AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Sitter med et dilemma jeg har hatt lenge nå, ulempen med sosialt arbeid er at jeg må eventuelt da reise langt for å ta det. Tingen er at det er egentlig ikke noe spesielt jeg vil bli. Hvis jeg tar pedagogikk så er jeg redd for at jobbmulighetene er såpass få. Av alle studieretningene så er det disse 2 jeg faller på. Hva tenker dere? Anonymkode: 2b365...69d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Velg sosialt arbeid, da har du mange muligheter både på jobbmarkedet og i forhold til videreutdanning/kursing. Anonymkode: 467b0...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Med bachelor i pedagogikk har jeg fått flere jobbtilbud, bla. miljøterapeut i bolig for utviklingshemmede, leder for ungdomsklubb og veileder i NAV. Nå hadde jeg relevant erfaring for de to førstnevnte fra før. Men jeg har i hvert fall ikke angret på valget Anonymkode: ba6e3...4ad
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med bachelor i pedagogikk har jeg fått flere jobbtilbud, bla. miljøterapeut i bolig for utviklingshemmede, leder for ungdomsklubb og veileder i NAV. Nå hadde jeg relevant erfaring for de to førstnevnte fra før. Men jeg har i hvert fall ikke angret på valget Anonymkode: ba6e3...4ad Det er nettopp det, jeg vil bare egentlig bare ha en Bachelor og jeg føler med pedagogisk utdanning så kan du nesten søke på hva som helst. Anonymkode: 2b365...69d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 skal ikke ta videreutdanning Anonymkode: 2b365...69d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er nettopp det, jeg vil bare egentlig bare ha en Bachelor og jeg føler med pedagogisk utdanning så kan du nesten søke på hva som helst. Anonymkode: 2b365...69d Er du sikker på at utdanning er riktig for deg akkurat nå? Hva skal du med mer utdanning om du ikke er mer intr. i faget og yrket? Hva med fagbrev, eller søke jobb? Anonymkode: bb9cc...037
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du sikker på at utdanning er riktig for deg akkurat nå? Hva skal du med mer utdanning om du ikke er mer intr. i faget og yrket? Hva med fagbrev, eller søke jobb? Anonymkode: bb9cc...037 Yrker har blitt mer utvannet med tiden, og fag har blitt mindre viktigere enn det var tidligere. Mange arbeidsgivere ønsker at man bare har en utdanning, ingen spesifikk. Om man skal jobbe innen miljøterapi, saksbehandling, veiledning etc. Der er det både pedagoger, sosionomer, vernepleiere og sykepleiere som jobber. Arbeidsgivere forutser bare at personen har en utdanning, og de egenskapene som kreves i jobben. Så lenge du har en grad, er du en aktuell kandidat. Anonymkode: 82950...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå