Gå til innhold

Er det begrensninger på hvor mange ganger man kan søke nytt pass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå mottat mitt tredje pass, ser virkelig ikke ut 😅

Er det noen begrensninger på hvor mange ganger man kan søke nytt? Har heldigvis ikke møtt på samme personen i skranken :ler: 

Anonymkode: 44620...259

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ser ut som du ser ut. 

Anonymkode: 3d784...2a2

• Liker 5
Skrevet

Hva med å be om å få godkjenne bildet først da, dermed sparer du penger samt andre for arbeide. 

Men seriøst, gjør det noe åssen du ser ut? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (5 minutter siden):

Hva med å be om å få godkjenne bildet først da, dermed sparer du penger samt andre for arbeide. 

Men seriøst, gjør det noe åssen du ser ut? 

Det får man ikke. Man ser først bildet i det man signerer. Ikke mulighet for å ta nytt bilde. Har spurt 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det får man ikke. Man ser først bildet i det man signerer. Ikke mulighet for å ta nytt bilde. Har spurt 😅

Jeg fikk nytt pass i januar, og jeg fikk se bilde og ta nytt bilde, så dette stemmer ikke. Hva angår å bestille nytt pass, så tror jeg man bare kan det, hvis det er borte/stjålet. Og hvis man mister det mer en 3 ganger innenfor en viss tidsramme, så mister man retten til pass i noen år, litt usikker på reglene her, men står sikkert på politiets hjemmesider. 

men vent med å bestille nytt til passkrisen er over da😅

Anonymkode: 78d1c...bc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det varierer nok hvordan praktiseres, og kanskje etter hvor mye kø de har?

Her styra vi på ei god stund for å få til et bilde som var innenfor reglene og noenlunde ok :) fikk se de, og damen spurte om jeg ville prøve på nytt.

Var heldig og null kø da, så null stress og god tid.

Anonymkode: c2548...27f

Skrevet

Vi fikk se bildene og anledning til å "godkjenne" de. Det er strenge regler for hvordan bildene skal være så det blir som det blir.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle hvordan du ser ut på passbildet? Jeg har hatt pass hvor jeg kan huske at jeg var så misfornøyd med bildet, fant gamle pass igjen for en stund siden da jeg ryddet, og kan virkelig ikke skjønne hva jeg var misfornøyd med for 20-25 år siden.

Anonymkode: 55538...f5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om i-lands problemer 🙄. Hvem bryr seg om hvordan du ser ut på passet? Det er et nødvendig dokument ikke ukeblad. Skjerp deg!

Anonymkode: 0e616...7c5

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Snakk om i-lands problemer 🙄. Hvem bryr seg om hvordan du ser ut på passet? Det er et nødvendig dokument ikke ukeblad. Skjerp deg!

Anonymkode: 0e616...7c5

Takk for svar ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: e692c...208

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du, med dagens passkøer, velger å søke om nytt pass og dermed oppta en plass, på bakgrunn av at du er misfornøyd med bildet i det du allerde har, så bør du skamme deg! Det spiller da virkelig ingen rolle hvordan det seer ut!

Jeg håper virkelig dette er en trolletråd

Anonymkode: ce036...864

• Liker 6
Skrevet

Det har da ingenting å si hvordan man ser ut i passet. Passbildet er ikke en selfie, det tjener et helt spesifikt formål og det er derfor strenge regler for hvordan det skal være. Det er ingen som ser smashing ut på passbildet.

Du trenger jo ikke å vise det fram til folk i hytt og pine. Bortsett fra fyren i passkontrollen så er det ytterst få som har noen grunn til å se passet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett år igjen før passet går ut og fikk beskjed da om at det ikke er lov å bestille nytt enda (jeg tenkte jeg kunne bestille til meg samtidig med barna.. men det var altså ikke lov). 

Ang bildet: hvem bryr seg om hvordan bildet ser ut?? 🙈

Anonymkode: 0772c...c8d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Asså, passbilder er sjelden pene. Håret bak ørene, ikke smile, se rett inn i kamera.

Ingen med vettet i behold søker nytt pass fordi bildet ble stygt😅

Anonymkode: da037...635

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg fikk se det. Og kunne ta på nytt. 

Sa bare ja, da. Ser ikke at det har noe å si. Håret bak, flatt, rett inn i kamera, sort-hvitt, ingen mimikk. Det blir som det blir. 

Anonymkode: 1149b...385

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da jeg skulle få nytt pass sist, sa hun som jobbet der etter å ha tatt bilde av meg: du vil ikke ta et nytt et da?

Jo takk, det ville jeg. Men det hjalp ikke. Etter noen forsøk måtte vi bare velge ett av de mange jævlige bildene. 

Anonymkode: 96896...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du bruke passet til siden det er så viktig at bildet ser bra ut?

Har enda til gode å se passbilder på Tinder eller Facebook. 

Anonymkode: 2abf2...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som ligner seg selv på passbildet. Mamma kikket tilfeldig i mitt pass og skjønte ikke at det var mitt, men dama på passkontoret da jeg fikk det i fjor, mente det var perfekt. Jeg har aldri håret bak ørene, og ingen unntatt samboeren min (og dama på passkontoret som tok bildet) har sett meg uten briller de siste 40 årene.

Anonymkode: 9d172...9d1

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ser bra ut med de instruksjonene man får på passkontoret. Sist jeg fikk pass ble første bildet så fælt at dama bak skranken sa "oi, det bildet vil du sikkert ikke ha" og jeg begynte bare å le da jeg så det. Prøvde en gang til og ble enige om at det ble så bra som det kan bli. 

Anonymkode: 75b00...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...