AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Hei, lurer på om noen kan roe ned en hysterisk førstegangsgravid? 😅 Vært en del plaget med forstoppelse de siste ukene, og gikk fire dager før jeg endelig kom meg på do i går. Måtte plutselig på do i dag også, og følte ikke at jeg trykket unødig, men det gikk såpass fort at det kan jo hende. Da jeg tørket var det rosa på papiret, som om litt blod hadde blandet seg med urinen (unnskyld, tmi) fikk lettere panikk og tørket igjen, og fikk ikke blod på papiret da jeg tørket foran, men litt blodspor etterhvert da jeg tørket bak. (små mengder) Syns det var så rart at det var en del rosa, men veldig lite rødt etterpå. Er dette noe jeg bør ringe noen for? Eller kan jeg slå meg til ro med at det "bare" kom fra endetarmen? Var på ultralyd i forrige uke, men er livredd for at noe kan skje. Anonymkode: cc352...906
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Kan hende du har fått noen hemoroider rundt analåpningen pga forstoppelse og mye trykking ved wc-besøk? Du kan kanskje prøve å kjenne forsiktig etter eller prøve å se ved å bruke et speil? 🙈 Anonymkode: 1bf41...b61
Sofakona Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Høres ut som enten at det kommer fra hemoroider eller rift i endetarmen
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Så dere hadde ikke tenkt at dette har noe med graviditeten i seg selv å gjøre? Anonymkode: cc352...906
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så dere hadde ikke tenkt at dette har noe med graviditeten i seg selv å gjøre? Anonymkode: cc352...906 Fra rumpen? Nei. Anonymkode: d59ec...017
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Helt helt vanlig😊 Blødninger med kramper derimot, det er ett faresignal . annen blødning er stort sett uskyldig.man blør mye lettere i graviditeten, om d er i munnen, skjeden eller anus.😊 Anonymkode: 66b6a...270
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Fra rumpen? Nei. Anonymkode: d59ec...017 Ble bare redd for at det ikke kom fra rumpa, men skjeden... Har ikke kommet mer, iallefall. 5 minutter siden, AnonymBruker said: Helt helt vanlig😊 Blødninger med kramper derimot, det er ett faresignal . annen blødning er stort sett uskyldig.man blør mye lettere i graviditeten, om d er i munnen, skjeden eller anus.😊 Anonymkode: 66b6a...270 Takk for svar! Er blødning med kramper alltid det verste, eller kan det gå bra da også? Går utifra det da er snakk om større blødninger, og ikke spotting? Anonymkode: cc352...906
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Jeg opplevde dette en den. Det er lov å ringe jordmor eller fastlegen for å få en sjekk. Hos meg var det bare en bitteliten rift. Anonymkode: f5fa5...d32
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Sjekk med et speil om du har fått hemoroider eller rift rundt analåpningen. Må da være bedre enn å gå rundt og være så bekymret. Anonymkode: 1bf41...b61
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg opplevde dette en den. Det er lov å ringe jordmor eller fastlegen for å få en sjekk. Hos meg var det bare en bitteliten rift. Anonymkode: f5fa5...d32 Rift foran eller bak? Jeg prøvde å kontakte jordmor, men hun var ikke tilgjengelig. Forhåpentligvis ringer hun tilbake igjen. 59 minutter siden, AnonymBruker said: Sjekk med et speil om du har fått hemoroider eller rift rundt analåpningen. Må da være bedre enn å gå rundt og være så bekymret. Anonymkode: 1bf41...b61 Jeg har garantert enten hemoroider eller rift. Ikke første gang jeg blør. Bare ble så redd for at den første gangen jeg tørket var fra vagina og ikke bak... Anonymkode: cc352...906
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 Høres ut som enten hemorider eller bare en rift i endetarmsåpningen ja. Du må forebygge hard mage, hvis du ikke får til med å f.eks spise svisker, så bør du gå til innkjøp av lactulose eller movicol, og drikke masse vann, minst 2 liter om dagen. Anonymkode: d6d72...a37
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #12 Skrevet 9. juni 2022 Jeg hadde blødninger fra vagina kanskje 2-3 ganger i forbindelse med forstoppelse. Kontaktet ikke lege men spurte i etterkant og mente det var bare en blodåre som hadde sprukket pga pressing. Har ikke hatt flere blødninger siden uke 23 kanskje, er i uke 32 nå. Anonymkode: 00e81...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå