AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Noen som har vært borti dette og kan fortelle noe om hvordan utfallet ble for baby? Var det flere ting som var gale? Anonymkode: a2181...004
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Vet ingenting om dette i forhold til OUL, annet enn mennesker lever veldig fint med en nyre❤️ Anonymkode: 49b44...358 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Kjenner en med en nyre. Vedkommende er også født sånn. Har gått helt fint. Nyren som er der jobber for begge 😊 Anonymkode: 17db5...193 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Vet ikke så mye om det men jeg har en venn som har 1 nyre og tror det har vært siden fødsel eller iallfall siden han var barn. Har inntrykk av at det ikke hindrer ham så mye annet enn at han drikker svært lite alkohol. Anonymkode: f5f54...a95 1
lillejeg Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Min nevø er født med en nyre- alt annet var helt fint og han er en skjønn fyr på tre år nå og har det helt flott🥰 klem klem til deg og lille 💕 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har en gutt på 13 som er født med en nyre. Dette ble oppdaget på oul og fulgt opp med flere ul i svangerskapet, og noen år etter fødselen. Han har aldri hatt noe problemer ved å mangle en nyre. Den nyren han har er litt større fordi den kompenserer for den som ikke er der. Hvorfor han er født med bare en nyre er uvisst. Kan hende at det er arvelig, men det er ikke noe som kunne sees på ultralyd på 80 tallet da jeg ble født. Gutten min har i tillegg blitt operert for lyskebrokk, noe som er genetisk da flere gutter i familien har fått dette i ung alder. Om det har sammenheng med manglende nyre vet vi ikke. Men du kan jo følge med på om det oppstår en kul i lysken, eller at barnet plutselig får smerter i lysken eller nederst i magen. Lyskebrokk har jeg lest at er mest vanlig hos gutter. Det høres fælt og skremmende ut, men er en vanlig operasjon som utføres raskt. Gutten min var oppe og gikk som normalt etter to dager. Han er i dag en aktiv og lykkelig gutt som ikke har noen komplikasjoner når det kommer til helsen. Han har bare ikke mulighet til å donere bort en nyre. Så babyen din kommer til å klare seg helt utmerket ❤️ Anonymkode: 2f084...499 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Hei! Er det gutt eller jente du venter? Jeg (kvinne) er født med noe som kalles unicorn uterus (unicorn livmor). Dette er en underutvikling av livmor som skjer allerede i fosterlivet (i mors mage). Dette innebærer i praksis at den ene delen av livmor er underutviklet/ikke-eksisterende. Noen med denne diagnosen mangler også eggleder, eggstokk og nyre på den underutviklede siden, men hos meg f.eks er det kun livmoren som er berørt. Veldig sjeldent og spesielt, men det forekommer! Så om det er jente du venter ville jeg nok ha bedt om en undersøkelse av "resten av systemet" for å avdekke andre avvik som kan ha sammenheng. Hos meg ble det ikke oppdaget før jeg prøvde å bli gravid, det tok lang tid siden det kun er den ene egglederen som er i kontakt med livmoren. Men er gravid nå og de har sett på UL at babyen har 2 nyrer. Anonymkode: 26d0e...d60 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå