Gå til innhold

Kan jeg vaske klærne mine på 60-70 grader??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om man kan vaske klær på 60-70 grader? Tenker å gjøre dette etter en tur, men er usikker på om klærne tar skade av dette...😓

Anonymkode: 33a52...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeans tåler det men topper og jakker i polyester el. blir permanent rynkete eller krymper om du gjør det. 

Skrevet

Her går det meste på 60°. Vil du være sikker på at klærne tåler vask, så vask de etter anvisning på vaskelappen.

AnonymBruker
Skrevet

Du får lese vaskeanvisningen som står på klærne. Der står temperaturen du skal bruke.

Anonymkode: dbb34...4b0

AnonymBruker
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (3 minutter siden):

Her går det meste på 60°. Vil du være sikker på at klærne tåler vask, så vask de etter anvisning på vaskelappen.

Takk for svar!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får lese vaskeanvisningen som står på klærne. Der står temperaturen du skal bruke.

Ja, jeg pleier å følge lappen, men er redd for å ta med meg veggdyr eller lignende hjem...

Skrevet

"Klær" på 60-70 grader? Klær er jo så mangt. Du kan jo prøve å vaske en av ullgenserne dine på 70 grader. Da kommer den ut av vaskemaskinen som en dukkegenser.

Ikke alle plagg tåler mer enn 30-40 grader. De fleste bomullsplagg tåler 40, avhengig av produksjonsmetode. Noen tåler bare 30 (finvask eller ullvask). 

Du må nesten lese på vaskeanvisningen på hvert plagg og se hva det står der på lappen. Ville ikke tatt sjansen på å gå over den temperaturen som står der, for det kan ødelegge alle klærne og koste deg mye penger.   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar!

Ja, jeg pleier å følge lappen, men er redd for å ta med meg veggdyr eller lignende hjem...

Da er det bedre å fryse ned klærne da. Ikke alle plagg som tåler 60 grader. Men nå er det ikke mine klær, så du får gjøre som du vil.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar!

Da kaster du heller alt i fryseren. Mye mer effektivt og skånsomt.

Anonymkode: 938cf...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...