussen, og det skjer ingenting der og jeg blir ensom og kommer til å dra til byen altfor ofte kun for å se folk siden ingen besøker meg der ute😕 Tenker kanskje på om jeg skal leie for å kunne bo sentralt, men det koster glatt 10 000 for 38kvm. Det blir da penger ut vinduet og mindre plass, men jeg vil da føle meg mindre ensom og ting blir lettere. Må bestemme meg i mrg om jeg skal prøve å kjøpe den leiligheten og være fornuftig, eller være idiot og betale mye for å bo lite og sentralt.. Nå er jo også den verste tiden pga at alle studentene skal kjøpe/leie. Dette ble langt men er litt frustrert nå🙊 Anonymkode: f1296...e93
Silla123 Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Boligmarkedet er tøft og det er mange som er nødt til å lette på kravene sine for å få kjøpt noe. Forståelig dette med at buss og slikt er vanskelig når du har et handikap, men er det andre ting du kan senke kravene på? :) Eventuelt søke om høyere lån/tilskudd fra husbanken for å få råd til noe mer passende? 2
visp Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Sameier/borettslag vil alltid ha behov for vedlikehold. Gå for det og ikke bekymre deg for mye. Ikke kjøp en leilighet du allerede føler negativt om. Og jeg ville aldri, aldri satset på å bo et sted hvor du må dele veranda med femti andre! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 visp skrev (5 minutter siden): Sameier/borettslag vil alltid ha behov for vedlikehold. Gå for det og ikke bekymre deg for mye. Ikke kjøp en leilighet du allerede føler negativt om. Og jeg ville aldri, aldri satset på å bo et sted hvor du må dele veranda med femti andre! Det er mange uteplasser der, flere sittegrupper rundt huset (35 leiligheter) og takterrasse med byens flotteste utsikt men trafikkert vei like nedenfor. Selvfølgelig burde jeg tatt denne leiligheten siden den er et sikkert kjøp, men har ikke lyst å bo der. Må finne meg bolig i løpet av sommeren. Ts Anonymkode: f1296...e93
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Silla123 skrev (15 minutter siden): Boligmarkedet er tøft og det er mange som er nødt til å lette på kravene sine for å få kjøpt noe. Forståelig dette med at buss og slikt er vanskelig når du har et handikap, men er det andre ting du kan senke kravene på? Eventuelt søke om høyere lån/tilskudd fra husbanken for å få råd til noe mer passende? Nei jeg har egenkapital og får ikke tilskudd fra husbanken. De har gitt meg maks lån. Ts Anonymkode: f1296...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå