AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Barnet mitt går på barneskolen, og har en lærer som ikke fungerer så veldig godt. Dette har pågått i en periode nå på 2 år. Vedkommende greier ikke å holde ro i klassen og ungene gjør ikke som vedkommende sier. Resultatet er at ungene ikke får gjort det de skal og lære seg det de skal. Læreren har en egenskap som gjør at vedkommende kan bli diskriminert, i gaten homofil, mørkhudet eller transvisitt. Skolen har sendt ut flere brev og har hatt møter med foreldrene om dette. At vi må lære barna våre om å være tolerante osv. Men det er åpenbart ikke dette som er problemet. Vedkommende sliter sosialt, og er helt ekstremt unnvikende. Det er nærmest umulig å holde en samtale med denne læreren. Vedkommende snur seg bort, og holder aldri blikkontakt og mumler helt stille. Opptrer nærmere som et forskremt dyr. Det er svært åpenbart at vedkommende synes det er fryktelig ubehagelig med interaksjon med andre mennesker, og det er svært vanskelig å kommunisere med dette mennesket. Flere foreldre synes dette er vanskelig siden det går uttover barna sin lærling. Og saken blir jo ikke enklere når skolen stadig fremhever diskrimering som årsak. Ingen foreldre tørr jo å ta opp dette i frykt for å bli stemplet som en som diskriminerer. For oss foreldrene virker det som dette mennesket skal beskyttes til en hver pris, for å fremme åpenhet og raushet i samfunnet. Men vedkommende passer jo ikke i rollen sin som lærer, og det går uttover barna. Råd for en slik situasjon? Anonymkode: d0608...01f 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Klage til rektor? Klage til skolesjefen i kommunen? Skrive artikkel i lokalavisa? Klage til kunnskapsministeren? Hvis det går utover barnas læring, så er det faktisk farlig. Dere må ta kampen selv om dere risikerer ubegrunnede anklager om diskriminering. Anonymkode: dc4ce...b2c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Vedkommende kan bli observert av rektor el lign, så skjønner de vel at det dreier seg om manglende lærer egenskaper enn hudfarge el legning. Anonymkode: 19e85...719 3
Undrende123 Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 For en forferdelig situasjon! Sosial kompetanse er jo noe av det viktigste en lærer kan ha. Vedkommende trenger nok å lære mer om klasseledelse, enig med ab over meg. Ta det opp med rektor, og hold fokus på at ditt barn (?) klager på mye uro i klassen og at elevene ikke gjør som lærer sier. Høres rart ut at skolen går rett i forsvar og snakker om diskriminering osv, det er jo irrelevant for saken. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Er dette nok en anti-homo/trans tråd? Lærerens legning har ingenting med at han er en dårlig lærer å gjøre. Blir dere ikke hørt av rektor så klager dere til Statsforvalteren. Ikke verre enn det. Anonymkode: a4fc2...a79 2
Gjest theTitanic Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Det er forskjell på å være inkluderende og å ansette en som ikke kan gjøre jobben. Det går ikke at barna ikke er under kontroll eller får gjort det de skal. Et menneske som er unnvikende, ikke liker samhandling eller konflikthåndtering kan fint bli inkludert på en arbeidsplass, men ikke som lærer.
Luckiness Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette nok en anti-homo/trans tråd? Lærerens legning har ingenting med at han er en dårlig lærer å gjøre. Blir dere ikke hørt av rektor så klager dere til Statsforvalteren. Ikke verre enn det. Anonymkode: a4fc2...a79 Her er det vel ikke det som er problemstillingen. Men at skolen bruker dette for at en lærer er ikke-fungerende sosialt og det går utover læringen til barna og tilliten ovenfor foreldrene. Det stemmer sikkert at vedkommende har en annen legning e.l. Men er sikkert et kort som blir trukket frem av skolen for å slippe å gjøre tiltak som kan være ubehagelig for ledelsen. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet mitt går på barneskolen, og har en lærer som ikke fungerer så veldig godt. Dette har pågått i en periode nå på 2 år. Vedkommende greier ikke å holde ro i klassen og ungene gjør ikke som vedkommende sier. Resultatet er at ungene ikke får gjort det de skal og lære seg det de skal. Læreren har en egenskap som gjør at vedkommende kan bli diskriminert, i gaten homofil, mørkhudet eller transvisitt. Skolen har sendt ut flere brev og har hatt møter med foreldrene om dette. At vi må lære barna våre om å være tolerante osv. Men det er åpenbart ikke dette som er problemet. Vedkommende sliter sosialt, og er helt ekstremt unnvikende. Det er nærmest umulig å holde en samtale med denne læreren. Vedkommende snur seg bort, og holder aldri blikkontakt og mumler helt stille. Opptrer nærmere som et forskremt dyr. Det er svært åpenbart at vedkommende synes det er fryktelig ubehagelig med interaksjon med andre mennesker, og det er svært vanskelig å kommunisere med dette mennesket. Flere foreldre synes dette er vanskelig siden det går uttover barna sin lærling. Og saken blir jo ikke enklere når skolen stadig fremhever diskrimering som årsak. Ingen foreldre tørr jo å ta opp dette i frykt for å bli stemplet som en som diskriminerer. For oss foreldrene virker det som dette mennesket skal beskyttes til en hver pris, for å fremme åpenhet og raushet i samfunnet. Men vedkommende passer jo ikke i rollen sin som lærer, og det går uttover barna. Råd for en slik situasjon? Anonymkode: d0608...01f dette kan du ikke gi læreren skylden for, dette er ho elevene sin skyld hvis de ikke oppfører seg Anonymkode: 7bffd...509
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): dette kan du ikke gi læreren skylden for, dette er ho elevene sin skyld hvis de ikke oppfører seg Anonymkode: 7bffd...509 🙃🙃🙃🙃 Du forstår ikke at det er læreren som legger rammene i klasserommet? Klarer læreren ikke å ha en autoritær lederstil, vil også elevene oppføre seg deretter. Anonymkode: d760e...1f1 2
Hun2 Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Skoleledelsen holder desverre fast på ududelige lærerer! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 Jeg er lærer, og på jobben min har vi en helt udugelig lærer. Det er slemt å si, men sånn er det. Hn har klassen jeg er kontaktlærer for i noen timer, og om jeg stikker innom er det bare bråk og elevene sitter og spiller på ipaden. Det er stort sett det de har gjort i hele år. Jeg har gitt beskjed til ledelsen hva jeg har observert, og foreldre har også klaget. Men skolen kan ikke sparke en lærer de har ansatt. Er denne læreren kontaktlærer eller faglærer? Anonymkode: 0694f...db9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #12 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet mitt går på barneskolen, og har en lærer som ikke fungerer så veldig godt. Dette har pågått i en periode nå på 2 år. Vedkommende greier ikke å holde ro i klassen og ungene gjør ikke som vedkommende sier. Resultatet er at ungene ikke får gjort det de skal og lære seg det de skal. Læreren har en egenskap som gjør at vedkommende kan bli diskriminert, i gaten homofil, mørkhudet eller transvisitt. Skolen har sendt ut flere brev og har hatt møter med foreldrene om dette. At vi må lære barna våre om å være tolerante osv. Men det er åpenbart ikke dette som er problemet. Vedkommende sliter sosialt, og er helt ekstremt unnvikende. Det er nærmest umulig å holde en samtale med denne læreren. Vedkommende snur seg bort, og holder aldri blikkontakt og mumler helt stille. Opptrer nærmere som et forskremt dyr. Det er svært åpenbart at vedkommende synes det er fryktelig ubehagelig med interaksjon med andre mennesker, og det er svært vanskelig å kommunisere med dette mennesket. Flere foreldre synes dette er vanskelig siden det går uttover barna sin lærling. Og saken blir jo ikke enklere når skolen stadig fremhever diskrimering som årsak. Ingen foreldre tørr jo å ta opp dette i frykt for å bli stemplet som en som diskriminerer. For oss foreldrene virker det som dette mennesket skal beskyttes til en hver pris, for å fremme åpenhet og raushet i samfunnet. Men vedkommende passer jo ikke i rollen sin som lærer, og det går uttover barna. Råd for en slik situasjon? Anonymkode: d0608...01f Hvordan i all verden har denne personen kommet seg gjennom lærerutdanningen, lurer jeg på! Barnehagelærerutdanningen luker ut personer som ikke er skikket til jobben, og en slik person hadde aldri kommet gjennom tre år med praksis og muntlige presentasjoner. Anonymkode: 20d76...d35
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #13 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan i all verden har denne personen kommet seg gjennom lærerutdanningen, lurer jeg på! Barnehagelærerutdanningen luker ut personer som ikke er skikket til jobben, og en slik person hadde aldri kommet gjennom tre år med praksis og muntlige presentasjoner. Anonymkode: 20d76...d35 Barnehagelærerutdanningen luker ikke nødvendigvis ut alle som ikke er skikket til jobben. Det er mange som har opplevd lærere som ikke fungerer i barneskolen. Jeg har selv hatt en lærer som ikke fungerte. Anonymkode: b24c6...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå