AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg ble kjent med ei jente for mange år siden som var facinerende rar. Jeg ble advart fra ALLE som hadde hatt befatning med henne at jeg måtte holde meg unna, da hun var "sprø". Jeg valgte å gi henne en sjanse. Hun ER sprø og en lystløgner. Hun lyver om alvorlige ting som at hun VET at han eller hun har begått voldtekt, eller bruker rus, som heroin. Og selvsagt en god del "mindre" løgner. Hun har også etterapet meg, klippet seg som meg, kledd seg likt og tatt mine historier. Hun spredte et rykte om at jeg slo mannen min. Heldigvis var en kollega modig nok til å spørre meg slik at jeg kunne dementere det. Men frem til da opplevde jeg at mange var unnvikende til meg. Dette er ett eksempel blant mange. Jeg har forsøkt å fade henne i flere å nå, men jeg får det ikke til. Jeg tar ALDRI kontakt, men hun tar stadig kontakt. Jeg tørr ikke å fjerne henne fra fb, og enda mindre blokke henne. Jeg er livredd for hva det kan føre til. Hun eier ingen hemninger på hva hun kan få seg til å si å gjøre. Vi bor også i en liten bygd. Jeg er så rådvill. Er det noen her som har opplevd noe lignende? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 914da...177 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Jeg hadde en sånn person i livet mitt. Måtte til slutt etter 10 år si rett ut at jeg ikke ville ha kontakt. Det hjalp. Anonymkode: e10bd...48b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde en sånn person i livet mitt. Måtte til slutt etter 10 år si rett ut at jeg ikke ville ha kontakt. Det hjalp. Anonymkode: e10bd...48b Lot hun deg være i fred da? Hevnet hun seg? Ts Anonymkode: 914da...177
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde en sånn person i livet mitt. Måtte til slutt etter 10 år si rett ut at jeg ikke ville ha kontakt. Det hjalp. Anonymkode: e10bd...48b Jeg ville gjort dette. Du sier jo selv at alle advarte deg mot henne = alle vet hvordan hun er. Slå opp med henne med hodet hevet. Ikke snakk stygt om henne til noen, bare avkreft rykter som går om deg. Anonymkode: bf624...53e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville gjort dette. Du sier jo selv at alle advarte deg mot henne = alle vet hvordan hun er. Slå opp med henne med hodet hevet. Ikke snakk stygt om henne til noen, bare avkreft rykter som går om deg. Anonymkode: bf624...53e Men det er jo ikke alle rykter som når meg. Det er dette som bekymrer meg. Hun sa f.eks at en kollega mobbet meg, noe som ikke var sant. Det skadet også min kollega. Det tok lang tid før det kom frem, ikke før min sjef tok meg inn på møte og lurte på om jeg ville varsle. Jeg ble helt satt ut. Jeg har sagt i fra til mine nærmeste at jeg ikke har kontakt med henne. Jeg har også gjort min kjæreste obs på henne. Men hun kan ta en flik av sannhet og lage en løgn. Kan jeg la det stå til og be om besøksforbud kanskje? Ts Anonymkode: 914da...177
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har en venninne som alltid har treffer en hun opplever dette med, har nå innsett at mye av det er i hennes eget hode. Er du sikker på at det ikke er du som er litt dramatisk anlagt og lager til dette inni hodet ditt? Og du vil ha besøksforbud, lykke til med det. Har møtt kvinner på krisesenteret nesten ihjelslått som har slitt med å få det. Anonymkode: dfc49...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en venninne som alltid har treffer en hun opplever dette med, har nå innsett at mye av det er i hennes eget hode. Er du sikker på at det ikke er du som er litt dramatisk anlagt og lager til dette inni hodet ditt? Og du vil ha besøksforbud, lykke til med det. Har møtt kvinner på krisesenteret nesten ihjelslått som har slitt med å få det. Anonymkode: dfc49...fd2 Som du ser av mitt innlegg er det denne jenta som er dramatisk og som lager historier inni sitt eget hode. Jeg er ikke din venninne, du må tro på HI om du vil svare. Jeg kjenner ikke til gangen i et besøksforbud, det er derfor jeg spør her. Jeg synes du er frekk og ekkel mot meg. Jeg har ei reel bekymring. Ts Anonymkode: 914da...177 7
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Hvis hun oppfører seg sånn og de fleste advarer deg mot henne, tror du virkelig folk biter på løgnene hennes da? Blokker henne og få henne ut av livet. Så er du ferdig med det.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Tror egentlig det som stiller deg i dårligst lys er at du var en besserwisser og tok hennes parti etter alle hadde advart deg. Folk flest visste jo allerede den gangen at hun er en koko sladderkjerring. Anonymkode: 4fa81...cba
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Hvis hun oppfører seg sånn og de fleste advarer deg mot henne, tror du virkelig folk biter på løgnene hennes da? Blokker henne og få henne ut av livet. Så er du ferdig med det. Ja, jeg bør nok bare hive meg ut i det. Ts Anonymkode: 914da...177 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg bør nok bare hive meg ut i det. Ts Anonymkode: 914da...177 Det synes jeg 😊 Jeg ville ihvertfall ikke blitt assosiert med en sånn person, og du kommer nok bedre ut av det ved å bryte kontakten. Anonymkode: b2d5d...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tror egentlig det som stiller deg i dårligst lys er at du var en besserwisser og tok hennes parti etter alle hadde advart deg. Folk flest visste jo allerede den gangen at hun er en koko sladderkjerring. Anonymkode: 4fa81...cba Joda, folk stusset. Men flere sa at jeg sikkert klarte å se det gode i henne. Og det gjorde jeg og det gjør jeg enda. Det har nok stilt meg i dårlig lys ja. Jeg har alltid likt outsidere, men denne gangen endte det ikke godt. Ts Anonymkode: 914da...177 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det synes jeg 😊 Jeg ville ihvertfall ikke blitt assosiert med en sånn person, og du kommer nok bedre ut av det ved å bryte kontakten. Anonymkode: b2d5d...9ae Jeg gruer meg jeg. Men jeg kan ikke utsette det lengre. Det har gått 5+ år nå. Neste gang hun spør om vi skal møtes kan jeg kanskje si vi har vokst fra hverandre eller noe sånt. Så lar jeg det gå litt tid så kan jeg fjerne henne fra some. Jeg har muta henne over alt, og stengt fb-veggen min. Hun har hatt raserianfall på venners vegger før. Jeg har vært redd for det. Ts Anonymkode: 914da...177 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gruer meg jeg. Men jeg kan ikke utsette det lengre. Det har gått 5+ år nå. Neste gang hun spør om vi skal møtes kan jeg kanskje si vi har vokst fra hverandre eller noe sånt. Så lar jeg det gå litt tid så kan jeg fjerne henne fra some. Jeg har muta henne over alt, og stengt fb-veggen min. Hun har hatt raserianfall på venners vegger før. Jeg har vært redd for det. Ts Anonymkode: 914da...177 Om hun har raseri på sosiale medier viser jo dettw bare alle andre at hun et helt koko, noe som er bra for deg. Anonymkode: 915e2...621 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Hva tror du skjer hvis du sier til henne at pga alle ryktene hun har sagt om jeg så ønsker du ikke kontakt lengre? Vil hun da klikke? Går det an å si noe som at hvis du hører at hun lagrer flere rykter om deg så skal du fortelle om henne også. Kanskje det er den barnslige veien der hun forstår? Anonymkode: 7750e...336
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om hun har raseri på sosiale medier viser jo dettw bare alle andre at hun et helt koko, noe som er bra for deg. Anonymkode: 915e2...621 Det er sant! Takk. Nå så jeg dette litt klarere. Ts Anonymkode: 914da...177 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gruer meg jeg. Men jeg kan ikke utsette det lengre. Det har gått 5+ år nå. Neste gang hun spør om vi skal møtes kan jeg kanskje si vi har vokst fra hverandre eller noe sånt. Så lar jeg det gå litt tid så kan jeg fjerne henne fra some. Jeg har muta henne over alt, og stengt fb-veggen min. Hun har hatt raserianfall på venners vegger før. Jeg har vært redd for det. Ts Anonymkode: 914da...177 Men om dere bor på en liten plass vet vel alle nå at hun er kokko? Blokker henne. Anonymkode: 09df9...6f3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 Jeg ville sagt til både arbeidsplassen og familie og venner at du nå har brutt kontakten. "dere vet hvor fæl hun er med løgn og rykter, så jeg vil faktisk bare gi beskjed til dere så dere kan komme til meg og få oppklaring hvis dere skulle høre noe." Anonymkode: 7750e...336 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tror du skjer hvis du sier til henne at pga alle ryktene hun har sagt om jeg så ønsker du ikke kontakt lengre? Vil hun da klikke? Går det an å si noe som at hvis du hører at hun lagrer flere rykter om deg så skal du fortelle om henne også. Kanskje det er den barnslige veien der hun forstår? Anonymkode: 7750e...336 Jeg er redd for det ja. At hun klikker. Det nytter ikke å true henne. Hun er fullstendig grenseløs og bryr seg ikke hva andre mener om henne. Ts Anonymkode: 914da...177
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville sagt til både arbeidsplassen og familie og venner at du nå har brutt kontakten. "dere vet hvor fæl hun er med løgn og rykter, så jeg vil faktisk bare gi beskjed til dere så dere kan komme til meg og få oppklaring hvis dere skulle høre noe." Anonymkode: 7750e...336 Det var et godt råd. Jeg må nok gjøre det slik. Ikke la meg herse med mer. Ts Anonymkode: 914da...177 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå