Gå til innhold

Er det bare jeg som hater skoleavslutninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og den evinnelige "mingle og spise" seansen. Jeg har venninner men de har ikke barn på skolen til barnet vårt. Jeg kjenner faktisk ingen foreldre privat. Blir bare så tydelig når folk grupperer seg og  litt introverte meg blir sittende som en idiot rett ved å late som jeg er med😬 

Anonymkode: 6e455...dcf

• Liker 15
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som å lese om min egen opplevelse. Det er en velsignelse å ha voksne barn. 

Anonymkode: 0ea43...26c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kommet til skolen enda. Men kjenner meg igjen i barnehagen. Glad det finnes mobil i 2022. Kan ta en liten pause fra virkeligheten innimellom. 

Anonymkode: 085b0...2a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater det også. Den forferdelige minglingen, og foreldre som grupperer seg og jeg føler meg så forstyrrende om jeg bryter innom og sier hei... Og aner forøvrig ikke hva jeg skal snakke med de om. 

Pleier å gå og gjemme meg på kopirommet.

Hilsen kontaktlærer. 

Anonymkode: e5f68...c22

• Liker 13
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og den evinnelige "mingle og spise" seansen. Jeg har venninner men de har ikke barn på skolen til barnet vårt. Jeg kjenner faktisk ingen foreldre privat. Blir bare så tydelig når folk grupperer seg og  litt introverte meg blir sittende som en idiot rett ved å late som jeg er med😬 

Er så sinnsykt enig. Kjenner jeg nesten gruer meg. Alltid noen som er så veldig engasjert og løper i kapp om å få være den "beste forelder." Greit nok med avslutninger, men hvorfor må vi være så sosiale ellers med foreldre i klassen? Jeg kjenner knapt ingen jeg heller. 

Anonymkode: 91b5e...9f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat sånn har jeg det. 🙄

Anonymkode: b4fc2...896

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

..Også begynner jeg å tenke, hvem skal jeg sitte med ? Kanskje det tryggeste om eksen min er der. Selvom det ble nylig brudd. 

• Liker 4
Gjest Spencer Hastings
Skrevet

Jeg syns det er grusomt, jeg kjenner ingen og det virker ikke som noen ønsker å bli kjent heller de holder seg til sine gamle venner. Heldigvis er dette siste skoleavslutning.

AnonymBruker
Skrevet

Men kjenner det verste er at det er så mange andre foreldre som kjenner hverandre? Selv går jeg rundt som et naut og føler meg rar. Er også noen som overser meg av mødre og ikke hilser i hverdagen, aldri fedre. De er lettere å snakke med. Kv33

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men kjenner det verste er at det er så mange andre foreldre som kjenner hverandre? Selv går jeg rundt som et naut og føler meg rar. Er også noen som overser meg av mødre og ikke hilser i hverdagen, aldri fedre. De er lettere å snakke med. Kv33

Tipper dette blir en selvoppfyllende profeti for deg. Du er «redd» mødrene, og unngår derfor blikket dems, mens du søker øyekontakt med fedrene og kommer derfor i prat med dem.

Anonymkode: b2706...f3f

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tipper dette blir en selvoppfyllende profeti for deg. Du er «redd» mødrene, og unngår derfor blikket dems, mens du søker øyekontakt med fedrene og kommer derfor i prat med dem.

Anonymkode: b2706...f3f

Kan godt være. Vi damer tenker vel også litt likt. Utestenger litt mer enn menn gjør, føler jeg da. 

Gjest lurven
Skrevet

Synes også det er kleint.

Foreldrene til de andre barna er hyggelige nok, men hadde ikke snakket med de hvis de ikke hadde barn i samme klasse som min

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hater det også. Den forferdelige minglingen, og foreldre som grupperer seg og jeg føler meg så forstyrrende om jeg bryter innom og sier hei... Og aner forøvrig ikke hva jeg skal snakke med de om. 

Pleier å gå og gjemme meg på kopirommet.

Hilsen kontaktlærer. 

Anonymkode: e5f68...c22

Ditto!

Helsing endå ein kontaktlærar

Anonymkode: 61956...5f5

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som å lese om min egen opplevelse. Det er en velsignelse å ha voksne barn. 

Anonymkode: 0ea43...26c

Ungen går i 4.klasse så må holde ut...har to eldre barn på videregående og er såååå herlig å slippe der..har disse avslutningene oppi halsen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler på det samme som dere andre, så helt uvanlig virker det ikke 😅

Anonymkode: 7ebf2...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater det!! Har en supersosial samboer som prater med alle, mens jeg blir stående alene. Har virkelig prøvd å mingle med andre foreldre men det går liksom bare ikke.

Anonymkode: b5ef6...a7a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og syns det er veldig flaut. Ganske likt her, de andre kjenner hverandre og jeg går rundt med et fårete smil og prøver å komme i snakk med noen..

Min går i første klasse, og jeg har barn som ikke har begynt på skolen enda. Må vel bare leve med det en stund til😅

Anonymkode: 182fa...cbf

• Liker 2
Skrevet

Samme her. Ikke glad i slike påtvungne sosiale greier. Jeg fikk barn da jeg var ung etter dagens skala, og har ufattelig lite til felles med andre foreldre. Har sittet alene mer eller mindre de siste 13 årene i slike sammenkomster. Det er blitt litt bedre de siste årene, men om jeg klarer å unngå det er jeg glad. Det gjør jeg i år. Klassen til eldste skal ikke ha og jeg jobber når min yngste skal ha. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hater det, og gruer meg hver eneste år. Først var det 17. mai og det stresset og maset med å bake og å stå i kiosk og ta i mot penger og selge is og pølse. Et par uker etter var det skolesamling med kaker og kaffe og musikk og se på skuespill og danse sammen. Jeg syns det var så kleint å måtte stå og danse og late som jeg storkoste meg, når det eneste jeg ønska var å komme meg hjem.

Og nå er det skoleavslutning med grilling, minglingen, kaker og kos med de andre foreldrene i klassen til gutten min som mobbes hver jævla dag av flere av guttene. Der skal jeg sitte og smile og le og kose meg,  med foreldre som ikke gidder å ta tak i oppførselen til pøbelunga sine. 

Anonymkode: 2d8cf...f59

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen sm liker dette...

Anonymkode: 3c01f...e10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...