AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Min far var gift og hadde en familie da han hadde en affære med min mor. Han har aldri vært i livet mitt, og hans familie aner så vit jeg bet ingenting om min eksistens. Nå er han gammel og syk, og ikke sikkert han overlever. Jeg er så usikker på om jeg skal kreve farsarven min, eller bare fortsette å late som han ikke eksisterer.om jeg gjør det så ødelegger jeg sikkert for hans familie, og de kommer sikkert til å hate meg. Samtidig føler jeg han skylder meg dette. Det minste han kan gi meg når han sviktet som far er arven min? Anonymkode: ab2b6...9a7 7 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 8. juni 2022 Du har all rett på arven din og synes du skal kreve det du har krav på. Et bitte lite plaster på såret. Anonymkode: bb709...4de 54 2 1
Blålilla Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Vet familien hans om deg? Du må ihvertfall vente til han er død før du krever arv. 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min far var gift og hadde en familie da han hadde en affære med min mor. Han har aldri vært i livet mitt, og hans familie aner så vit jeg bet ingenting om min eksistens. Nå er han gammel og syk, og ikke sikkert han overlever. Jeg er så usikker på om jeg skal kreve farsarven min, eller bare fortsette å late som han ikke eksisterer.om jeg gjør det så ødelegger jeg sikkert for hans familie, og de kommer sikkert til å hate meg. Samtidig føler jeg han skylder meg dette. Det minste han kan gi meg når han sviktet som far er arven min? Anonymkode: ab2b6...9a7 Jeg lurer også det nesten det samme. Min mor og far hadde en kort affære. Hun ble gravid men da hadde hun blitt sammen min stefar. Jeg har aldri møtt faren min. Han står oppført som far på min side pp helsenorge. Jeg vet ikke om han er gift og har andre barn Anonymkode: d9506...98e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Dette syns jeg du skal diskutere med noen nære og kjære av deg, eller noen profesjonelle. Jurist hvis du lurer på prosedyrer, psykolog/sjelesørger hvis du er usikker på fine egne følelser i dette spørsmålet. Anonymkode: e9901...e1e 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Ja! Den fortjener du. Men vent med etter han er død til å kreve den. Hvis ikke risikerer du at han overfører alt av verdier til de andre barna før han dør, og du sitter igjen med ingenting. Anonymkode: 0037e...012 19 4
RedPimpernell Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Såklart du skal kreve din arv når han går bort. Du har like mye rett som hans øvrige barn. Blir det noe tull så krev offentlig skifte. Hvis de skulle legge deg for hat, hva gjør vel det hvis du uansett ikke har noe kontakt med de? Dette er kompensasjon for en fraværede far. 12 2
Gjest Hippokrates Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Ja, det bør du gjøre. Men vent til han er død først.
Gjest Smeltemann Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 Krev det du kan kreve den dagen han ikke er blant oss lengre.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 Trenger ikke kreve, har du rett på noe får du det. Har hans nye kone særeie, så er det ikke noe å arve. Samme om han bare har skyld og gjeld. Anonymkode: 3ac0c...324 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min far var gift og hadde en familie da han hadde en affære med min mor. Han har aldri vært i livet mitt, og hans familie aner så vit jeg bet ingenting om min eksistens. Nå er han gammel og syk, og ikke sikkert han overlever. Jeg er så usikker på om jeg skal kreve farsarven min, eller bare fortsette å late som han ikke eksisterer.om jeg gjør det så ødelegger jeg sikkert for hans familie, og de kommer sikkert til å hate meg. Samtidig føler jeg han skylder meg dette. Det minste han kan gi meg når han sviktet som far er arven min? Anonymkode: ab2b6...9a7 Hvorfor mener du han sviktet deg? Er det slik at han har gitt beskjed om at han ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre? Anonymkode: 624e3...19c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 Dette er en kinkig situasjon. Ønsker du kontakt med familien på fars side? Hvordan vet du helt sikkert at de ikke vet noe? Anonymkode: ad973...17c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Har du ikke kontakt skal du ihvertfall kreve det, har jo ingenting å tape. Anonymkode: 75f49...a32 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 Står han oppført som far i offentlige registre? Da har jeg forstått det som at det ikke vil bli godkjent skifteerklæring om ikke du også som livsarving skriver under? Da skal du også automatisk arve på lik linje som hans andre barn opp til minstearven (om han har aktivt begrenset arven din gjennom testamente). Du kan velge å frasi deg arven, men ingen kan kreve det av deg - og jeg tenker du nå skal kjenne på hva du synes er mest riktig for deg. Du kan også velge å kreve offentlig skifte - vær i alle fall sikker på at du ikke tar på deg gjeld ved å skrive under skifteerklæring uten å vite mer om hva som er i boet. Anonymkode: 217b9...2fe 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 Er du sikker på at han har noe du kan arve? Min biologiske far har en haug med gjeld.. Anonymkode: 272c7...be9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 Samme situasjon her, min far bidro aldri med en krone i min oppvekst bortsett fra barnebidrag. Vet mine halvsøsken fikk støtte til å kjøpe leilighet når de skulle studere. Anonymkode: 892c4...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 Kjør på. Om familien ikke vet om deg så ville jeg ventet til han var død. Anonymkode: 969ce...1bd 1
MapleSirup Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 Jeg ville tatt imot min rettmessige arv i din situasjon, ts. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå