AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har jobbet lenge i kommunen, uten fast jobb. Nå har jeg vært på samme plass i 3,5 år i diverse vikariater. Arbeidsplassen lyste nettopp ut 3 ledige stillinger som jeg søkte på, i tillegg har jeg lagt inn krav gjennom fagforbundet om fast stilling. Hvor stor er da muligheten for at jeg får jobb på nåværende arbeidsplass? Jeg er nemlig engstelig for å måtte bytte arbeidsplass, selv om det da betyr at jeg har fast jobb. Syns det er vanskelig å omstille seg, bli kjent med nye rutiner og mennesker. Hvor stor er sjansen for at det pga overtallighet i kommunen er andre søkere som har fortrinnsrett..? I en kommune på 40.000 mennesker.. Anonymkode: 0bebc...a90
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Er for øvrig snakk om jobb i skolen/barnehager.. Anonymkode: 0bebc...a90
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Vil tro det teller positivt at du allerede jobber på arbeidsplassen og har et legitimt krav. Da har du vel fortrinnsrett på lik linje med de som allerede har jobb i kommunen.. Det er kjipt å bytte arbeidsplass når man kjenner folkene og er vant til rutinene, så ser den. Men jobb er vel det viktigste, tross alt? Anonymkode: 11e35...f25 1
NiceOrNothing Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har jobbet lenge i kommunen, uten fast jobb. Nå har jeg vært på samme plass i 3,5 år i diverse vikariater. Arbeidsplassen lyste nettopp ut 3 ledige stillinger som jeg søkte på, i tillegg har jeg lagt inn krav gjennom fagforbundet om fast stilling. Hvor stor er da muligheten for at jeg får jobb på nåværende arbeidsplass? Jeg er nemlig engstelig for å måtte bytte arbeidsplass, selv om det da betyr at jeg har fast jobb. Syns det er vanskelig å omstille seg, bli kjent med nye rutiner og mennesker. Hvor stor er sjansen for at det pga overtallighet i kommunen er andre søkere som har fortrinnsrett..? I en kommune på 40.000 mennesker.. Anonymkode: 0bebc...a90 Vil tro du har stor sjanse . Les på Arbeidstilsynet sine sider ang regler når du har gått i ulike kontrakter i tre -fire år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå