AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Hei, Vi tenker å kjøpe en brukt elbil som bil nr 2. Men vi kan absolutt ingenting om elbiler så aner ikke hva vi må se etter, hvilke feller vi kan gå i og hva som er gode kjøp. - Tanken er en bil til +- 100 K - Bilen skal brukes til daglig pendling, ca 40 km til dagen. Vi har også en plugin hybrid så den bør kunne klare 2 dager med pendling uten lading slik at vi kan lade annenhver dag. - Vi har behov for to bakovervendte bilstoler i en del år, så baksetet kan ikke være alt for lite. Ellers har vi egentlig ingen krav til størrelse. Vi har sett litt på leaf eller egolf, men har null peiling på fordeler eller ulemper med noen av dem. Så hjelp! Hvordan skal vi klare å finne riktig bil for oss? Hva må vi se etter? Hvordan kan vi sjekke feks tilstand på batteri o.l.? Hva er dine beste tips? Anonymkode: 75c0d...9ae
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Spør i gruppa Elbil på fb Anonymkode: b3b05...49e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Alternativt elbilforum.no, masse god hjelp å få der. 100k skal være et godt nok budsjett for dine krav. Leafen er det så mange av, og det er så få feil på de, at du neppe kan bomme ved et kjøp her. Anonymkode: 1e3ea...f47
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alternativt elbilforum.no, masse god hjelp å få der. 100k skal være et godt nok budsjett for dine krav. Leafen er det så mange av, og det er så få feil på de, at du neppe kan bomme ved et kjøp her. Anonymkode: 1e3ea...f47 påstanden din om lite feil på leaf må du rett og slett dokumentere for oss! Anonymkode: 90ff2...a90
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): påstanden din om lite feil på leaf må du rett og slett dokumentere for oss! Anonymkode: 90ff2...a90 Haha, hva "må" jeg? https://letmegooglethat.com/?q=reliability+nissan+leaf Anonymkode: 1e3ea...f47 1
newman01 Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: påstanden din om lite feil på leaf må du rett og slett dokumentere for oss! Det er en elbil som har vært veldig lenge på det norske markedet, og det er ganske lite trøbbel med dem. Ja, litt rust på bremseskiver. Men her har du en link: Elbil fikk for første gang høythengende prestisjepris - Elbilnyheter 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Maskinfører skrev (10 minutter siden): NK Bremseskiver Nordkoreanske bremseskiver? Anonymkode: 1e3ea...f47 2
Maskinfører Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 9.38): Nordkoreanske bremseskiver? Anonymkode: 1e3ea...f47 Produsent NK butikk Bildeler.no coating dvs at de ikke ruster
Illuminatum Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 I det prisleiet ville jeg sett etter en Hyundai Ioniq 2017 modell. Kjempebil med lite feil og veldig effektiv i forhold til lengde/kwh 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Maskinfører skrev (14 timer siden): Produsent NK butikk Bildeler.no coating dvs at de ikke ruster Hvordan funker det? All coating blir vel slipt av av bremseklossene? Anonymkode: 1e3ea...f47 2
newman01 Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan funker det? All coating blir vel slipt av av bremseklossene? Anonymkode: 1e3ea...f47 Tviler på at det er belegg på friksjonsflaten, kun på de andre områdene.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Jeg er fornøyd med min Nissan leaf. Det er god plass i den. Hvor mye som er igjen av batteriet, ser du på kontrollpanelet inne i bilen. Min hadde 10 av 12 streker da jeg kjøpte. Det er lurt å sjekke kjørelengde. Med leaf kan du regne med betydelig kortere kjørelengde om vinteren, min er ca halvparten. Maks rekkevidde på min er 132 km, reell rekkevidde er nok maks 90, på vinteren 50. På leaf er det lurt å være spesielt oppmerksom på bremsene og rust under bilen. Jeg vil heller ikke anbefale en bil som har vært leaset, importert eller gått langt. Sjekk at appstyring funker - hadde ikke kjøpt en uten. Å kunne fjernvarme bilen om vinteren er gull. Anonymkode: 95658...b5f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Må legge til: jeg er fornøyd med alt unntatt kjørelengde. Den er altfor dårlig. Anonymkode: 95658...b5f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er fornøyd med min Nissan leaf. Det er god plass i den. Hvor mye som er igjen av batteriet, ser du på kontrollpanelet inne i bilen. Min hadde 10 av 12 streker da jeg kjøpte. Det er lurt å sjekke kjørelengde. Med leaf kan du regne med betydelig kortere kjørelengde om vinteren, min er ca halvparten. Maks rekkevidde på min er 132 km, reell rekkevidde er nok maks 90, på vinteren 50. På leaf er det lurt å være spesielt oppmerksom på bremsene og rust under bilen. Jeg vil heller ikke anbefale en bil som har vært leaset, importert eller gått langt. Sjekk at appstyring funker - hadde ikke kjøpt en uten. Å kunne fjernvarme bilen om vinteren er gull. Anonymkode: 95658...b5f Veldig likt på vår 2012. Men prisen på de har jo gått opp så mye. De var verdt 40-55k for en stund siden, nå ligger noen ute for det dobbelte. Anonymkode: 1e3ea...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå