AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Nå skal jeg prøve å forklare hvorfor på en god måte. Det er nemlig veldig gode grunner til det. Årets lærerstreik handler i all hovedsak om for dårlig lønn for de høyest utdannede lærerne, med lengst ansiennitet. År etter år har KS prioritert arbeidstakere med lav eller middels lønn innenfor KS. I år mener KS at lektorer og lektor med tillegg med lengst ansiennitet bare skal få 2,8 - 2,9 prosent, mens oppgjøret endte på 3,84 prosent for KS totalt. Dette har skjedd år etter år. De mest kompetente lærerne vi får ligger over 15 prosent under lønnsveksten til de lavest utdannende. Hadde dere godtatt å lavere prosentvis lønnsøkning enn alle andre - HVERT ÅR? Håper flere støtter lærerstreiken med riktig kunnskap. Anonymkode: 9027d...aea 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Det er det som skjer når man kjemper om samme pott som lavtlønte, dessverre. Da stikker de med lavest lønn av med mest, og over tid får man en negativ utvikling. Glad jeg er organisert i et Akademikerneforbund selv. Anonymkode: a9a31...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Hva ligger lønnen til lærere på med best lønn og lengst ansiennitet? Er lektor bachelor eller mastergrad? (Jeg er ikke imot at lærere skal få mer i lønn altså, bare nysgjerrig). Anonymkode: ec991...79a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva ligger lønnen til lærere på med best lønn og lengst ansiennitet? Er lektor bachelor eller mastergrad? (Jeg er ikke imot at lærere skal få mer i lønn altså, bare nysgjerrig). Anonymkode: ec991...79a Lektor med tillegg har høyest lønn, og da må man ha mastergrad og minst seks års høyere utdanning. Med maks ansiennitet kommer man da opp i 675 000. En god lønn det, men for hvert eneste år blir den oppspist av de lavtlønte. Og nå med økende priser på alt er det kritisk. Høy utdanning skal lønne seg. Anonymkode: 9027d...aea
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er det som skjer når man kjemper om samme pott som lavtlønte, dessverre. Da stikker de med lavest lønn av med mest, og over tid får man en negativ utvikling. Glad jeg er organisert i et Akademikerneforbund selv. Anonymkode: a9a31...9a9 Ja. Forstår ikke at lektorene ikke går til Akademikerne! Utdanningsforbundet har år etter år prioritert barnehagelærere og andre som lektorer strengt tatt har svært lite til felles med. I år står likevel Utdanningsforbundet opp for de med lengst utdanning for en gangs skyld. Anonymkode: 9027d...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå