AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Del Skrevet 8. juni 2022 Det kan være svingete på Vestlandet og i fjellområder. Hvilken biler er greiest i slike svinger? Anonymkode: 28c2d...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Del Skrevet 8. juni 2022 Alle biler har ratt og kan svinge. Du må bare sjekke at rattet virker, og at ikke rattlåsen står fast. Anonymkode: a84de...7ae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Del Skrevet 8. juni 2022 «Hvem bil». Skjerp deg. Anonymkode: 74a47...8c9 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 8. juni 2022 #4 Del Skrevet 8. juni 2022 Hvor mange personer skal være med? Skal du kjøpe eller leie? Året rundt, eller på sommerhalvåret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Del Skrevet 8. juni 2022 Sorry, er du innvandrer? Satan for dårlig skriftspråk … 😅 Anonymkode: 9d071...16d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Del Skrevet 8. juni 2022 Det er dialekt.. https://blogg.forskning.no/oystein-a-vangsnes-blogg/hvem-blogg-liker-du-best/1120346 Anonymkode: 45926...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Del Skrevet 8. juni 2022 Stor bil, type Tahoe, Ram o.l. Da slipper folk deg fram. Ellers er det viktigste at du kan rygge. Bare ta det rolig, og husk at sidespeilene er det som stikker lengst ut på bilen. Og husk å slippe lokalbefolkningen forbi. Vi har ei ferge vi skal rekke. Anonymkode: a4da5...baa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Del Skrevet 9. juni 2022 Alle slags biler funker jo, men jeg bor i Sogn, kjører smal vei med liten Hyundai i20 hele tiden, og det er aldri noe problem. Turistene liker uansett å stoppe på smal vei der de lett kunne ha kjørt videre. Anonymkode: 6ede3...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Del Skrevet 9. juni 2022 BMW M2 eller Porsche cayman er fine biler på svingete veier Anonymkode: dd964...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Del Skrevet 9. juni 2022 Hvilken som helst bil med automatgir, det gjør det mindre pes å kjøre siden man ikke kan kjøre i jevn hastighet. Anonymkode: a95ce...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle slags biler funker jo, men jeg bor i Sogn, kjører smal vei med liten Hyundai i20 hele tiden, og det er aldri noe problem. Turistene liker uansett å stoppe på smal vei der de lett kunne ha kjørt videre. Anonymkode: 6ede3...8cb har bilen din gått langt? hatt trøbbel med bilen? spør fordi jeg vurdere å kjøpe en hyundai i20-i30 selv.. Anonymkode: c3afc...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #12 Del Skrevet 9. juni 2022 Hvis du skal kjøre med en ukjent bil er det lurt å velge en med god oversikt. Da får du bedre kontroll på hvordan bilen ligger, slik at du kan legge deg helt på hvitstripa ved møter. Bilen bør ikke være unormalt lang eller bred, da det vil gjøre det vanskelig å manøvrere. Spesielt bør den ikke ha lang hale bak bakhjulene. En kortere bil er også enklere å få plass på en ferge, vår lille elbil har noen ganger kommet med på ferger fordi bilene foran i køa var for store. Ellers bør bilen være god å sitte i for alle, spesielt eventuelle barn i baksetet Det må også være nok plass til bagasje. Jeg vil anbefale en elbil med god rekkevidde. De er mer stillegående, noe som er komfortabelt på lengre turer. Ladestopp vil gi dere mulighet til å strekke på beina, og ofte kan man time lading med ferga. På sommeren er det heller ikke samme bekymringen for å gå tom for strøm over fjellet. Anonymkode: 2587f...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #13 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): har bilen din gått langt? hatt trøbbel med bilen? spør fordi jeg vurdere å kjøpe en hyundai i20-i30 selv.. Anonymkode: c3afc...eac 2015 model med rundt 100k km. Det har vært en og annen småting, men mekanisk er bilen pålitelig. Ganske god plass og relativt stillegående for størrelsen, bruker lite drivstoff (<0,5/mil) og er gøy å kjøre. Veldig responsiv. 1,2 liter motoren med girkasse er superlett, bare rundt 90 kilo, og hele bilen veier under ett tonn - så det er gøy på svingete veier sammenliknet med tyngre (el-) biler. Motoren har ikke variabel ventilstyring, så den romler litt når den er kald, men ellers er jeg godt fornøyd. Særlig mtp. at man knapt får billigere bruktbiler enn disse. Ett tips er å se etter en bil som har hatt garantisluttkontroll eller skal til å ha, da får du erstatta eventuelle skader mm. nokså kurant. Verste er at mobile fortsatt har agentur på Hyundai, elendig verkstedkjede. Men alle andre kan jobbe med disse bilene også. Interiørkvaliteten er ok, men jeg synes det kan være vanskelig å vaske setene uten at det blir igjen vannflekker (har to barn). Anonymkode: 6ede3...8cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Del Skrevet 10. juni 2022 Jo lengre bil, jo større utslag når du svinger. Så om det er smale veier og svinger du er redd for, velg en kortere bil. Vi bor i smale-veier-svinge-fjord-område på Vestlandet, og kjører både liten og stor bil. Den lille Opel Corsaen er helt klart nettere å manøvrere smale og svingete veier med enn den lange stasjonsvognen, men altså, jeg ville aldri dratt på familieferie med småbil... Anonymkode: 51c60...a4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 10. juni 2022 #15 Del Skrevet 10. juni 2022 Har feriert på veiene i hele Norge flere ganger med forskjellige biler - alle har fungert til formålet. 🤷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #16 Del Skrevet 10. juni 2022 Jeg ville gått for en bil av den størrelsen du er vant til. Da jeg gikk fra småbil til lang stasjonsvogn, syntes jeg det var dritekkelt, veldig uvant, brukte en stund på å venne meg til hvor stor bilen var. Var kjempestresset på trange plasser. Nå blir jeg stresset når jeg må kjøre småbilen vår, som har kjempesmå speil (føles det som nå, når jeg er vant til de langt større speilene på storbilen), og føles knotete å rygge med. Anonymkode: 51c60...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #17 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 14.23): 2015 model med rundt 100k km. Det har vært en og annen småting, men mekanisk er bilen pålitelig. Ganske god plass og relativt stillegående for størrelsen, bruker lite drivstoff (<0,5/mil) og er gøy å kjøre. Veldig responsiv. 1,2 liter motoren med girkasse er superlett, bare rundt 90 kilo, og hele bilen veier under ett tonn - så det er gøy på svingete veier sammenliknet med tyngre (el-) biler. Motoren har ikke variabel ventilstyring, så den romler litt når den er kald, men ellers er jeg godt fornøyd. Særlig mtp. at man knapt får billigere bruktbiler enn disse. Ett tips er å se etter en bil som har hatt garantisluttkontroll eller skal til å ha, da får du erstatta eventuelle skader mm. nokså kurant. Verste er at mobile fortsatt har agentur på Hyundai, elendig verkstedkjede. Men alle andre kan jobbe med disse bilene også. Interiørkvaliteten er ok, men jeg synes det kan være vanskelig å vaske setene uten at det blir igjen vannflekker (har to barn). Anonymkode: 6ede3...8cb ser du sier du har 2 barn. nok plass til barnesete eevt?? Anonymkode: c3afc...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juni 2022 #18 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 21.47): Det kan være svingete på Vestlandet og i fjellområder. Hvilken biler er greiest i slike svinger? Anonymkode: 28c2d...b54 Bakhjulsdrevne er best til å svinge i krappe svinger, men om du kan kjøre funker de fleste biler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #19 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ser du sier du har 2 barn. nok plass til barnesete eevt?? Anonymkode: c3afc...eac De er ut av barnesetealderen, og bak mannen min blir det trangt. Men dette må du nesten bare prøve; barneseter er jo så forskjellige også. Anonymkode: 6ede3...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 11. juni 2022 #20 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 21.47): Det kan være svingete på Vestlandet og i fjellområder. Hvilken biler er greiest i slike svinger? Anonymkode: 28c2d...b54 Jeg ville gått for en liten bil, type Polo/Golf eller andre i tilsvarende størelse. Har selv I20 og veldig godt fornøyd. har liten svingradius og passer ypperlig på veldig svingete veier. I tillegg er den heller ikke spesielt bred. Noe som er greit på veldig smale vestlandsveier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå