AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Del Skrevet 8. juni 2022 Driver å pakker fødebagen nå, og har et par spørsmål 😅 hva hadde dere i fødebagen? Og hva angrer dere på at dere ikke hadde med? Pakket du alt i én bag eller hadde du egen bag til baby? Jeg tenkte egt å bruke stellebagen til å pakke med ting til baby men ble brått usikker😅 Anonymkode: aa2a2...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 8. juni 2022 #2 Del Skrevet 8. juni 2022 Angret på at jeg ikke hadde med klær som passer et evt keisersnitt(kunne ikke bruke noe av det jeg hadde med unntatt en joggebukse og overdelen), ellers var det ingenting jeg manglet. I min bag var mine og babis sine ting(tre bodyer, to bukser og yttertøy ettersom det var vinter), pappa hadde egen sekk. Kunne ikke levt uten slipperser, rene sokker, leppepomade (ble sykt tørr av all pustingen på fødsel), purelan, ammebh og ammeinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Del Skrevet 8. juni 2022 Vanlige toalettsaker, klær til meg selv (gode og romslige klær), lader, faste medisiner, bok, slippers, drikke, sjokolade og nøtter. Hadde sikker mer med meg til meg selv, men husker ikke 😅 hadde med klær til baby (body og strømpebukse), hentesett, vognpose, bilstol, våtservietter, sårsalve, og sikkert noe mer her også. Angrer på at jeg ikke hadde med mer klær til baby i mindre størrelse! Han druknet i str 56, og var en gulper i tillegg 😅 skulle antagelig hatt med noen gulpekluter selv da jeg sikkert robbet sykehuset for kluter! Måtte «låne» med meg en hjem, så burde ha tatt med noen gulpekluter til hjemreisen i all fall 😂 Hentesettet var tydeligvis strikket i feil størrelse (passet visst til baby på 3 mnd), så han druknet naturligvis i det også. Vognposen hadde jeg ikke trengt da den var for stor til bilstolen, så kan være lurt med et lite pledd. Hadde ikke trengt sjokoladen eller nøttene da fødsel gikk såpass fort, og det fristet ikke særlig på barsel heller. Hadde hatt lyst på drikken min under fødselen, men samboer trodde tydeligvis at jeg kunne ha saftglasset jeg fikk på sykehuset (100 ml saft ble litt for lite under fødselen, men jaja, han skal ha for forsøket). Drakk opp de to flaskene senere. Hadde heller ikke trengt så mye klær selv da jeg bodde i sykehusskjortene, for det var ganske behagelig og jeg svettet en del så var godt å bare få nytt fra jordmødrene. Boken ble ikke åpnet da jeg hadde nok underholdning i å se på baby ❤️ Trengte heller ikke våtservietter da de har på sykehuset, og sårsalve ble heller ikke brukt. Er veldig glad for at jeg tok med slippers!! Pakket alt i en bag:-) Anonymkode: 62581...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Del Skrevet 8. juni 2022 Ja, takk for påminnelsen du over! Lypsyl måååååå være med! Ble så ufattelig tørr på leppene. Hadde også med nesespray da jeg slet med tett nese de siste ukene, og tabletter mot halsbrann (med disse trengte jeg plutselig ikke lenger etter fødsel) 😉 Anonymkode: 62581...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 8. juni 2022 #5 Del Skrevet 8. juni 2022 Hadde egen bag til baby. (Stellevesken) Angrer på at jeg glemte å ta med hårstrikker, for jeg mistet den eneste jeg hadde inne på føderommet. Skulle ønske at jeg hadde med flere joggebukser, flere sokker og slipperser. Glemte deo, shampoo og balsam, purelan og generelt stellesaker. Ellers så hadde jeg med "bestemortruser" i en størrelse større enn jeg normalt bruker, joggebukse, amme-bh, ammeinnlegg, tannbørste, tannkrem. Mobillader, litt spekemat. Hvis jeg blir gravid igjen noen gang så tror jeg kanskje jeg skal investere i en fødselsfotograf, ved mindre jeg har en partner som gidder å forevige noen øyeblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Del Skrevet 8. juni 2022 Til meg ble dette brukt: Ammeinnlegg (jeg fikk mye melk veldig raskt, så skulle hatt med flere) 3 ammetopper (skulle hatt flere ettersom jeg lakk igjennom) 1 joggebukse Sokker 2 underbukser (gikk over til nattbind på dag 3) 2 gensere Tøfler Toalettsaker (sjampo, kroppssåpe, tannbørste, tannkrem, hårbørste, strikker) Drikkeflaske Til baby ble dette brukt: 1 body 1 bukse 1 par sokker 1 ute-lue (til hjemreisen) 1 utedress (til hjemreisen) Vi hadde ikke med oss sakene våre da jeg ble lagt inn fordi jeg ble forespeilet å bli sendt hjem allerede på telefonen, så vi fikk en lue og et teppe fra Amanda-prosjektet etter fødselen. Vi brukte derfor ikke teppet og inneluen vi hadde pakket med. Var på barsel i 5 dager. Det eneste jeg savnet var flere ammeinnlegg, et par ammetopper, en cardigan, sandaler til dusjen og leppepomade. Anonymkode: ca833...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Del Skrevet 8. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Til meg ble dette brukt: Ammeinnlegg (jeg fikk mye melk veldig raskt, så skulle hatt med flere) 3 ammetopper (skulle hatt flere ettersom jeg lakk igjennom) 1 joggebukse Sokker 2 underbukser (gikk over til nattbind på dag 3) 2 gensere Tøfler Toalettsaker (sjampo, kroppssåpe, tannbørste, tannkrem, hårbørste, strikker) Drikkeflaske Til baby ble dette brukt: 1 body 1 bukse 1 par sokker 1 ute-lue (til hjemreisen) 1 utedress (til hjemreisen) Vi hadde ikke med oss sakene våre da jeg ble lagt inn fordi jeg ble forespeilet å bli sendt hjem allerede på telefonen, så vi fikk en lue og et teppe fra Amanda-prosjektet etter fødselen. Vi brukte derfor ikke teppet og inneluen vi hadde pakket med. Var på barsel i 5 dager. Det eneste jeg savnet var flere ammeinnlegg, et par ammetopper, en cardigan, sandaler til dusjen og leppepomade. Anonymkode: ca833...238 Glemte amme-bh! Hadde med to og skulle nok hatt med flere. Igjen på grunn av sprutmelk. Anonymkode: ca833...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Del Skrevet 8. juni 2022 Hvis du er en brusdrikker, så må du ta med deg noen 1.5 litere med brus 😜 Anonymkode: d29b5...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Del Skrevet 8. juni 2022 Fødte for 4 uker siden, vaginal fødsel. Hadde med meg altfor mye klær til meg selv, da jeg bodde i sykehus skjorten. Skulle hatt med meg flere amme bh, sokker og truser. Snacks jeg hadde med til det som ble en 48 timers lang fødsel, ble spist på barsel. Spydde opp alt jeg spiste under fødsel. Hadde med nok til baby, men i feil størrelse på halvparten. Tok med ,,både 50 og 56. Han er ennå i størrelse 50. Anonymkode: 32583...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Del Skrevet 8. juni 2022 Jeg savnet nesespray, mannen måtte dra å kjøpe. Tett nese gikk ikke umiddelbart over idet baby var ute og det var ekstra stress å ligge tett i nesa på barsel.. Glad jeg hadde med omslagsbody str 50 til baby Men trengte ikke mye/mange. Glemte liten ull-lue og sykehuset var tomme men hadde en liten bomullslue med som baby hadde på seg. Var glad jeg hadde med leppepomade, drikkeflaske med tut og sko som var lette å ta av og på. Brukte ikke tøfler eller slippers, men bodde på barselhotell så kunne dusje uten sko (eget bad, ikke ekkelt der), bare vanlige sneakers. Glad jeg hadde med myke klær men noe som var ok å gå ned i kantina i. Anonymkode: 3446c...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Del Skrevet 8. juni 2022 Gutten min hadde et enormt sugebehov, og de som jobbet på føden spurte om jeg hadde med smokk. Jeg tok ikke med smokk, for jeg leste så mye om de som fikk stygge blikk og kommentarer av de som jobbet på føden fordi de ga babyen sin smokk😅 Skulle hatt med smokk! Anonymkode: 9bb4d...2f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 8. juni 2022 #12 Del Skrevet 8. juni 2022 Min forrige fødebag innholdt altfor mye. Jeg brukte omtrent bare toalettsaker, lader og tøy jeg skulle bruke når jeg skulle hjem. Gikk/lå i sykehusskjorta under oppholdet. Var utslitt og hadde vondt så brydde meg ikke hvordan jeg så ut. Denne gangen skal jeg ha toalettsaker, lader, et par store t skjorter, en tights og en kjole. + et par sett med babytøy. Klorevotter er lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Del Skrevet 8. juni 2022 Pleier det å være ammeinnlegg og hårføner på barsel? Jeg skal på barsel i stavanger. Anonymkode: 99e7f...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #14 Del Skrevet 9. juni 2022 Jeg hadde ikke tenkt på å pakke noe jeg kunne reise hjem i. Vi tok trikken hjem, så måtte ha litt ordentlige sko og klær. Men det kunne jo heldigvis samboeren min dra hjem og hente i løpet av barseltiden. Kan jo uansett være litt vanskelig å forutsi hva som passer eller man føler seg komfortabel med å ha på, så skulle jeg pakket noe på forhånd, hadde det blitt en løs og ledig kjole. Hadde heller ikke pakket noe underholdning til meg. Ble liggende litt på observasjon før fødselen kom i gang, og hadde en del rolige stunder på barsel. Det kom derfor godt med å ha strikketøy og aviser, som samboeren min fikk i oppdrag å dra hjem og hente. Anonymkode: 2f8e2...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #15 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Pleier det å være ammeinnlegg og hårføner på barsel? Jeg skal på barsel i stavanger. Anonymkode: 99e7f...f69 Nei, ta det med 😊 Anonymkode: 30002...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #16 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Pleier det å være ammeinnlegg og hårføner på barsel? Jeg skal på barsel i stavanger. Anonymkode: 99e7f...f6 Ikke i Bergen, mulig du kunne spørre om innlegg. Bind lå fremme i skuffen på rommet. Anonymkode: 32583...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #17 Del Skrevet 9. juni 2022 Første gangen angret jeg på at jeg ikke hadde med tørrshampo. Måtte være seks døgn på barsel, og fikk ingen hjelp til å passe babyen mens jeg dusjet (heller ikke rett etter fødselen....). Helt håpløst å skulle vaske langt og tykt hår i en dusj med så rævva trykk at man må skufle såpen av kroppen, mens man er stresset over en baby som vrææææææler. Kan man få påfyll hjemmefra av mannen, er det ikke så farlig hva man pakker. Anonymkode: 1a9d8...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #18 Del Skrevet 9. juni 2022 Hadde med til meg: to ammetopper to ammebh to ammegensere to joggebukser lang cardigan antrekk til hjemreise sokker og mammatruser tøfler og slippers som tåler vann tannbørste og tannkrem shampo og kroppssåpe hårstrikker og hårbørste håndkrem og lypsyl multimam kompresser og purelan spyleflaske og intimvåtservietter lader med lang ledning Hadde med til baby: 3 pysjer 50/56 3 sett i str 50 3 sett str 56 et par gulpekluter bleier 1 sett til hjemreise bilstol og bilstolpose en ulldress Til baby fikk jeg bruk for alt, men ikke settene i 56, de var altfor store😅 til meg selv hadde jeg med for mye klær, gikk stort sett bare i joggebukse og ammetopp med en sånn sykehusskjorte over 😅 men ellers brukte jeg det andre! multimam var helt gull da jeg ble veldig sår😅 pakka sammen i koffert da jeg syns det er mer oversiktlig Anonymkode: 15385...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #19 Del Skrevet 9. juni 2022 Savnet vanlige bind, blødde ikke så mye. Og sovemaske. Det blir jo aldri skikkelig mørkt på sykehus. Fikk paracet når jeg spurte etter det. Bleier og bodyer til baby, samt gigabind lå fremme på rommene og i gangen på barselavdelingen til ahus. Anonymkode: 3cf1e...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 9. juni 2022 #20 Del Skrevet 9. juni 2022 (endret) En joggedress En ammetopp To ammebher 2 ammekjoler (helt enkle tskjorteaktig hverdags altså) Strømpebukse (var tenkt til hjemreisen) To par sokker Noen truser Hentesett til baby + 2 body + 2 strømpebukser + tynn ullue Ammeinnlegg og bind Reisesett med sjampo, balsam, såpe Hårbørste, tannkrem, tannbørste, en nøytral body loation (ikke at jeg tenkte å ha spadag der…men veldig tørr luft på sykehuset så tok med i tilfelle jeg måtte bli liggende lengre), leppepomade Tøfler + flip flops til dusj Mobil + lader + bankkort Litt snacks Lurt å ellers huske bilstolen til hjemreisen. Kan være greit at far har med seg litt toalettsaker og et skift. En fødsel kan jo ta tid, noen svetter av bekymring/uro, hvis far får muligheten til å bli der pga ledig familierom e.l. Ble egentlig til at jeg bare brukte sykehusskjorte med ammebh under og nettingtruse med bind fra sykehuset. Og egne klær og bind til hjemreise. Endret 9. juni 2022 av Luckiness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå