Gå til innhold

Tale fra brudgom til bruden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg i helgen og vi er to kvinner.

Jeg har aldri holdt tale i mitt liv og jeg sliter med angst når det gjelder det.

Jeg skulle vist være først ut med tale til bruden. Jeg har ikke skrevet noe, for jeg hadde ikke tenkt å holde noen tale egentlig. Å min samboer forventer det heller ikke.😊

Kjenner faktisk at jeg blir ordentlig kvalm å uvel at jeg må stå å holde den talen.

Hadde jeg kunnet ta det på sparket uten at noen forventet det ville blitt kanskje noe annet. Men nå får jeg det presset på meg.

Nå bygger angsten opp å jeg blir rett å slett redd.😦

Anonymkode: fbcaa...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte som deg, og holdt ikke tale til mannen min da vi giftet oss.  Det angrer jeg på i dag.

Husk at i bryllupet deres er det en positiv og glad stemning.  Du kjenner gjestene, de vil deg og kona bare godt, de forstår at du er preget av situasjonen, nervøs og kanskje rørt, samtidig utrolig lykkelig.  De forventer ikke talegaver ut av en annen verden.

Så må du jo også vurdere om enormt mye gruing i forkant gjør det verdt det.  Hvis hele opplevelsen overskygges av de få minuttene med tale, bør du kanskje la være?  Jeg hadde ikke ventet at noen som hadde ekstremangst holdt tale til meg.

Anonymkode: c3ef2...3ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje gått ann å spilt talen på video å vist den på skjerm?

Anonymkode: fbcaa...fd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du m jo ikke ha tale :) Det bestemmer dere helt selv. Trenger ikke ha  noen taler i det hele tatt, eller bare la andre få snakke. Skal din kommende kona ha tale? 

Jeg har vært i en del bryllup og kun i ett av de har bruden hatt tale, og hun er en veldig snakkesalig dame. Jeg har også vært i bryllup med sjenerte brudgommer som ikke har holdt tale. Så det er sånn jeg ser det ingen forventing om at det er noe som må gjøres. 

Jeg skal gifte meg i sommer og skal ikke holde tale, og forventer ikke at mannen holder tale heller(men han har kanskje lyst selv, vi får se) . Vi to snakker jo med hverandre hele tiden, så lar heller andre talere slippe til 😆

Anonymkode: 7816d...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha tale! 🥰

Men, jeg hadde nok reist meg og sagt noen få ord før jeg hadde avsluttet med at hun får resten av talen når dere pakker opp morgengavene eller noe. Grunnen til at jeg ikke ville sagt "du får resten i kveld etter festen" er fordi folk kanskje ville trodd at talen er grov og passer best før dere har sex. 😅 Irrasjonelt kanskje, men likevel noe jeg hadde vært engstelig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg og, men holdt en tale på sparket, rett fra hjertet. Mannen ble veldig overrasket og glad, han spurte et par ganger om han skulle få en tale og jeg sa nei hver gang, men så ble det likevel :)

Det er helt opp til dere, men det er fort gjort og føles bra etterpå :)

Anonymkode: 28ab8...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...