AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Nå er jeg så tidlig på vei enda så har ikke vært hos jordmor/lege. skulle i utgangspunktet ikke ha flere barn altså dette er uplanlagt men ting skjer og jeg vil beholde. Bekymrer meg mye for ting jeg skal fremover, jeg har endel angst/panikkangst og får vival av legen (ca 40 tabletter fordelt på hele året) må ofte ta to når jeg skal fly fks og ellers når panikken melder seg. nå som jeg er gravid blir jeg helt utslitt av tanken på neste uke fks.. jeg har så sterk angst mot å snakke i forsamlinger fks. Går ikke bra, blir stum å hvis jeg får frem noe er det ofte rare lyder eller veldig skjelven stemme.. huff er helt grusomt å vi skal ha avslutningsfest på jobben for sjefen vår -og hvor noen har bestemt at vi skal fortelle om noe vi husker spesielt godt i de ti årene hun har jobbet med oss.. hadde jeg ikke vært gravid kunne jeg kanskje klart dette, tilogmed med disse angst dempende tablettene er det sinnsykt ubehagelig, å nå er jeg så rådvill.. aner ikke hvordan jeg skal takle det. Tenker at kanskje noe skjer med meg så jeg må legges inn eller noe før det, en passe desperat tanke føler jeg.. aner ikke hva jeg vil med dette men noen med lik erfaring? Utelukket hvis foster tar skade av tablettene, tar ikke sjangsen.. hvis den er der.. Anonymkode: d9032...884 1
tangent Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Du må lese pakningsvedlegget på medisinen din. Det er som regel informasjon om graviditet der. Og kontakt legen din for å finne ut om det er medisiner du kan ta mens du er gravid.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Dette må du spørre legen om. Du må få kvalitetssikrede råd, det gjelder helsen til barnet ditt og du kan ikke ta imot råd fra fremmede som kanskje uttaler seg om noe de ikke har peiling på. Om legen skulle si at du ikke kan bruke Vival så ser jeg et par alternativer. Du kan enten si at du har blitt syk og må være hjemme eller så gir du beskjed om at du ikke er i form til å tale på avslutningsfesten. Anonymkode: 818ce...9b1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Fake omgangssyke 🤷♀️ Problem løst. Anonymkode: 5baf7...52b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Ikke ta vival Er sikker på at dette er helt frarådet hos ammende og gravide. Anonymkode: 67bb9...67b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 «Graviditet og amming Snakk med lege eller apotek før du tar dette legemidlet dersom du er gravid eller ammer, tror at du kan være gravid eller planlegger å bli gravid. Det er mulighet for at fosteret påvirkes. Snakk derfor alltid med lege før bruk av Vival under graviditet. Vival går over i morsmelken. Det er mulig at barn som ammes påvirkes. Vival skal ikke brukes under amming annet enn når lege har bestemt det» Anonymkode: 58129...0b3
Sofakona Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Enkel... ikke snakk ...si det som det er at du ikke vil eller takler å snakke i forsamlinger. Ikke ty til medesiner. Men må være ærlig og spørre et du klar for dette barnet? Du har flere barn? Da vet du at det er mye å grue seg til få angst for under graviditet og når du får en baby. Hvordan er det nå med dine) ditt andre barn? Med tanke på angst etc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Du har barn fra før og du klarer å følge de opp på alt som er av det sosiale i skole og barnehage, tenker hvis dette er noe du sliter med så vil jo dette ta på hvis du skal ha enda et barn og ikke kan ta noe i de månedene... Vil dine andre barn da bli "skadelidende" i disse månedene det tar å bære fram et barn? I så fall så tror jeg at jeg ville revurdert det å få et barn til inntil du har angsten under kontroll- Anonymkode: be42a...a07 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Det finnes alternativer til vival som du kan få hvis du snakker med legen. Jeg fikk på slutten av graviditeten pga samlivsbrudd og utroskap. Anonymkode: d1eb1...46f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå