Gå til innhold

Hjelp!Hund klarer å slikke på sår til tross for krage- hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opertert i bakpoten i går og har på bomullsokk fra veterinær og krage. Kragen er stor, men han finner en metode der han når poten og slikker utenpå denne sokken. Den blir fuktig. Hva gjør jeg nå i natt når jeg ikke kan følge med?? 

Anonymkode: 6d9f0...de4

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen har godt tips… 🥺

AnonymBruker
Skrevet

Teip rundt med teip. Kjøp sånn bandasjeteip i morgen.

Anonymkode: d4981...255

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Teip rundt med teip. Kjøp sånn bandasjeteip i morgen.

Anonymkode: d4981...255

Bandasjetape har vi, men får såret nok luft da? 

Skrevet

Min veterinær sa at han måtte ha større krage hvis det skjedde, men at du da må hjelpe han når det er spisetid, dvs. ta av kragen eller ha mat og drikke høyere opp men ikke skjemmes bort med å gi med hånden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi680 skrev (1 minutt siden):

Min veterinær sa at han måtte ha større krage hvis det skjedde, men at du da må hjelpe han når det er spisetid, dvs. ta av kragen eller ha mat og drikke høyere opp men ikke skjemmes bort med å gi med hånden. 

Han må nok ha større krage, men har ikke større i kveld. Har ikke sett han bruke denne teknikken før nå i kveld, men tror han kan ha gjort det natt til i dag og pga litt betent i såret som ble renset og på med ny sokk 

AnonymBruker
Skrevet
tussi680 skrev (4 minutter siden):

Kragen er forresten stor allerede, så han må ha hjelp til å spise og drikke. Han har lang snute. 😂

Skrevet

Ok, du får høre med veterinæren. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Legg på noe bandasje, så skaffer du en tom intravenøs pose som du klipper av ene siden og trer utenfor og teiper på toppen. Veterinæren har sikkert noen brukte liggende eller en du kan få å klippe opp.

Anonymkode: 1c72b...be2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legg på noe bandasje, så skaffer du en tom intravenøs pose som du klipper av ene siden og trer utenfor og teiper på toppen. Veterinæren har sikkert noen brukte liggende eller en du kan få å klippe opp.

Glemte å skrive at du kan lage små hull for lufting

AnonymBruker
Skrevet

Tror det gikk bra i natt uten noe mer bandasje. Han fant til slutt roen. Bomullsokken kjentes tørr ut i morges. Skulle fantes bedre oppfinnelser enn disse lampeskjerm kragene. 🥺 Ser det finnes oppblåsbar krage, men funker sikkert ikke så bra det heller når det er poten som skal beskyttes.
Han har vanntett potesokk som han skal ha på når vi skal ut. Tenkte på om vi kunne tatt en slik (har jo 4 stk) og klippet luftehull på slik at den kan beskytte om natten? 🤔 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det gikk bra i natt uten noe mer bandasje. Han fant til slutt roen. Bomullsokken kjentes tørr ut i morges. Skulle fantes bedre oppfinnelser enn disse lampeskjerm kragene. 🥺 Ser det finnes oppblåsbar krage, men funker sikkert ikke så bra det heller når det er poten som skal beskyttes.
Han har vanntett potesokk som han skal ha på når vi skal ut. Tenkte på om vi kunne tatt en slik (har jo 4 stk) og klippet luftehull på slik at den kan beskytte om natten? 🤔 

Det finnes! Dyreskjermer.no Anbefales!

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med veterinæren, og ikke nødvendigvis fulgt alle rådene som er  gitt her

Å tape inne ett sår, med tape og/eller plast over trenger ikke være så lurt. Jo tørrere det kan være, jo mindre blir infeksjonsfaren. Ved å stenge det inne vil det kunne bli klamt, varmt og skikkelig grobunn for bakterier. Mest sannsynlig får du tak i større krage som vil løse problemet på den beste måten :) 

Godt å lese det så ut til å gå bedre i natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...