AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er jente 24 år, som jobber fulltid som barista. Jobben min er svært rolig og jeg ser ikke på det som stressende. Jeg har perioder der jeg er svært utmattet og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg vet ikke om det har noe med kostholdet mitt å gjøre, eller at jeg nylig har tatt rus? I helgen, på lørdag, røykte jeg masse hasj. Det var første gangen jeg gjorde det på ca 7 år. Jeg bruker aldri å drikke, snuse, eller å røyke vanlig sigaretter eller hasj. Jeg røykte sinnsykt mye. Siden lørdagen frem til nå har jeg vært totalt utslitt. Jeg har spist enorme mengder med usunn mat og har sovet dagen lang frem til nå. Hadde fri fra jobb i dag og klarte ikke å dra på trening en gang. Måtte sove. Men selv om jeg ikke tar rus så har jeg også slike perioder og jeg aner ikke hvorfor. Jeg går forresten på cipralex 20mg. Kan noen hjelpe meg med å føle meg mindre utslitt? Jeg er så lei. Jeg vil trene igjen, føle meg opplagt og sunn igjen. Dette er svært deprimerende på mange måter. Anonymkode: d7c5d...ae8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Har du sjekket deg for mangler hos legen? Hvis ikke kan du starte der. Har du hatt covid og oppsto dette etter infeksjonen? Anonymkode: e1a03...c55 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du sjekket deg for mangler hos legen? Hvis ikke kan du starte der. Har du hatt covid og oppsto dette etter infeksjonen? Anonymkode: e1a03...c55 Ja jeg har sjekket meg hos legen. Alt er som normalt. Jeg husker ikke når jeg ble sånn, men tror dette skjedde mer etter jeg tok vaksinen. Anonymkode: d7c5d...ae8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Du har nok svaret selv utifra hva som skjedde i helgen. Blande narkotika og Cipralex er ingen bra kombo.Hvis kostholdet i tillegg ikke er bra så kommer man helt i ubalanse. Har nok ingenting med vaksinen og gjøre. Anonymkode: 98d66...d81 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er jente 24 år, som jobber fulltid som barista. Jobben min er svært rolig og jeg ser ikke på det som stressende. Jeg har perioder der jeg er svært utmattet og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg vet ikke om det har noe med kostholdet mitt å gjøre, eller at jeg nylig har tatt rus? I helgen, på lørdag, røykte jeg masse hasj. Det var første gangen jeg gjorde det på ca 7 år. Jeg bruker aldri å drikke, snuse, eller å røyke vanlig sigaretter eller hasj. Jeg røykte sinnsykt mye. Siden lørdagen frem til nå har jeg vært totalt utslitt. Jeg har spist enorme mengder med usunn mat og har sovet dagen lang frem til nå. Hadde fri fra jobb i dag og klarte ikke å dra på trening en gang. Måtte sove. Men selv om jeg ikke tar rus så har jeg også slike perioder og jeg aner ikke hvorfor. Jeg går forresten på cipralex 20mg. Kan noen hjelpe meg med å føle meg mindre utslitt? Jeg er så lei. Jeg vil trene igjen, føle meg opplagt og sunn igjen. Dette er svært deprimerende på mange måter. Anonymkode: d7c5d...ae8 Hvordan er kostholdet ditt ellers da? Det hjelper jo ikke å spise mye usunt når du er sliten. Anonymkode: 5b2a9...1f6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Du røyker masse hasj og lurer på hvorfor du er sliten? Tror du har røyka bort den ene hjernecella du hadde.... Anonymkode: 2c6e1...874 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Siden du går på Cipralex så antar jeg at det er på grunn av en depresjon, om jeg ikke tar feil? Hvis så i tilfelle, så er symptomet på depresjon lite energi, utmattelse. Kan det være depresjonen som har blusset litt opp? Hvis ikke sjekk stoffskiftet og vitaminer\mineraler. Anonymkode: e2748...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Å blande medisiner med rusmidler er aldri en god kombinasjon. Ta det som en lærepenge til neste gang. Vedvarer det lenge så får du legge alle kortene på bordet hos legen og høre hva de sier. Anonymkode: c3215...db2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 19.05): Ja jeg har sjekket meg hos legen. Alt er som normalt. Jeg husker ikke når jeg ble sånn, men tror dette skjedde mer etter jeg tok vaksinen. Anonymkode: d7c5d...ae8 Hva var det legen sjekket? Anonymkode: 8f6f7...233
Gjest Ghostface Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Får du nok søvn og vitaminer. Hvis du har prøvd forskjellig råd og ingenting hjelper, er det best å høre med lege.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Har du noe emosjonelt vanskelig for tiden som gnager? Det kan over tid gjøre en utmattet. Men avstå fra hasj,det blir man trøtt av. Og ikke bruk Cipralex hvis du klarer, vet mange som blir ekstremt trøtte av det. Bare vil sove. Får du annen psykologisk hjelp enn cipralex? Det anbefaler jeg 🙂 Anonymkode: 03cba...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå