AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Hei. Vi hadde fått plass i en kommunal barnehage mislikte uteplassen den lå mitt i byen mye trafikk og bråk. Og uteplassen så var det nesten kun betong overalt. Besøkte en privat barnehag som lå i et sentral men rolig område med eget lite skog der det bor en ekorn familie. Fin uteplass. Men det negative her var at barnehagen var litt gammelt, og de ansatte såg umotivert ut. 🤷♀️ jobbet i barnehagen selv og de to eldre damene vi hilse på var kaffe kopp damer og ikke leke venner 😭😂 Så nå lurer jeg på om det er bedre med kommunalt eller privat? Anonymkode: 286c7...666
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Når det kommer til gode eller dårlige ansatte har kommunal eller privat egentlig ikke så mye å si. Du kan finner både dårlige og gode ansatte begge steder Noen private kan ha gode uteområder og fine lokaler, mens andre igjen er dårligere. Og det samme kan det være med kommunale. Selv har jeg best erfaring med privat(i stor kjede). Var mindre fornøyd med kommunal, den bar veldig preg av dårlig økonomi. Anonymkode: 48228...219
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Hatt ungen i 2 private. Misfornøyd med første, storfornøyd med den andre. Det som teller er om de har struktur, og motiverte ansatte. Anonymkode: 604fe...91a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Private barnehager knuser de kommunale Private barnehager scorer bedre enn de kommunale for 11. år på rad LISTE: LANDETS BESTE BARNEHAGER Anonymkode: 4e4cd...cff
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Private barnehager knuser de kommunale Private barnehager scorer bedre enn de kommunale for 11. år på rad LISTE: LANDETS BESTE BARNEHAGER Anonymkode: 4e4cd...cff De undersøkelse er ikke så mye å stole på dessverre. Det kan være hipp som happ hva som er best, men jeg tror jeg hadde gått for den med det gode uteområdet. Hadde min i kommunal i alle år og var fornøyd med den, men den lå landlig til og det var fine områder både ute og inne. Anonymkode: f0225...408 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Vi hadde fått plass i en kommunal barnehage mislikte uteplassen den lå mitt i byen mye trafikk og bråk. Og uteplassen så var det nesten kun betong overalt. Besøkte en privat barnehag som lå i et sentral men rolig område med eget lite skog der det bor en ekorn familie. Fin uteplass. Men det negative her var at barnehagen var litt gammelt, og de ansatte såg umotivert ut. 🤷♀️ jobbet i barnehagen selv og de to eldre damene vi hilse på var kaffe kopp damer og ikke leke venner 😭😂 Så nå lurer jeg på om det er bedre med kommunalt eller privat? Anonymkode: 286c7...666 Du kan jo lese foreldreundersøkelsene i stedet da Anonymkode: d5279...039 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Foreldreundersøkelsene er nok ikke representative for kvaliteten i barnehagen. Mange foreldre blir imponert av ytre ressurser som buss og fancy lekeapparater, men det spiller ingen rolle dersom de ansatte ikke er varme og pedagogisk anlagt. Synes egentlig at du svarer på ditt eget spørsmål i hovedinnlegget. Umotiverte kaffekoppdamer som ikke vil leke?? Nei takk! Har du spurt bybarnehagen om de pleier å reise på tur for å komme seg bort fra betongen? Jeg kunne godt vurdert en ideell årivat barnehage, men aldri kommersiell av prinsippsak. De har også oftere for lav bemanning fordi folk tjener seg styrtrike på å ikke ta inn vikarer. Anonymkode: 4655d...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Foreldreundersøkelsene er nok ikke representative for kvaliteten i barnehagen. Mange foreldre blir imponert av ytre ressurser som buss og fancy lekeapparater, men det spiller ingen rolle dersom de ansatte ikke er varme og pedagogisk anlagt. Synes egentlig at du svarer på ditt eget spørsmål i hovedinnlegget. Umotiverte kaffekoppdamer som ikke vil leke?? Nei takk! Har du spurt bybarnehagen om de pleier å reise på tur for å komme seg bort fra betongen? Jeg kunne godt vurdert en ideell årivat barnehage, men aldri kommersiell av prinsippsak. De har også oftere for lav bemanning fordi folk tjener seg styrtrike på å ikke ta inn vikarer. Anonymkode: 4655d...cdd Edit for ekstra info:å "Både ideelle og kommersielle aktører er private aktører, men ideelle aktører, til forskjell fra kommersielle, defineres ofte ved at de har et sosialt formål og ikke betaler ut utbytte til eiere." Anonymkode: 4655d...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå